Citat:
Ursprungligen postat av kliimax
Eftersom ordet var fritt tog jag mig friheten att rätta till tråden så att alla förstår...
Absolut en av mina stora favoriter tillsammans med Paul Newman och Robert Duvall. Enligt mig är "the getaway" hans bästa film tillsammans med "the great escape". Jag skall genast kolla upp dina tips eftersom jag är en stor påhejare av 70-talsfilmer. Men jag anser att han gör sig bäst som en hårding, på något vis känns en lugn och snäll Steve lite fel, men det är upp till bevis. Som kuriosa kan nämnas att han även vid sidan av duken verkar vara en lite krånglig typ, han lär ha haft en del firender bland andra skådespelare, någon som vet mera?

Tack
Mcqueen och Newman medverkade faktiskt i en film ihop, The towering inferno. Sådär film tycker jag..The getaway är så bra, kommer ihåg slutet som ett av dem bästa någonsin.
Håller med om att han gör sig bäst som hårding, det känns så äkta när är det. Till skillnad från dagens "hårdingar" som behöver skrika o gapa. Det gör inte en man.
Jag tror innerst inne att Steve var en go bamse.
Han hade rätt knepig uppväxt så det kan säkert påverkat hans senare relationer med människor. Var en sväng på barnhem, en frånvarande pappa.
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Aldrig sett honom som något annat än en världsstjärna och en av de största någonsin. Gjort mängder med bra film!
Jag får gratulera till god smak
Citat:
Ursprungligen postat av saagverk
Stort tack! Det svider i ögonen.
Helt klart en av de allra största. Jag har sjäv Bullit lite som favorit, filmen verkligen andas sent 60-tal. Bra musik dessutom.
Biljakten från den filmen är ju legendarisk..helt undarbar, speciellt navkapslarna som flyger all världens väg.
Kommer speciellt ihåg den scenen från sjukhuset, med Mcqueen och polisen. Jag kan inte sätta fingret på det, men när han äter sin macka och dricker sin mjölk så är det magiskt. Vet inte vad det är.
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Ja, han var väldigt bra där, kul att se att fler gillar den.
Ännu en med god smak