Citat:
Ursprungligen postat av TheToothpick
....................
Hur som helst... KSAs utlägg om att det var två gärningsmän extra, känns lite sådär trovärdiga för tillfället. Tyvärr. Tror ni Slibbersky kommer gå in som advokat för denna unga känsliga man som mår oerhört dåligt och inte trodde detta skulle hända? Olycka you know...
Läste jag inte att mamman trodde det var hedersrelaterat?
KSA har en del emot sig när det gäller trovärdighet. Men han verkar få rätt i att hon slagits på med en sten och att han hävdade att hon blev strypt (av Barzan).
KSA säger ju att han fått sin info från någon som känner en kusin till Barzan, som i sin tur hört Barzan berätta hela historien. Det finns ju några fler med samma efternamn som Barzan i Västerås så den delen kan ju stämma. Mot det talar att Expressen skrev att mamman sa att Barzan kom hem mellan 20 och 21 mordkvällen och sedan igen efter skolan dagen efter. Men morsan kan säkert inte svenska så hennes info blev nog tolköversatt plus att journalister ju sällan har riktig koll. Jag kan tänka mig att Barzan kunnat sitta och prata av sig med en eller annan kusin innan han gick till polisen.
Det här med Barzans två arabpolare som enligt KSA var med vid mordet verkar ju fortfarande sakna stöd. Vi får se. Antar att polisen redan hört, eller sökt, de personer som enligt uppgift plockade upp Barzan i bil efter mordet. Kanske det är samma personer, men att deras "inblandning" blivit felaktigt relaterad.