Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-07, 20:31
  #1
Medlem
Mohaves avatar
Min flickvän påverkar mig hårt om att jag skall rösta på ett visst parti, vi kan kalla dessa Kristdemokraterna. Själv är jag osäker på om vilket parti jag skall rösta på. Jag var länge inne på Piratpartiet men nu känns det som en bortkastad röst med tanke på deras opinionsiffror. Jag är en nolla i politiska sammanhang. Hur gör jag nu?
Citera
2010-05-07, 20:35
  #2
Avstängd
Rainbirds avatar
Du kan ju alltid säga att du röstar samma som din partner, medans du lägger din röst på annat parti... Personligen blir jag glad så länge du inte röstar på (S)(V)A(MP)
Citera
2010-05-07, 20:46
  #3
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Min flickvän påverkar mig hårt om att jag skall rösta på ett visst parti, vi kan kalla dessa Kristdemokraterna. Själv är jag osäker på om vilket parti jag skall rösta på. Jag var länge inne på Piratpartiet men nu känns det som en bortkastad röst med tanke på deras opinionsiffror. Jag är en nolla i politiska sammanhang. Hur gör jag nu?

Aha du är pusy wiped!

Du måste ta kommandot över din manlighet och visa vad skåpet ska stå. När du är klar över dit val och din flickvän utan vidare godtar dit val och gör precis som du, då har du klarat mandomsprovet.
Citera
2010-05-07, 20:48
  #4
Medlem
smides avatar
Var och en får ju rösta för sig själv, hon ska ju inte komma och försöka tvinga dig att rösta på "hennes" parti. Men du kan ju alltid säga att du röstat på hennes parti, trots att du inte gjort det för husfridens skull. Det är ju inte direkt så att hon står och tittar bakom axeln på dig när du lägger din röst.
Citera
2010-05-07, 21:15
  #5
Medlem
Vädurs avatar
Tja, hade du frågat mig om råd för något år sedan, hade jag hållit en glödande föreläsning om vikten av att sätta sig in i samhällsfrågor, och vikten av att välja rätt representant som du vill skall föra din talan.

Efter att ha blivit ikappsprungen av verkligheten och de varelser som bor i denna verklighet har jag ändrat åsikt.

Du vet inte särskilt mycket om varken politik, partier eller deras mål. VARFÖR skall du då gå och rösta och vara delaktig i beslutet om hur Sverige skall styras? Du gissar, chansar eller skiter ju ändå i resultatet av din röst!

Gå INTE och rösta. Lyd INTE din flickväns uppmaning att rösta på hennes favoritparti.
Skit i att det är val. Åtminstone så länge som du är okunnig om konsekvenserna av din röst.

Först när du med bestämdhet kan säga att din röst hamnar på det alternativ som du föredrar framför samtliga andra alternativ är du mogen att rösta. Att lita på vad en polare säger, eller rösta för att du tror att något parti är bättre än de andra duger inte. Ta reda på vad du ställer till med, eller skit i att göra något alls.

Och nej, jag driver inte med dig.
Citera
2010-05-07, 21:32
  #6
Avstängd
Leagacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Min flickvän påverkar mig hårt om att jag skall rösta på ett visst parti, vi kan kalla dessa Kristdemokraterna. Själv är jag osäker på om vilket parti jag skall rösta på. Jag var länge inne på Piratpartiet men nu känns det som en bortkastad röst med tanke på deras opinionsiffror. Jag är en nolla i politiska sammanhang. Hur gör jag nu?

Mig skulle en aktuell partner påverka speciellt mycket, däremot har jag gjort så själv mellan varven (liksom med ex man fortfarande har kontakt med).
Citera
2010-05-07, 21:34
  #7
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Min flickvän påverkar mig hårt om att jag skall rösta på ett visst parti, vi kan kalla dessa Kristdemokraterna. Själv är jag osäker på om vilket parti jag skall rösta på. Jag var länge inne på Piratpartiet men nu känns det som en bortkastad röst med tanke på deras opinionsiffror. Jag är en nolla i politiska sammanhang. Hur gör jag nu?

Hahahaha Kristdemokraterna..
Det du beskriver är typiskt beteende från en röding.

Och nej, jag och min partner diskuterar inte politik, det blir bara tjafs, vi har kommit överens om att vi tycker olika och så lämnar vi det så.
Citera
2010-05-07, 21:37
  #8
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Var och en får ju rösta för sig själv, hon ska ju inte komma och försöka tvinga dig att rösta på "hennes" parti. Men du kan ju alltid säga att du röstat på hennes parti, trots att du inte gjort det för husfridens skull. Det är ju inte direkt så att hon står och tittar bakom axeln på dig när du lägger din röst.

För mig skulle det absolut inte funka om min fru tyckte radikalt annorlunda. Politik är en realitet i vardagen och allt inbegriper politik det går inte att undvika. Det skulle inte bli en lugn stund hemma om hon var vänster. Nej det skulle inte håll en dag.

Jag förstår inte hur man kan tillhöra olika block inom en familj. Samma block kan kanske funka.
Citera
2010-05-07, 21:38
  #9
Medlem
The Masters avatar
Jag har under mina 13 år med min fru aldrig blivit hunsad i den frågan, hon vet vad jag röstar på och accepterar det fria valet.
Citera
2010-05-08, 00:46
  #10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Låt henne betala för din röst.
Citera
2010-05-08, 00:55
  #11
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F

Jag förstår inte hur man kan tillhöra olika block inom en familj. Samma block kan kanske funka.
Jag struntar helt enkelt i politik. Jag bryr mig inte om vem som är statsminister. Jag har pengar så jag klarar mig vilket som. De kan höja eller sänka sina skatter. Jag blir mest irriterad på att detta tar så mycket tid i TV.

Problemet är att min älskade flickvän är intresserad av politik och frågar mig vad jag skall rösta på. Får jag rösta på Pablo Picasso? I så fall gör jag det.
Citera
2010-05-08, 00:58
  #12
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Tja, hade du frågat mig om råd för något år sedan, hade jag hållit en glödande föreläsning om vikten av att sätta sig in i samhällsfrågor, och vikten av att välja rätt representant som du vill skall föra din talan.

Efter att ha blivit ikappsprungen av verkligheten och de varelser som bor i denna verklighet har jag ändrat åsikt.

Du vet inte särskilt mycket om varken politik, partier eller deras mål. VARFÖR skall du då gå och rösta och vara delaktig i beslutet om hur Sverige skall styras? Du gissar, chansar eller skiter ju ändå i resultatet av din röst!

Gå INTE och rösta. Lyd INTE din flickväns uppmaning att rösta på hennes favoritparti.
Skit i att det är val. Åtminstone så länge som du är okunnig om konsekvenserna av din röst.

Först när du med bestämdhet kan säga att din röst hamnar på det alternativ som du föredrar framför samtliga andra alternativ är du mogen att rösta. Att lita på vad en polare säger, eller rösta för att du tror att något parti är bättre än de andra duger inte. Ta reda på vad du ställer till med, eller skit i att göra något alls.

Och nej, jag driver inte med dig.

Amen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback