• 1
  • 2
2010-05-05, 23:20
Medlem
Jag har käkat Paroxetin sedan oktober förra året. Min andra vända på SSRI-preparat (krängde Snågonting för något år sedan).

Iförrgår märkte jag att mina piller började ta slut. Jag har vid ett tidigare tillfälle glömt att ta med pillerna på en resa om 1-2 veckor. Fick riktigt läskiga känslor av att inte vara inne i kroppen och det gick stötar från fotsula till hjärna ideligen.

Lång historia kort: doktorn skriver inte ut några nya piller till mig förrän jag träffar henne i slutet av månaden. Mina piller räcker tills iövermorgon.

Vad kan jag göra för att fixa piller utan att böna och be henne som en pillerpundare?
Citera
2010-05-06, 02:59
Awaiting Email Confirmation
SFADMs avatar
Att vara utan paroxetin är ett helvete man blir yrsel-attacker och konstig i kroppen!
Vad är det för läkare? Man kan ju inte bara abrupt avsluta en behandling.
Citera
2010-05-06, 15:29
Medlem
Saken är den att jag missat två besök hos henne. Ena gången försov jag mig och andra gången var jag upptagen med något annat.

Slarvigt och allt det där, men saken kvarstår. Jag kommer bli pippad i skallen utan pillerna i två veckor. Nog för att jag vill sluta käka dom, men jag vill fan inte gå från 40mg till 0mg på en dag.

Går det att gå till en annan läkare och be om det?

Annars har jag inget val förutom att ransonera mina sista 40mg på 4 dagar istället för 1 dag.
Senast redigerad av Neurosis 2010-05-06 kl. 15:32.
Citera
2010-05-06, 15:31
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosis
Jag har käkat Paroxetin sedan oktober förra året. Min andra vända på SSRI-preparat (krängde Snågonting för något år sedan).

Iförrgår märkte jag att mina piller började ta slut. Jag har vid ett tidigare tillfälle glömt att ta med pillerna på en resa om 1-2 veckor. Fick riktigt läskiga känslor av att inte vara inne i kroppen och det gick stötar från fotsula till hjärna ideligen.

Lång historia kort: doktorn skriver inte ut några nya piller till mig förrän jag träffar henne i slutet av månaden. Mina piller räcker tills iövermorgon.

Vad kan jag göra för att fixa piller utan att böna och be henne som en pillerpundare?
hon måste ge dig dom det är farligt att gå utan. anmäl henne tycker jag. eller kom in på akuttid. alt gå till akuten.
Citera
2010-05-06, 15:33
Medlem
RocknRollPussys avatar
Om du hastigt avslutar behandlingen med Paroxetin Sandoz finns det risk för så kallade ”utsättningssymtom”. Då kan du känna dig yr, få känselrubbningar såsom känselbortfall och myrkrypningar (parestesi), sömnstörningar med livliga drömmar, illamående, diarré, huvudvärk, hjärtklappning, skakningar, svettningar, synstörningar, känsla av oro, ångest, bli irriterad, desorienterad. Dessa symtom är vanligtvis milda till måttliga och försvinner av sig själva inom två veckor. Hos en del patienter kan dessa symtom dock vara svåra eller pågå under en längre tid. Vanligtvis uppträder dessa symtom inom de första dagarna efter avslutad behandling.

När du avbryter behandlingen med Paroxetin Sandoz kommer din läkare att hjälpa dig att minska dosen gradvis över veckor eller månader. Detta för att minska risken för utsättningssymtom. Ett sätt att göra detta på är att reducera dosen av Paroxetin Sandoz med 10 mg per vecka.
Citera
2010-05-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy
hon måste ge dig dom det är farligt att gå utan. anmäl henne tycker jag. eller kom in på akuttid. alt gå till akuten.

Du är snabbare än min egen hjärna, tehe.
Senast redigerad av Neurosis 2010-05-06 kl. 15:45.
Citera
2010-05-06, 15:34
Medlem
Citat:

Gå till vårdcentralen och säg som det är!
Du kan inte sluta tvärt med medicinen.

