2010-05-07, 00:31
Citat:
Jag vet inte hur gammal du är, men nu verkar du antingen inte ha tänkt efter ordentligt eller så vill du inte att polisen ska kunna få rätt på fallet...
Ursprungligen postat av KSA
Nej tyvärr så har jag inte berättat varifrån jag fått informationen. De jag berättat har iallafall GM berättat. Så om vi inte tror på Gm, vem ska vi tro på. Han har alltså berättat detta för sina anhöriga.
I denna tråd kan vi konstatera att det du berättat inte är en historia GM berättat för polisen. Du berättar att han fick hjälp att två personer medan GM berättar att han "lekte" med flickan.
Vi vet att polien letar efter två mobiler, och man letar efter dem utifrån vad GM berättat...något som inte stämmer om det du berättat stämmer.
Det har också i denna tråd diskuterats att för att ha nytta av mobiltrafiken måste man ha själva telefonen, inget lagras så att man kan ta fram det utan själva telefonen...och telefonerna verkar vara en viktig del eftersom GM velat göra av med dem.
Du säger att polisen kommer att få reda på vilka det var som hjälpte honom när de bryter ner honom, att du eller någon annan inte berättat för polisen det ni vet.
Nå...du tror inte det är stor risk att de två "hjälparna" haft nytta av den här extra tiden och haft chans att göra av med bevis, kanske tom telefonerna? Har de varit här inne och läst har de fått reda på hur viktiga de är samt att det finns folk som känner till deras existens och inblandning och kan planera därefter.
Gör nu det du kan göra, ring polisen och berätta det du vet och vem du fått informationen från. Ju mindre tid hjälparna får för att underröja bevis desto bättre, framförallt om det skulle dyka upp mer saker som kan visa sig vara av värde ur tidningsartiklar och rykten,,,