• 1
  • 2
2004-04-01, 22:30
Medlem
Hasch är ju inga konstigheter att få tag på men Marijuana?
Är inte till utseende den folk skulle kunna tro röker.
Tips mottages vänligt
Citera
2004-04-01, 22:31
Bannlyst
det är inte utseendet som gör det, det är sättet du visar dig på,,,
Citera
2004-04-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
det är inte utseendet som gör det, det är sättet du visar dig på,,,

Ok, några sjyssta tips
Nä men jag har aldrig blivit tillfrågad. När man jagar så får man ju "bara" tag på hasch
Citera
2004-04-01, 22:48
Medlem
samma probbs

Tja!

Jag måste nog påstå att jag har samma problem.... eller problem och problem.... men när jag är utomlands (händer tyvärr för sällan men jag har varit i de flesta större städer i Europa, inte Amsterdam dock....) har jag ALDRIG blivit erbjuden att tjacka varken hasch eller Majja förutom i Lissabon där de försöker pracka på ALLA turister en bit Henna som folk tror är haschibrasch.
Det finns givetvis undantag från denna regel men det är vid två tillfällen och då har jag inte varit själv precis, så det är väl snarare gänget som erbjudits.
Irriterande det där alltså....Så för att råda bot på det hela har jag lärt känna folk som ibland kunnat hjälpa till, fast det tar ibland lite för lång tid....
Jaja... det löser sig....alltid.

/Zikes
Citera
2004-04-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zikes
Tja!

Jag måste nog påstå att jag har samma problem.... eller problem och problem.... men när jag är utomlands (händer tyvärr för sällan men jag har varit i de flesta större städer i Europa, inte Amsterdam dock....) har jag ALDRIG blivit erbjuden att tjacka varken hasch eller Majja förutom i Lissabon där de försöker pracka på ALLA turister en bit Henna som folk tror är haschibrasch.
Det finns givetvis undantag från denna regel men det är vid två tillfällen och då har jag inte varit själv precis, så det är väl snarare gänget som erbjudits.
Irriterande det där alltså....Så för att råda bot på det hela har jag lärt känna folk som ibland kunnat hjälpa till, fast det tar ibland lite för lång tid....
Jaja... det löser sig....alltid.

/Zikes

Vill också känna sådant folk
Hasch säljer ju var och varannan småkriminell men gräs kan de förmodligen inte tjäna några pengar på och hoppar därför över det
Citera
2004-04-01, 23:08
Medlem
DunderUnos avatar
Alla vill ha gräs

Vill också ha gräs. Alla mina polare (som röker) med.

Alla verkar vilja ha maruijana, men ingen verkar sälja det.

Haha, är de dumma? Langare skulle tjäna mycket mer på att sälja gräs istället, eftersom efterfrågan är så stor på det.

(Hoppas nån langare läser det här och gör världen lite grönare )
Citera
2004-04-01, 23:19
Medlem
Batoss avatar
Jo det är tråkit att det skall vara så svårt att få tag på
Beror väl på att dom flesta odlar själva och bara till egen förbrukning.
Skulle odla själv bara jag haft nån stor garderob eller nåt.
Citera
2004-04-01, 23:32
Medlem
Odla skulle ju vara ett bra alternativ. Dock är jag ingen "storrökare" utan vill mest ha lite i lådan när det kryper på.
Men som sagt, det är förbannat svårt att få tag på.
Får väl fortsätta röka Hasch de få gånger jag röker men skall göra ett försök att få tag på lite till helgen
Citera
2004-04-02, 10:36
Bannlyst
Tycker också det är tråkigt att det ska vara så svårt att hitta riktigt röka.
Haschet jag köpte senast var nästan helt dött. Fick lite småmunchies, och blev skittrött, helt värdelöst! Man vet ju liksom aldrig... förra gången jag handlade av honom var det riktigt bra.... lite trist att det är så ojämn kvalité, men alltid samma pris...

Har bara rökt två olika sorters gräs (mitt eget hemodlade, okänd strain), och nåt riktigt dundergräs jag hittade på förra årets Arvikafestival.
Orkar inte odla mer, men det verkar nödvändigt om man vill röka riktigt knark. Finns fan ingen majja i den här stan.
Citera
2004-04-02, 11:28
Medlem
Engels avatar
Har aldrig haft några broblem att skaffa gräs (bor i STHLM) några samtal bara så är saken biff, tyvärr så får man betala mycket ibland också.

Är en del som säljer här, odlar själva och säljer till sin inre krets. Inte många smugglar in gräs då hash tar mycket mindre plats.

Man måste leta och ha tur.
Citera
2004-04-02, 12:10
Medlem
Mouses avatar
Jag röker nästan bara grönt.. bara rökt hasch några gånger bara.. Diggar grönt mkt bättre..
Citera
2004-04-02, 12:47
Medlem
Hasch tar mindre plats och luktar mindre så det är ju lättare att smuggla.
Men i storstäder är det inte direkt några problem att få tag på gräs. Bara man krånglar lite och ligger i. Man får dock vara beredd på lite högre pris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in