Stövel-Anders
Citera
2010-05-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Gå till vårdcentralen och säg som det är!
Du kan inte sluta tvärt med medicinen.

Stövel-Anders

Jag sa till sjuksyrran att mina piller räcker till idag/imorgon (ser nu att det är till idag. två ensamma 20mg som stirrar på mig). Frågade vad fan jag skulle ta mig till för att inte bli keffad. Fick något svar om jourläkare bla bla.

Varför i helvete vill den andra läkaren tvunget träffa mig? Alltid samma jävla frågor. Hur känner du dig? Något nytt? BLA BLA BLA!

Jag kan väl för i helvete skicka ett mail som jag gjorde för någon månad sedan. Har inga som helst fördelar av att ljuga om min situation.

Ser ut som om jag stressat igång mig själv en smula, trevligt.
Citera
2010-05-06, 16:01
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Jag sa till sjuksyrran att mina piller räcker till idag/imorgon (ser nu att det är till idag. två ensamma 20mg som stirrar på mig). Frågade vad fan jag skulle ta mig till för att inte bli keffad. Fick något svar om jourläkare bla bla.

Varför i helvete vill den andra läkaren tvunget träffa mig? Alltid samma jävla frågor. Hur känner du dig? Något nytt? BLA BLA BLA!

Jag kan väl för i helvete skicka ett mail som jag gjorde för någon månad sedan. Har inga som helst fördelar av att ljuga om min situation.

Ser ut som om jag stressat igång mig själv en smula, trevligt.
synd att jag inte kan kolla om jag hade några kvar ..
Citera
2010-05-06, 16:15
Medlem
Jag tycker du ska ringa psyk/vårdcentralen/var du nu har din kontakt på direkten!

Jag har haft mina vändor inom sjuk/psykvård i exempel att jag har blivit slussad från läkare fram och tillbaka väldigt ofta och därmed blivit vägrad en del av mina mediciner då de tagit slut.

Lycka till, hoppa du får din paroxetin snarast!
Citera
2010-05-06, 17:21
Medlem
Alright, ringde återigen till stället där min doktor arbetar. Ingen framgång där.
Ringde ner till akutmottagningen på det lokala sjukhuset. Satt och väntade i luren i cirkus 30 minuter. Fick svaret att jag skulle ringa min vårdcentral (jo, jag sa åt dom att min doktor inte ville skriva ut och hur bakvänt detta är).

Är det någon mening att ringa sjukvårdsupplysningen?

Allvarligt talat, är det någon i hela världen som missbrukar dom här jävla pillerna så läkare inte tror på dig när du säger att du vill ha nya?

Hela jävla SSRI effekten mäts uteslutande av självrapportering i mitt fall så varför i hela helvetets jävlar ska min fittdoktor hänga upp sig på att jag missat två tillfällen av giltiga, lata och glömska, men giltiga skäl? JAG KAN JU LJUGA?!?! JAG KAN LJUGA I ALLA FALL DIN NAIVA TANTA! GAWD DAMN Vad arg jag är.
Citera
2010-05-06, 17:50
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Alright, ringde återigen till stället där min doktor arbetar. Ingen framgång där.
Ringde ner till akutmottagningen på det lokala sjukhuset. Satt och väntade i luren i cirkus 30 minuter. Fick svaret att jag skulle ringa min vårdcentral (jo, jag sa åt dom att min doktor inte ville skriva ut och hur bakvänt detta är).

Är det någon mening att ringa sjukvårdsupplysningen?

Allvarligt talat, är det någon i hela världen som missbrukar dom här jävla pillerna så läkare inte tror på dig när du säger att du vill ha nya?

Hela jävla SSRI effekten mäts uteslutande av självrapportering i mitt fall så varför i hela helvetets jävlar ska min fittdoktor hänga upp sig på att jag missat två tillfällen av giltiga, lata och glömska, men giltiga skäl? JAG KAN JU LJUGA?!?! JAG KAN LJUGA I ALLA FALL DIN NAIVA TANTA! GAWD DAMN Vad arg jag är.

du får se det som en påminnelse nästa gång du missar för många läkartider.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in