2010-05-12, 18:28
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Oz, The Wire, Rome, Firefly, BoB (miniserie), Sons of Anarchy, Generation Kill samt Sopranos verkar ha gått hyfsat oskadda efter 261 inlägg. Även långkörarna Battlestar Galactica, Andromeda och Babylon 5 verkar klara sig, men det kanske beror på att de som ser dessa verkligen är hängivna och vägrar ge sig.
Vad bra det känns att man lyckats sluta kolla på Oz, The Wire, Rome, BoB och Sons of Anarchy då. Har möjligtvis inte gett alla en helhjärtad chans och har lyckats se klart ett par av dem, efter ett par försök. Men fortfarande; hur lyckas jag

Förövrigt så tappar väl samtliga serier när de börjar komma upp i 4,5-6 säsonger? Finns ett par som fortfarande håller väldigt hög klass. Men då har de fortfarande haft ett par halvdåliga mittensäsonger.
Citera
2010-05-12, 19:02
Medlem
Desperate housewives

Edit. stavfel.
Citera
2010-05-13, 00:21
Medlem
psykakutens avatar
LOST - jag slutade kolla i mitten av förra säsongen. Ursäkta med det blev bara för jävla fånigt. Sätter hundra spänn på att de inte lyckas sy ihop det till sista avsnittet. Vem sätter emot?
Citera
2010-05-13, 13:37
Medlem
Prison Break

Citera
2010-05-13, 13:39
Medlem
HaWwKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
LOST - jag slutade kolla i mitten av förra säsongen. Ursäkta med det blev bara för jävla fånigt. Sätter hundra spänn på att de inte lyckas sy ihop det till sista avsnittet. Vem sätter emot?
Lost är en av mina favvo serier, så jävla välgjord.

Jag har slutat titta på massor av serier så som heros i säsong 2 när det bara blev helt fullkomligt uppenbart att de bara gjorde utfyllnadsepisodes. Speciellt kommer jag ihåg när filosofminuten i början på varje avsnitt blev mer och mer flummig under säsong 2 tills den bara kändes töntig. Helt meningslös och därmed ett utfyllnadsprojekt.
En annan vad Arkiv X wannabe serien FRINGE som efter bara 2 avsnitt visade sin ologiska story. Dödliga viruset i första avsnittet som upplöste en kropp på 5 sek? En man som stod och tittade på när virus labbet sprängdes på 20 m avstånd? En löjlig story om en ko som dom desperat försökte göra till 'roliga scener' vilka det mest var tönt varning på. Väldigt synd för hade lite förhoppningar på en ny Arkiv X, men icke.

Prison Break spårade ju också ur totalt strax efter dom lämnat fängelset och då slutade jag titta...

Brukar sluta titta på dom flesta serier jag ger ett försök faktiskt.

Serier som lyckats stort är Dexter, Lost, Ufo Hunters, BoB1 och 2an är väl sevärd men inte mkt mer och vissa serier som följer folk i yrken så som Whale Wars och ice road truckers etc vilka är rätt underhållande.
Citera
2010-05-13, 13:48
Medlem
Prison Break efter halva säsong 2 när man insåg att dem bara ville dra ut på det så mycket som möjligt
Citera
2010-05-13, 13:54
Medlem
Miss-Lyckads avatar
Dexter, blev töntigt tråkigt i säsong 4, tror jag att det var.
House denna säsong, inte tyckt det var speciellt bra någon gång men nu känns det bara påfrestande att kolla på den.
Oz, säsong 4 tror jag, vet inte varför jag la ner den, orkade inte bry mig mer antar jag.
Cleveland show, såg några avsnitt men de är mest dryga.
De senaste Simpsons känns mest som skit och inte ett dugg kul, även om serien inte varit kul på länge.
Heroes, hmm, tror det var efter säsong 2.
Lost, såg första avsnittet.
Prison break, såg halva första avsnittet, löljligt skit.
E.R, tror jag kom till femte säsongen, kanske ska kolla vidare på den någon gång.
Mythbusters, de senaste säsongerna har verkligen varit skit, tacka vet jag första säsongen.
Breaking bad, såg första säsongen som var bra, inte gett den andra någon chans men verkar ganska trist.
Curb your enthusiasm, orkade något avsnitt.
CSI, LV var ju bra de först säsongerna, Maimi snubben med sina glasögon framkallade dock äckel hos mig.
Smallville, töntigt äckligt skit.
My name is earl, orkade några avsnitt innan jag insåg vilken skit det var.
Weeds, säsong 3 tappade intresset för handlingen och karaktärerna helt.
+ säkert, minst lika många andra serier.

Kollar iofs på en del serier som jag inte tycker är så där väldigt bra mest för att följa några.
Senast redigerad av Miss-Lyckad 2010-05-13 kl. 13:58.
Citera
2010-05-13, 15:23
Medlem
Ni som hoppa av Lost har ingen aning vad ni missar i sista säsongen nu.
Visst mittensäsongerna var sega, men sjukt värt det att kämpa sig genom det.
Citera
2010-05-13, 16:00
Medlem
wikholms avatar
One Tree Hill - Denna säsong, så sjukt tråkigt det har blivit
Scrubs - Första avsnittet på säsong 9
Heroes - Säsong 3
Smallville - Runt säsong 6-7 tror jag det var
90210 - Runt avsnitt 6, trodde det kunde vara bra, men når inte upp till orginalet
2½ men - Runt säsong 5-6 , riktigt tråkigt och samma sak hela tiden nu..
Citera
2010-05-14, 21:40
Medlem
Gurkanms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Lyckad
Dexter, blev töntigt tråkigt i säsong 4, tror jag att det var.
House denna säsong, inte tyckt det var speciellt bra någon gång men nu känns det bara påfrestande att kolla på den.
Oz, säsong 4 tror jag, vet inte varför jag la ner den, orkade inte bry mig mer antar jag.
Cleveland show, såg några avsnitt men de är mest dryga.
De senaste Simpsons känns mest som skit och inte ett dugg kul, även om serien inte varit kul på länge.
Heroes, hmm, tror det var efter säsong 2.
Lost, såg första avsnittet.
Prison break, såg halva första avsnittet, löljligt skit.
E.R, tror jag kom till femte säsongen, kanske ska kolla vidare på den någon gång.
Mythbusters, de senaste säsongerna har verkligen varit skit, tacka vet jag första säsongen.
Breaking bad, såg första säsongen som var bra, inte gett den andra någon chans men verkar ganska trist.
Curb your enthusiasm, orkade något avsnitt.
CSI, LV var ju bra de först säsongerna, Maimi snubben med sina glasögon framkallade dock äckel hos mig.
Smallville, töntigt äckligt skit.
My name is earl, orkade några avsnitt innan jag insåg vilken skit det var.
Weeds, säsong 3 tappade intresset för handlingen och karaktärerna helt.
+ säkert, minst lika många andra serier.

Kollar iofs på en del serier som jag inte tycker är så där väldigt bra mest för att följa några.

Alltså fan, vad kollar du på då ? Mitt i natuen ?
Citera
2010-05-14, 23:16
Medlem
Carnival - när jag fick reda på att serien lades ner efter andra säsongen då kändes det värdelöst att titta vidare.
Citera
2010-05-20, 08:43
Medlem
Torskmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KVG
En serie som nästan alla har slutat kolla på är ju LOST men jag har nött det in i det sista och det är bara 10 avsnitt kvar sen är det slut kan ju säga direkt att jag sitter och längtar tills den dagen kommer.

Samma här! Jag har fan inte gett upp hoppet om LOST speciellt inte nu när finalen snart är här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in