Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
LOST - jag slutade kolla i mitten av förra säsongen. Ursäkta med det blev bara för jävla fånigt. Sätter hundra spänn på att de inte lyckas sy ihop det till sista avsnittet. Vem sätter emot?
Lost är en av mina favvo serier, så jävla välgjord.
Jag har slutat titta på massor av serier så som heros i säsong 2 när det bara blev helt fullkomligt uppenbart att de bara gjorde utfyllnadsepisodes. Speciellt kommer jag ihåg när filosofminuten i början på varje avsnitt blev mer och mer flummig under säsong 2 tills den bara kändes töntig. Helt meningslös och därmed ett utfyllnadsprojekt.
En annan vad Arkiv X wannabe serien FRINGE som efter bara 2 avsnitt visade sin ologiska story. Dödliga viruset i första avsnittet som upplöste en kropp på 5 sek? En man som stod och tittade på när virus labbet sprängdes på 20 m avstånd? En löjlig story om en ko som dom desperat försökte göra till 'roliga scener' vilka det mest var tönt varning på. Väldigt synd för hade lite förhoppningar på en ny Arkiv X, men icke.
Prison Break spårade ju också ur totalt strax efter dom lämnat fängelset och då slutade jag titta...
Brukar sluta titta på dom flesta serier jag ger ett försök faktiskt.
Serier som lyckats stort är Dexter, Lost, Ufo Hunters, BoB1 och 2an är väl sevärd men inte mkt mer och vissa serier som följer folk i yrken så som Whale Wars och ice road truckers etc vilka är rätt underhållande.