• 1
  • 2
2010-05-08, 09:01
Bannlyst
På 50-60 talet var dem stora Marlon Brando, James Dean, Paul Newman, Cary Grant osv. Steve Mcqueen var förvisso den som tjänade mycket pengar men han har aldrig fått det stora erkännandet som dem andra. Han var den hårda, coola skådespelaren men som inte hade den talangen som dem "stora".

Men jag tycker han visar sin klass i dem lite mindre filmerna, som inte har fått samma erkännande.

Love with the Proper Stranger, är den i särklass bästa film som han har varit med i. Han är verkligen apgrym i den, se den!

Soldier in the Rain, är också en skön film.

Bullitt, The Sand Pebbles och Papillon är givetvis mästerverk också. Men dem filmerna ovan är snäppet bättre...där ser man en mindre hård och mera mjuk Steve Mcqueen.

Ordet är fritt.
Citera
2010-05-08, 09:58
Medlem
kliimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
På 50-60 talet var de stora Marlon Brando, James Dean, Paul Newman, Cary Grant osv. Steve Mcqueen var förvisso den som tjänade mycket pengar men han har aldrig fått det stora erkännandet som de andra. Han var den hårda, coola skådespelaren men som inte hade den talangen som de "stora".

Men jag tycker han visar sin klass i de lite mindre filmerna, som inte har fått samma erkännande.

Love with the Proper Stranger, är den i särklass bästa film som han har varit med i. Han är verkligen apgrym i den, se den!

Bullitt, The Sand Pebbles och Papillon är givetvis mästerverk också. Men de filmerna ovan är snäppet bättre...där ser man en mindre hård och mera mjuk Steve Mcqueen.

Ordet är fritt.

Eftersom ordet var fritt tog jag mig friheten att rätta till tråden så att alla förstår...

Absolut en av mina stora favoriter tillsammans med Paul Newman och Robert Duvall. Enligt mig är "the getaway" hans bästa film tillsammans med "the great escape". Jag skall genast kolla upp dina tips eftersom jag är en stor påhejare av 70-talsfilmer. Men jag anser att han gör sig bäst som en hårding, på något vis känns en lugn och snäll Steve lite fel, men det är upp till bevis. Som kuriosa kan nämnas att han även vid sidan av duken verkar vara en lite krånglig typ, han lär ha haft en del firender bland andra skådespelare, någon som vet mera?
Citera
2010-05-08, 10:18
Medlem
Jontalinens avatar
Aldrig sett honom som något annat än en världsstjärna och en av de största någonsin. Gjort mängder med bra film!
Citera
2010-05-08, 11:32
Medlem
saagverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kliimax
Eftersom ordet var fritt tog jag mig friheten att rätta till tråden så att alla förstår...

Absolut en av mina stora favoriter tillsammans med Paul Newman och Robert Duvall. Enligt mig är "the getaway" hans bästa film tillsammans med "the great escape". Jag skall genast kolla upp dina tips eftersom jag är en stor påhejare av 70-talsfilmer. Men jag anser att han gör sig bäst som en hårding, på något vis känns en lugn och snäll Steve lite fel, men det är upp till bevis. Som kuriosa kan nämnas att han även vid sidan av duken verkar vara en lite krånglig typ, han lär ha haft en del firender bland andra skådespelare, någon som vet mera?
Stort tack! Det svider i ögonen.

Helt klart en av de allra största. Jag har sjäv Bullit lite som favorit, filmen verkligen andas sent 60-tal. Bra musik dessutom.
Citera
2010-05-08, 12:10
Medlem
pellesvanslooss avatar
Steve McQueen var ganska cool om man jämför med dagens "motsvarigheter" vilka i h-lvete det nu är
Citera
2010-05-08, 21:42
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
På 50-60 talet var dem stora Marlon Brando, James Dean, Paul Newman, Cary Grant osv. Steve Mcqueen var förvisso den som tjänade mycket pengar men han har aldrig fått det stora erkännandet som dem andra. Han var den hårda, coola skådespelaren men som inte hade den talangen som dem "stora".

Men jag tycker han visar sin klass i dem lite mindre filmerna, som inte har fått samma erkännande.

Bullitt, The Sand Pebbles och Papillon är givetvis mästerverk också. Men dem filmerna ovan är snäppet bättre...där ser man en mindre hård och mera mjuk Steve Mcqueen.

Ordet är fritt.

Ja, han var väldigt bra där, kul att se att fler gillar den.

Citat:
Som kuriosa kan nämnas att han även vid sidan av duken verkar vara en lite krånglig typ, han lär ha haft en del firender bland andra skådespelare, någon som vet mera?

