2010-05-08, 14:25
Väldigt sällan blir man i förväg informerad om hur bra och hur lång en serie är, och det är ju inte så konstigt. Därför pissar miniserier i regel på allt säsongsbaserat, i min mening. Så, allt för många gånger har jag, och förmodligen 99% av er andra, helt enkelt sagt "ämenvafan" och rätt uppochner slutat se en serie. Kanske för att någon karaktär ni verkligen gillade dog, handlingen tappade fart, eller den mest klassiska anledningen: att känslan av mjölkning infinner sig.
Jag tänkte att vi kunde redogöra för några klassiska tillfällen då vi gett upp, naturligtvis med SPOILERTAGGAR. Och motiverat, annars försvinner tråden illa kvickt.
Jag kan börja med en enkel
Prison Break
The Simpsons
Fresh prince in Bel Air
Jag har många fler, men detta får duga som trådstart. Tack för mig.
Jag tänkte att vi kunde redogöra för några klassiska tillfällen då vi gett upp, naturligtvis med SPOILERTAGGAR. Och motiverat, annars försvinner tråden illa kvickt.
Jag kan börja med en enkel
Prison Break
s02e22. Gänget åker in IGEN, vafan.. räcker det inte med ett fängelse? jag blev misstänksam redan när det restes till sydamerika, och lagom till sista avsnittet stod det klart att PB aldrig kommer ta slut, eller åtminstone inte kunna hålla ångan uppe för berättiga fortsatt tittande. Tråkigt, då jag som alla andra satt klistrad under första säsongen.
The Simpsons
s20e10. Simpson börjar sändas i HD. Ok, i ärlighetens namn började simpsons suga runt s10, men det gick helt klart att se fram till s15-16. Sen kändes det som att konkurrensen från FG, och i viss mån det mer politiserade SP, eggade gänget bakom simpsons att bli mer aktuella. Big mistake! det fungerar ju inte alls, och dessutom får vi se musikalnummer efter musikalnummer. Jag lägger dock in en brasklapp och håller fast vid att Treeehouse-avsnitten samt filmen fortfarande är väl värda att se.
Fresh prince in Bel Air
s04e01 om jag inte minns fel. Självklart är det då vi plötsligt ser en ny Vivian, wtf? dessutom fungerande hon inte alls lika bra som den föregående. Jag kan inte sätta fingret på det, men det sög. Och om man var tapper nog att stanna kvar till s05 så kom det ett jävla barn in i bilden, Nicky. Helt klart ett desperat grepp för att rädda ett sjunkande skepp. I Våra värsta år hade de åtminstone den goda smaken att låta ungjäveln som lades till spårlöst försvinna.
Jag har många fler, men detta får duga som trådstart. Tack för mig.
Senast redigerad av tältpinne 2010-05-08 kl. 14:28.
Senast redigerad av tältpinne 2010-05-08 kl. 14:28.
R.I.P Rederiet