Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-07, 13:38
  #1
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Wii Party is, as the name might suggest, a collection of party games. Slides shown during the briefing suggested the following modes of play:
  • Teiban Party
    Playable by one to four players. Includes "teiban," or "standard," games like Bingo, Roulette, Mii-jan, Overseas Trip Game and Sugoroku (dice).
  • Pair Party
    Recommended for two players. Includes Compatibility Check, Balance Ship, and Mii Awase (Mii Alignment).
  • Living Party
    Playable by more than two people. Iwata said that this area would feature new play types made possible by the Wiimote.
http://www.andriasang.com/e/blog/2010/05/07/wii_party/
Citera
2010-05-07, 13:43
  #2
Medlem
Verdess avatar
Jag hatar Wii, men formodligen kommer det sälja som smör till alla ensamstående morsor, desperata tjocka tjejer och annat skräp som även tyckte om Wii fit mfl.
Citera
2010-05-07, 13:48
  #3
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Jag hatar Wii, men formodligen kommer det sälja som smör till alla ensamstående morsor, desperata tjocka tjejer och annat skräp som även tyckte om Wii fit mfl.
Du glömde alla familjer som har en Wii.
Citera
2010-05-07, 13:54
  #4
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Du glömde alla familjer som har en Wii.

Det är det som är problemet, de gör inga "vuxna" spel utan alla spel riktar sig mot antingen barn, tjocka eller dom som inte har nåt annat val. Glad iaf att nintendo lovat en HD-version i framtiden. Tror det här spelet kommer bli ett i mängden och det riktar sig verkligen inte till folk på fb om dom har nån som helst självrespekt och kunskap inom jag-är-full-och-vill-spela-genren. Isf finns det redan bra spel och vi behöver inte ett till likadant spel
Citera
2010-05-07, 13:56
  #5
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Det är det som är problemet, de gör inga "vuxna" spel utan alla spel riktar sig mot antingen barn, tjocka eller dom som inte har nåt annat val. Glad iaf att nintendo lovat en HD-version i framtiden. Tror det här spelet kommer bli ett i mängden och det riktar sig verkligen inte till folk på fb om dom har nån som helst självrespekt och kunskap inom jag-är-full-och-vill-spela-genren. Isf finns det redan bra spel och vi behöver inte ett till likadant spel
Let's not bitch this up, men Metroid: Other M, Sin and Punishment 2, Monado: Beginning of the World, The Last Story - det är spel som riktar sig till "barn, tjocka eller dom som inte har nåt annat val"?
Citera
2010-05-08, 01:15
  #6
Medlem
dannekerrors avatar
Zelda serien är ett spel för stora pojkar!
Citera
2010-05-08, 01:18
  #7
Medlem
Wolfhaarts avatar
Fan att gaming blivit så jävla mainstream. Wii tog ett steg bak i utvecklingen och nu lär sony och microsoft hänga på den dumma trenden...

Virtuellt te-party. Ursäkta att man inte hoppar av glädje
Citera
2010-05-08, 01:21
  #8
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Zelda serien är ett spel för stora pojkar!
Nej, det är ett spel för tonåringar. Inga av Nintendos spel är tillräckligt mogna för att kunna klassas som spel för "stora pojkar", inte ens de lysande förstapartstitlarna. Nu menar jag inte att de inte är skojsiplojsiga att spela, men ingenting som en M-rating skulle kunna komma i närheten av.
Citera
2010-05-08, 01:27
  #9
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Nej, det är ett spel för tonåringar. Inga av Nintendos spel är tillräckligt mogna för att kunna klassas som spel för "stora pojkar", inte ens de lysande förstapartstitlarna. Nu menar jag inte att de inte är skojsiplojsiga att spela, men ingenting som en M-rating skulle kunna komma i närheten av.
Förmodligen sant, men sätter man en unge framför ett gammalt Zelda-spel nu så kommer dom tröttna efter första fem minutrarna. Men sätter man en numera vuxen man framför ett gammalt Zelda-spel så kommer nog personen hoppa av lycka pga sitt nostalgirus
Citera
2010-05-08, 01:30
  #10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Förmodligen sant, men sätter man en unge framför ett gammalt Zelda-spel nu så kommer dom tröttna efter första fem minutrarna. Men sätter man en numera vuxen man framför ett gammalt Zelda-spel så kommer nog personen hoppa av lycka pga sitt nostalgirus
Säker på det? Nintendo gjorde det första Zelda för barn, vilka idag är vuxna. Så varför skulle inte barn idag uppskatta Zelda precis som barnen förut gjorde?

Wii Party.. är detta ett WW-spel eller Japan-exklusivt? Jag som hade hoppats på Mario Party 9.
Citera
2010-05-08, 01:31
  #11
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Säker på det? Nintendo gjorde det första Zelda för barn, vilka idag är vuxna. Så varför skulle inte barn idag uppskatta Zelda precis som barnen förut gjorde?

Wii Party.. är detta ett WW-spel eller Japan-exklusivt? Jag som hade hoppats på Mario Party 9.
Tänkte på att unga nu för tiden förväntar sig grafik i Crysis-anda och skiter fullständigt i vad story heter utan vill bara få så mycket 'instant-gratification' som möjligt
Citera
2010-05-08, 01:53
  #12
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfhaart
Fan att gaming blivit så jävla mainstream. Wii tog ett steg bak i utvecklingen och nu lär sony och microsoft hänga på den dumma trenden...

Virtuellt te-party. Ursäkta att man inte hoppar av glädje
Gissar du älskar alla filmgenre som finns.
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Tänkte på att unga nu för tiden förväntar sig grafik i Crysis-anda och skiter fullständigt i vad story heter utan vill bara få så mycket 'instant-gratification' som möjligt
Min grabb klarar bra av att hoppa mellan 8-bit och senaste spelen, så jag vet inte vad du vill insinuera...?

Klart, beror på vad du menar med unga. Min är 7 år, pratar du 13-åringar är det en annan femma kanske. Man får fostra dem bäst man kan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback