Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-07, 00:31
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Nej tyvärr så har jag inte berättat varifrån jag fått informationen. De jag berättat har iallafall GM berättat. Så om vi inte tror på Gm, vem ska vi tro på. Han har alltså berättat detta för sina anhöriga.
Jag vet inte hur gammal du är, men nu verkar du antingen inte ha tänkt efter ordentligt eller så vill du inte att polisen ska kunna få rätt på fallet...

I denna tråd kan vi konstatera att det du berättat inte är en historia GM berättat för polisen. Du berättar att han fick hjälp att två personer medan GM berättar att han "lekte" med flickan.
Vi vet att polien letar efter två mobiler, och man letar efter dem utifrån vad GM berättat...något som inte stämmer om det du berättat stämmer.

Det har också i denna tråd diskuterats att för att ha nytta av mobiltrafiken måste man ha själva telefonen, inget lagras så att man kan ta fram det utan själva telefonen...och telefonerna verkar vara en viktig del eftersom GM velat göra av med dem.

Du säger att polisen kommer att få reda på vilka det var som hjälpte honom när de bryter ner honom, att du eller någon annan inte berättat för polisen det ni vet.
Nå...du tror inte det är stor risk att de två "hjälparna" haft nytta av den här extra tiden och haft chans att göra av med bevis, kanske tom telefonerna? Har de varit här inne och läst har de fått reda på hur viktiga de är samt att det finns folk som känner till deras existens och inblandning och kan planera därefter.

Gör nu det du kan göra, ring polisen och berätta det du vet och vem du fått informationen från. Ju mindre tid hjälparna får för att underröja bevis desto bättre, framförallt om det skulle dyka upp mer saker som kan visa sig vara av värde ur tidningsartiklar och rykten,,,
Citera
2010-05-07, 00:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandTheft
Är det så det ligger till alltså? För när jag tog del av FUP för sturebymordet fanns long och lat koordinater angivna vid varje sms i protokollet.
Men det kan vara så att jag minns fel? I sånt fall kan det förklara svårigheterna med spårningen.
Men fortfarande borde väl närmast mast gå att få fram relativt snabbt?

Jag är rätt säker på att du minns fel där. Vad jag minns angavs inte ens vilken mast. Ja att få fram mast är väl ett steg på vägen, men vad vet vi om i fall det är gjort eller inte? Jag är osäker på hur pass smidig processen för detta är. Med stor säkerhet så görs det inte på kvällen i alla fall.
Citera
2010-05-07, 00:35
Medlem
buccas avatar
Förresten, har det framkommit exakt varför GM misstänktes från första början? Var det inte så att polisen var på väg för att plocka in honom på förhör när han klev in på polisstationen? Vid den tidpunkten var hon väl fortfarande bara anmäld saknad med "somalierna" som främsta ledtråd?
Citera
2010-05-07, 00:36
Medlem
GrandThefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är rätt säker på att du minns fel där. Vad jag minns angavs inte ens vilken mast. Ja att få fram mast är väl ett steg på vägen, men vad vet vi om i fall det är gjort eller inte? Jag är osäker på hur pass smidig processen för detta är. Med stor säkerhet så görs det inte på kvällen i alla fall.

Då är nog fallet så!

En anledning till att det tog lite tid att hitta kroppen kan även vara att polisen inte misstänkte att hon var avliden. Känns som att om polisen får ett samtal om ett sms i stil med det hon skickat så kollar de upp det ordentligt först. Innan man slår på stora trumman och börjar spåra master och dylikt.
Citera
2010-05-07, 00:37
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bucca
Förresten, har det framkommit exakt varför GM misstänktes från första början? Var det inte så att polisen var på väg för att plocka in honom på förhör när han klev in på polisstationen? Vid den tidpunkten var hon väl fortfarande bara anmäld saknad med "somalierna" som främsta ledtråd?

Antagligen därför att hans relation till offret och hennes påstådda graviditet samt omständigheterna kring denna var allmänt känd.

Är väl standardprotokoll vid mord att plocka in pojkvän/make/sambo för förhör.
Citera
2010-05-07, 00:39
Medlem
GrandThefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bucca

Mig veterligen så är det inte offentliggjort ännu.
Men visst får det en att undra. Nån måste ha tipsat dom om GM i förväg?
Kanske någon anhörig,vän eller dyl. som lämnade in tipset anonymt. Det känns inte helt orimligt.
Citera
2010-05-07, 00:43
Medlem
Granteds avatar
Citat:
Kanske någon anhörig,vän eller dyl. som lämnade in tipset anonymt. Det känns inte helt orimligt.

Låter som du säger inte alls omöjligt, känns som om de flesta kring hennes umgänge vet hela hennes livshistoria.
Då det så pass snabbt kom fram att hon va gravid etc..
Det kanske hade gått något snack i GMs krets om att något måste göras åt graviditeten sedan en längre tid tillbaka.
För om det är som KSA säger, vilket iaf jag utgår ifrån, så känns det lite smått planerat och inget spontant samma-dag ihopkok.
Citera
2010-05-07, 00:44
Medlem
buccas avatar
Citat:

Det var min tanke också. Har en känsla av att det inte bara handlade om ett standardförhör.
Citera
2010-05-07, 00:45
Medlem
En grad på våra breddgrader är flertal mil(runt 10 kanske?). Att pricka in en telefon där mellan går nog rätt så smärtfritt
Citera
2010-05-07, 00:45
Medlem
kattellas avatar
Citat:

Jag har läst i någon av tidningarna på nätet att flickans pappa kontaktade polisen efter att han fått sms:et. Jag har även läst att pappan tillsammans med polisen letade efter henne samma kväll.
Citera
2010-05-07, 00:48
Medlem
GrandThefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granted
Låter som du säger inte alls omöjligt, känns som om de flesta kring hennes umgänge vet hela hennes livshistoria.
Då det så pass snabbt kom fram att hon va gravid etc..
Det kanske hade gått något snack i GMs krets om att något måste göras åt graviditeten sedan en längre tid tillbaka.
För om det är som KSA säger, vilket iaf jag utgår ifrån, så känns det lite smått planerat och inget spontant samma-dag ihopkok.

Ja hon verkar vara en väldigt öppen tjej av hennes blogg att döma. Om hon blottar sig så pass helt offentligt så finns det också en god chans att hennes graviditet i sånt fall inte var någon större hemlighet bland hennes vänner.
Så visst fanns det utrymme tidsmässigt sett för GM att planera brottet långt i förväg. Då enl. vissa källor han ska t.om. varit närvarande vid besöket till ungdomsmottagningen vid tillfället för avslöjandet av graviditeten.
Citera
2010-05-07, 00:54
Medlem
Granteds avatar
Citat:
Ja hon verkar vara en väldigt öppen tjej av hennes blogg att döma. Om hon blottar sig så pass helt offentligt så finns det också en god chans att hennes graviditet i sånt fall inte var någon större hemlighet bland hennes vänner.
Så visst fanns det utrymme tidsmässigt sett för GM att planera brottet långt i förväg. Då enl. vissa källor han ska t.om. varit närvarande vid besöket till ungdomsmottagningen vid tillfället för avslöjandet av graviditeten.

Det är isåfall nästan ännu mer oroväckande att det antagligen fanns en vetskap i hans kretsar om att något va på gång utan att någon förhindrade det.

Precis, och med tidigare inlägg gällande försök till mutor så tyder det på att GM va oehört desperat gällande en abort och även tidigare nämnt redan inblandad i diverse våldsbrott samt även våldtäkt, dock ej styrkt men det finns tydligen spekulationer och vad folk på fb kallar "säkra källor".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in