Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-06, 04:44
  #1
Medlem
Slet av mitt främre korsband häromdan när jag spelade fotboll och undrar nu vilka kända fotbollspelare har gjort det samma. De jag själv känner till är:

Gabriel Milito
Michael Owen
Paul Gascoigne

Sen kommer jag faktiskt inte på några fler.

Jag vet tex att Tiger Woods har fått en korsbandskada, men han spelar lixom inte fotboll.
Lista alla kända fotbollspelare gamla som nya.
__________________
Senast redigerad av purpleflame 2010-05-06 kl. 05:43.
Citera
2010-05-06, 04:56
  #2
Medlem
baron-brazils avatar
Varje fotbollslag drabbas av minst en korssbandsskada varje år i snitt.
Så det är nog ett gäng.

Det är även 6 gånger vanligare att kvinnliga fotbolsspelare drabbas av det.
Citera
2010-05-06, 05:02
  #3
Medlem
Jag har försökt googla och leta efter spelare med korsbandsskada utan lycka. Om du kan några lista gärna ett par stycken. Gärna internationella stjänor.
Citera
2010-05-06, 05:04
  #4
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleflame
Jag har försökt googla och leta efter spelare med korsbandsskada utan lycka. Om du kan några lista gärna ett par stycken. Gärna internationella stjänor.

Vill du gärna motivera varför du vill ha de listade? Det känns liksom lite roligare att hjälpa dig då istället för att leka slav åt dig.
Citera
2010-05-06, 05:12
  #5
Medlem
Ja självklart kan jag göra det.

Jag skulle gärna höra om hur de har återhämtat sig från skadorna. Orsaken till att jag vill ha de listade är att jag vill veta vilka fotbollspelare som har blivit skadade och som har återhämtat sig från samma skada som mig.

Jag är inte speciellt glad över nyheten över att ha fått min korsband avslitet, jag letar efter spelare som har hamnat i samma sits som jag. Jag letar helt enkelt efter "förebilder" som har haft samma skada som jag. Jag hoppas att du förstår vad jag menar när jag säger så. Det är trots allt månader av rehabilitering jag har att vänta efter denna skada.
__________________
Senast redigerad av purpleflame 2010-05-06 kl. 05:16.
Citera
2010-05-06, 09:11
  #6
Medlem
Blaha2k2s avatar
Robin Söder, Adam Johansson, Niklas Carlsson, Mikael Dyrestam, Kamal Mustafa och Petter Björlund. Alla i IFK Göteborg.

Just Söder, Johansson och Carlsson har debuterat igen efter sina skador. Söder spelar otroligt bra för att ha varit borta i 10 månader.

Du kan läsa en lång intervju med Söder här om hur livet var för honom och hur han klarade att hålla upp modet under sin skada.
http://fotbollsverige.se/news_show_f...tml?id=9879717
Citera
2010-05-06, 09:31
  #7
Medlem
Slet själv av korsbandet vid 12 års ålder. Klart värsta tiden i mitt liv.

Henke Larsson gjorde det i Barcelona.
Joe Cole gjorde det i matchen mot Sverige i VM 2006.
Gjorde inte Ronaldo det när han spelade i Inter?
Pontus Kåmark slet av det i en landskamp strax innan EM i Holland/Belgien 2000 och lipade på presskonferensen.
X antal damspelare som sagt. Målvakten Caroline Jönsson bla.
Den alpina åkaren Jessica Lindell-Vikarby också.

Är väl dessa jag kommer på på rak arm.
Citera
2010-05-06, 09:38
  #8
Medlem
FabioAugustos avatar
Micke Eklund. Två gånger i samma knä dessutom.
Citera
2010-05-06, 10:36
  #9
Medlem
Tack för svar!

Fick även veta att Ruud Van Nistelroy, Roy Keane och Robert Pires har gjort detsamma.

Tack för Robin Söder intervjun! Jag har dock inte koll på allsvenskan, men det känns ändå trevligt att läsa om en annan fotbollspelares story.
Citera
2010-11-25, 00:03
  #10
Medlem
Någon som vet om dessa killar spelar med sina korsbandskador fortfarande eller om alla gjort operation? vore intressant att veta.. har hört att man kan klara sig fint utan operation också om man bara ger återhämtningen och rehabträningen mycket tid och fokus.
Citera
2010-11-25, 00:13
  #11
Avstängd
Fujins avatar
Pepe förra året mot Valencia.
Citera
2010-11-25, 11:20
  #12
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krypt
Någon som vet om dessa killar spelar med sina korsbandskador fortfarande eller om alla gjort operation? vore intressant att veta.. har hört att man kan klara sig fint utan operation också om man bara ger återhämtningen och rehabträningen mycket tid och fokus.

Till vardags, men inte för elitidrott.

Tror mig dock ha läst om någon hockeyspelare som väntade med operation till efter säsongen och spelade med något skydd. Det kanske inte är samma vridningar på skridskor. En stor brasklapp för denna info.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback