• 1
  • 2
2010-05-09, 19:17
Medlem
Ballfagers avatar
Har lite svårt att förstå dyrkandet av denne döing faktiskt. Har inte sett alla filmer han gjort, men det jag sett har inte varit några märkvärdiga skådespelarinsatser direkt.

Det värsta är dock grabbarna som anger honom som "stilikon" (efter att de läst King eller Café). Samma gossar som brukar även ha Patrick Bateman som stilförebild, utan att känna igen hälften av märkena i American Psycho (om de ens läst boken).
Citera
2010-05-10, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Har lite svårt att förstå dyrkandet av denne döing faktiskt. Har inte sett alla filmer han gjort, men det jag sett har inte varit några märkvärdiga skådespelarinsatser direkt.

Det värsta är dock grabbarna som anger honom som "stilikon" (efter att de läst King eller Café). Samma gossar som brukar även ha Patrick Bateman som stilförebild, utan att känna igen hälften av märkena i American Psycho (om de ens läst boken).

Mcqueen var väl något av en rebell i Hollywood, till en tillställning där man skulle ha smoking hade han slitna jeans och t-shirt på sig. Jag vet inte så mycket om mode men han klär väl sig rätt okej?
Citera
2010-05-10, 20:42
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Mcqueen var väl något av en rebell i Hollywood, till en tillställning där man skulle ha smoking hade han slitna jeans och t-shirt på sig. Jag vet inte så mycket om mode men han klär väl sig rätt okej?
Det är väl mest det att muppar som aldrig sett en film från före 1996 (på manligt.net och liknande) helt plötsligt började ange honom som stilförebild jag reagerade mot.
Citera
2010-05-11, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Det är väl mest det att muppar som aldrig sett en film från före 1996 (på manligt.net och liknande) helt plötsligt började ange honom som stilförebild jag reagerade mot.

Okej, förstår dig!

Vad tycker du annars om hans stil?
Citera
2013-11-12, 22:01
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Great Escape, Nevada Smith, Bullitt, The Getaway, Papillon - listan kan göras lång. Denna mannen var en fantastisk skådespelare som tyvärr gick bort alldeles för tidigt.
Citera
2025-01-30, 01:05
Medlem
Geomeisters avatar
Nu blev det en bump på cirka tolv år istället för skapa ny tråd om Steve McQueen.

Steve McQueen omkom endast 50 år gammal. För inte länge sedan dog hans son Chad McQueen. Främst känd som en av birollerna i Karate Kid. Han blev endast 63 år gammal.

Endast ett fåtal av den äldre McQueens filmer är enkla att hitta i fysiskt format. Jag kan ha fel, men att göra hans övriga filmer mer lättillgängliga skulle nog kunna ge en bra inkomst. Kan tänka mig att många äldre, men också yngre filmnördar skulle vilja se de filmer med McQueen som aldrig nått nyare marknader.

Bästa filmerna för mig är Papillon och The Great Escape. Har samtidigt uppskattat det mesta jag sett med Steve McQueen. Hans egna projekt Le Mans var rätt tradig dock känns oklart varför den av alla filmerna blivit en av de mer kända. Roligaste är att "Malin från Saltkråkan" är med i den.

Bland hans mindre kända filmer skulle jag rekommendera The War Lover till den som vill ha annat än ren action och The Hunter för den som vill ha mer action. The Hunter blev hans sista film. Tycker både filmen i sig och sista scenen blev ett fint avslut på karriären även om det aldrig var menat så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in