Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-06, 21:04
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Vi vet väl inte vilka skador hon hade?

"Det fanns indikationer om att grovt våld kunde ha förekommit, säger Anders Pommer."
/SVD.se

Att knuffa någon till marken är inte "grovt våld".
Citera
2010-05-06, 21:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag är antivåldförespråkare men i det här fallet....

Alltså - TRE killar mot EN UNG GRAVID tjej!
Om nu dessa uppgifter stämmer alltså.

Det är faktiskt skrämmande att ungdomar i den låga åldern kan tappa alla spärrar och helt sakna empati.

Tänkte på fallet i södertälje, tror det var det, där ett helt gäng hoppade på en ensam tjej och sparka och slog. Hade de inte blivit stoppade så hade de inte slutat förrän hon var död.

Det är obehagligt att det finns så unga människor med den grundinställningen till att lösa allt med våld.

Nåja,dessa araber skulle vara intressant att få reda på vilka det är.
Någon som vet namn eller var de bor?
Citera
2010-05-06, 21:07
Medlem
Helt 100 på att barzan messade pappan. Han och dom andra 2 araberna sprang sedan ifrån skogen. Hemma märkte familjen att han inte va sig själv. Han bröt ihop och berättade allt. De tog honom till snuten där han började ljuga ihop sig. För att hjälpa polisen ytterligare så kan ni ta in hans närmaste vänner och sedan plocka bort alla utom de med arabisk ursprung och börja förhöra dem. Tack från mig
Citera
2010-05-06, 21:07
Medlem
MoLoKs avatar
Han säger ju att han bara puttade henne. Hon kanske hade sköra blodkärl över hela kroppen som gjorde att hon tog extra skada av stenarna de tre unga männen kastade på henne...
Citera
2010-05-06, 21:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
Helt 100 på att barzan messade pappan. Han och dom andra 2 araberna sprang sedan ifrån skogen. Hemma märkte familjen att han inte va sig själv. Han bröt ihop och berättade allt. De tog honom till snuten där han började ljuga ihop sig. För att hjälpa polisen ytterligare så kan ni ta in hans närmaste vänner och sedan plocka bort alla utom de med arabisk ursprung och börja förhöra dem. Tack från mig

Vet du vilka de två araberna är?
Citera
2010-05-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Han säger ju att han bara puttade henne. Hon kanske hade sköra blodkärl över hela kroppen som gjorde att hon tog extra skada av stenarna de tre unga männen kastade på henne...
Jag är så jävla trött på det sätt många gärningsmän sitter och försöker skylla ifrån sig på.. alternativt ge offret skulden.. typ anders eklund.. vafan har man redan erkänt det faktiska brottet.. varför i helvete ska man då sitta och försöka förmildra omständigheterna kring det ?.. man har juh ändå ingen heder kvar att försvara! FY FAAN
Citera
2010-05-06, 21:15
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Eftersom du verkar så jävla efterbliven och dum i huvudet som sitter och kan göra detta till ett skämt så måste jag säga att jag skulle inte tveka en sekund på att slå in ditt huvud i en sten allt va jag har. Du sitter här och tror du kan vara respektlös, tänk på flickans anhöriga din dumma lilla kräk. Ville inte vara hotfull på internet men du tvinga mig din dumma skit.

De jag menade med att han ska stå sitt kast är att han ifrån hela början borde tänkt på att hon faktist är en tjej och att hon faktist kan bli gravid om han stoppar sin pål i hennes vagina. Kolla hur detta sluta.

Jag tror inte detta hade skett om idioten skulle använt kondom, men omständigheterna gjorde att de sluta så tragiskt. Skulle idioten tänkt på skydd innan han hade sex med henne så skulle hon aldrig varit död idag. Eller hur?

Men vilket lysande djävla exempel på att invandrare är normalt funtade då, ditt offer.
Känns som att samma resonemang gick igenom huvudet på mördaren.

1; Du är av en annan åsikt än jag, därför skulle jag inte tveka att döda dig.
2; Du är av en annan åsikt än jag, vilket tvingar mig att hota dig med våld.

Senast redigerad av One2Many 2010-05-06 kl. 21:21.
Citera
2010-05-06, 21:17
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Vi vet väl inte vilka skador hon hade?
Är väl inte helt klart men det låter som att det var flera och allvarliga skador i alla fall.
dn skriver "Hon hade kraftiga skador på kroppen. "
Kan förstås komma sig av ett allvarligt fall från en knuff, men det låter ju absolut som något mer.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2010-05-06 kl. 21:20.
Citera
2010-05-06, 21:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Det är absolut förmildrande omständigheter. Hade kvinnan haft mer tåliga blodkärl skulle hon förmodligen inte dött av att bli lite stenad. Det är tufft att vara kvinna med sköra blodkärl i dessa siutationer.

Har du alla hemma eller? Tre män stenar en kvinna till döds och du börjar yra om sköra blodkärl.

I deras egna hemländer får offrets familj välja hur mördaren ska dö. ofta väljer de att han ska stenas till döds på torget. Men nu har vi inte dödstraff i Sverige, jag tycker om man tar med sig traditioner från hemlandet borde straffen följa med också.

I vilket fall som helst så är det synd att gärningsmännen inte får det straff de förtjänar. De klarar sig säkert undan med 1-2 års ungdomsvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa

Är det för övrigt bekräftat att sms:et var uppdiktat, eller är det fortfarande bara en teori?
Tyckte det såg ganska konstigt ut, bara det att det börjar med "Pappa, jag är jätterädd" är ju en aning misstänkt. Vem börjar egentligen sms med namnet på den man skriver till? känns extra konstigt att göra så i en stressad situation.
(men det kanske inte så ovanligt som jag tror?)
Det är nog inte så ovanligt som man tror att börja sms med förnamn/smeknamn.
Däremot är det väldigt konstigt att hon skulle ha skrivit att det var "två somalier" i en sån situation, snarare "två killar" eller "två negrer" eller rentav bara "jag blir jagad med kniv". För att inte ens nämna att hon ens skulle skicka ett sms i en situation där hon blir jagad med kniv. En rädd tjej ringer till pappa. Hon skickar inte ett sms och väntar på att pappa ska vara "haha vad kul lilla gumman!".
Citera
Medlem
Junior223s avatar
Citat:
Tycker du de fel att bli sur på någon som skämtar och skojar till de när vi sitter och disskuterar en tjej som för knappt 2 dagar sen blev mördad?

Nej visst kan du bli sur, men du säger ju att du inte skulle tveka att göra precis samma sak som lottovinsten gjorde mot den lilla flickan. Ni verkar ganska lika i tankesättet är ni släkt? Eller är alla invandrare funtade på detta viset?
Citera
2010-05-06, 21:20
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Tycker du de fel att bli sur på någon som skämtar och skojar till de när vi sitter och disskuterar en tjej som för knappt 2 dagar sen blev mördad?

Känns som att samma resonemang gick igenom huvudet på mördaren.

1; Du är av en annan åsikt än jag, därför skulle jag inte tveka att döda dig.
2; Du är av en annan åsikt än jag, vilket tvingar mig att hota dig med våld.

Vi lever i en demokrati, det är osmakligt att driva med såna saker men inte olagligt.
Han har lika stor rätt till sin åsikt som du har till din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in