Tja, en del av hans mindre smickrande sidor diskuterades i denna dokumentär:

Steve McQueen: The Essence of Cool

http://www.imdb.com/title/tt0430874/

William Claxton nämnde en del....

http://en.wikipedia.org/wiki/William...hotographer%29
Citera
2010-05-08, 21:57
Bannlyst
Citat:

Tack

Mcqueen och Newman medverkade faktiskt i en film ihop, The towering inferno. Sådär film tycker jag..The getaway är så bra, kommer ihåg slutet som ett av dem bästa någonsin.

Håller med om att han gör sig bäst som hårding, det känns så äkta när är det. Till skillnad från dagens "hårdingar" som behöver skrika o gapa. Det gör inte en man.
Jag tror innerst inne att Steve var en go bamse.

Han hade rätt knepig uppväxt så det kan säkert påverkat hans senare relationer med människor. Var en sväng på barnhem, en frånvarande pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Aldrig sett honom som något annat än en världsstjärna och en av de största någonsin. Gjort mängder med bra film!

Jag får gratulera till god smak

Citat:
Ursprungligen postat av saagverk
Stort tack! Det svider i ögonen.

Helt klart en av de allra största. Jag har sjäv Bullit lite som favorit, filmen verkligen andas sent 60-tal. Bra musik dessutom.

Biljakten från den filmen är ju legendarisk..helt undarbar, speciellt navkapslarna som flyger all världens väg.

Kommer speciellt ihåg den scenen från sjukhuset, med Mcqueen och polisen. Jag kan inte sätta fingret på det, men när han äter sin macka och dricker sin mjölk så är det magiskt. Vet inte vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Ja, han var väldigt bra där, kul att se att fler gillar den.

Ännu en med god smak
Citera
2010-05-08, 21:59
Medlem
Mx_1337s avatar
Ja han regerar helt enkelt.

Hur jag valt att hedra honom är väl tydligt..
Citera
2010-05-08, 22:46
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ännu en med god smak

Tack.

Natalie Wood och Steve McQueen gjorde väldigt bra ifrån sig här.....men att Steve McQueen skulle vara bra i en romantisk komedi förvånade mig....något jag nämnde i en gammal tråd:https://www.flashback.org/sp13824616
Citera
2010-05-08, 23:02
Medlem
J.R.s avatar
"The Getaway" är hans bästa film, action (även biljakterna) i den överglänser Bullit tack vare Sam Peckinpah. Den mannen kunde göra actionfilm!
För övrig så är Steve den coolaste skådespelaren någonsin endast Clint Eastwood kan utmana enligt mig.
Citera
2010-05-08, 23:47
Medlem
saagverks avatar
Citat:
Tack

Mcqueen och Newman medverkade faktiskt i en film ihop, The towering inferno. Sådär film tycker jag..The getaway är så bra, kommer ihåg slutet som ett av dem bästa någonsin.

Håller med om att han gör sig bäst som hårding, det känns så äkta när är det. Till skillnad från dagens "hårdingar" som behöver skrika o gapa. Det gör inte en man.
Jag tror innerst inne att Steve var en go bamse.

Han hade rätt knepig uppväxt så det kan säkert påverkat hans senare relationer med människor. Var en sväng på barnhem, en frånvarande pappa.

Jag får gratulera till god smak

Biljakten från den filmen är ju legendarisk..helt undarbar, speciellt navkapslarna som flyger all världens väg.

Kommer speciellt ihåg den scenen från sjukhuset, med Mcqueen och polisen. Jag kan inte sätta fingret på det, men när han äter sin macka och dricker sin mjölk så är det magiskt. Vet inte vad det är.

Ännu en med god smak
Jag håller med dig om avsnittet på sjukhuset, det finns något där. Man kan väl också utan att överdriva allt för mycket säga att resten av filmen hamnat lite oförtjänt i skuggan av den berömda biljakten. Om jag inte minns helt fel dessutom så har Robert duvall en liten roll som taxichaufför i den här filmen, sunshine cab tror jag att det var.
Citera
2010-05-09, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Tack.

Natalie Wood och Steve McQueen gjorde väldigt bra ifrån sig här.....men att Steve McQueen skulle vara bra i en romantisk komedi förvånade mig....något jag nämnde i en gammal tråd:https://www.flashback.org/sp13824616

Ja eller hur. Jag hade sett hans tidigare actionfilmer innan jag såg den filmen...blev helt paff! Det var som att se en annan person. Grymt härlig film. Soldier in the rain är ungefär i samma goa Steve format. Man blir på gott humör när man ser dem helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
"The Getaway" är hans bästa film, action (även biljakterna) i den överglänser Bullit tack vare Sam Peckinpah. Den mannen kunde göra actionfilm!
För övrig så är Steve den coolaste skådespelaren någonsin endast Clint Eastwood kan utmana enligt mig.

Inget ont om Clintan, men jag tycker Mcqueen är hårdare. Clintan känns...så b bara Han ser skitnödig ut hela tiden. Kisa med ögonen o se cooool ut

Nu har båda kliimax och saagverk nämnt Rovert Duvall. Får kolla in några av hans filmer, känner inte till han.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in