Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-10, 14:38
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Arab också? Kan du inte skillnaden mellan att vara kurd och arab? Infödda svenskar som hatar invandrare eller mångkultur, borde åtminstone läsa på sådana fundamentala saker.

Om du vågat utmana dina egna imbecilla fördomar ett par sekunder och ägnat den tiden åt att göra något så "fundamentalt" som att läsa denna tråd (som du uppenbarligen inte kan låta bli att berika med lågpannade inlägg) hade du sluppit skriva inlägget ovan. Och skammen som kommer med det.

Som tur är har du inte den självbevarelsedriften och istället kan vi andra avnjuta dina vanföreställningar om världen omkring dig.

Nu ska jag försöka förklara på en treåringsnivå, är du SecretQ kapabel att förstå då?
1. KSA berättade först av alla i tråden om ett händelseförlopp som den misstänkte GM själv berättat för personer som KSA känner. Där skrev KSA att GM sagt att han haft hjälp av två vänner som var araber.
2. Då KSA själv är invandrad (möjligtvis född i Sverige av invandrade föräldrar) och bekant med släktingar till den kurd som misstänks som GM, samt vad jag förmodar, också araber så är min uppfattning att han (?) vet fan så mycket mer om vad som är araber respektive kurder än vad du någonsin kommer att veta.
3. Huruvida KSA (som kanske är kurd eller arab själv) hatar invandrare eller mångkultur vet jag inte, det får du fråga honom själv om. Jag tror inte det skulle vara sättet att beskriva hans förhållande till de två fenomenen. Hursomhelst så är han nog inte vad du avser med infödd svensk iaf.

Slutsats:
så jävla fel på samtliga punkter så det är svårt att beskriva. Hade det inte varit enklare att läsa tråden innan du luftade dina vansinniga och felaktiga fördomar om en invandrare som KSA?
Citera
2010-05-10, 15:11
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul

Om du vågat utmana dina egna imbecilla fördomar ett par sekunder och ägnat den tiden åt att göra något så "fundamentalt" som att läsa denna tråd (som du uppenbarligen inte kan låta bli att berika med lågpannade inlägg) hade du sluppit skriva inlägget ovan. Och skammen som kommer med det.

Som tur är har du inte den självbevarelsedriften och istället kan vi andra avnjuta dina vanföreställningar om världen omkring dig.

Nu ska jag försöka förklara på en treåringsnivå, är du SecretQ kapabel att förstå då?
1. KSA berättade först av alla i tråden om ett händelseförlopp som den misstänkte GM själv berättat för personer som KSA känner. Där skrev KSA att GM sagt att han haft hjälp av två vänner som var araber.
2. Då KSA själv är invandrad (möjligtvis född i Sverige av invandrade föräldrar) och bekant med släktingar till den kurd som misstänks som GM, samt vad jag förmodar, också araber så är min uppfattning att han (?) vet fan så mycket mer om vad som är araber respektive kurder än vad du någonsin kommer att veta.
3. Huruvida KSA (som kanske är kurd eller arab själv) hatar invandrare eller mångkultur vet jag inte, det får du fråga honom själv om. Jag tror inte det skulle vara sättet att beskriva hans förhållande till de två fenomenen. Hursomhelst så är han nog inte vad du avser med infödd svensk iaf.

Slutsats:
så jävla fel på samtliga punkter så det är svårt att beskriva. Hade det inte varit enklare att läsa tråden innan du luftade dina vansinniga och felaktiga fördomar om en invandrare som KSA?
Är du klar nu? Jag skrev bara det som alla (?) redan vet, att de flesta kurder och araber är fiender. Förhoppningsvis så har den yngre generationen luckrat upp det lite grann.

Förresten, kan du förklara vad du menade med det här? "kan vi andra avnjuta dina vanföreställningar om världen omkring dig." Är du bevandrad inom psykiatrin/psykologin?
Citera
2010-05-10, 15:12
Medlem
Den misstänkte flickmördaren ska genomgå en liten sinnesundersökning, en så kallad paragraf 7-undersökning.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.826894-16-aringen-ska-psykundersokas
Citera
2010-05-10, 15:14
Medlem
Fler förhör med vittnen och anhöriga ska hållas. Den misstänkte pojken ska höras på nytt på onsdagen. Annars väntar polisen på den tekniska undersökningen.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.827012-mordutredningen-vantar-provsvar
Citera
2010-05-10, 15:27
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divann
Den misstänkte flickmördaren ska genomgå en liten sinnesundersökning

liten? jag tycker nog att han ska han rejält stor undersökning..
Citera
2010-05-10, 15:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrus
Varför då, han är ju muslim. Visst är alla muslimer sjuka men det vore ju tragiskt om alla muslimer ska slippa fängelse och få vård för Sina brott..
"Vård" ger åtminstone 2 gånger så lång inlåsning som fängesle, dessutom i ruckligare miljö då SIS-hemmen inte rustas upp lika ofta och mycket som KVV:s lokaler...
Citera
2010-05-10, 15:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vad vet vi om BO:s leverne?
Citera
2010-05-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
liten? jag tycker nog att han ska han rejält stor undersökning..

den lilla "P"-7:an utredningen som tar typ 20-30 min. att göra e inte direkt så avancerad...den gör de på häktet i v-ås....(massa dumma frågor bara som vilken idiot som helst kan klara av att göra om man e något så när funtad o har ett lite logiskt tänkande...

den större "P"-34:an tar 4-8 v. att göra o görs ju på huddinge rättspsyk förmodlingen.... eller på göteborgs rättspsyk...(har har man en lite mera noggrann sinnesundersökning där man bla blir utvärderad av 4-6 st personer som typ varannan dag sitter o utvärderar dig nån timme i taget...

den lille "nysvensken" kommer ju få LVU vilket du max kan få i 4 år.... (Therese Rojo Johanssons mördare fick väl 1 år o 8 mån. bara)

mvh.T
Citera
2010-05-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Vård" ger åtminstone 2 gånger så lång inlåsning som fängesle, dessutom i ruckligare miljö då SIS-hemmen inte rustas upp lika ofta och mycket som KVV:s lokaler...

på rättspsyk får du "vård" tills du e färdigvårdad... oavsett brottet....man kan tjäna tid på att sitta på rättspsyk...

ruckligare miljöer???? det brukar vara fint på sådana ställen.... sitt på ex. KVA Tidaholms bunker så ska du få känna på riktigt Alcatraz fängelse....

mvh.T
Citera
2010-05-10, 16:10
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
på rättspsyk får du "vård" tills du e färdigvårdad... oavsett brottet....man kan tjäna tid på att sitta på rättspsyk...

ruckligare miljöer???? det brukar vara fint på sådana ställen.... sitt på ex. KVA Tidaholms bunker så ska du få känna på riktigt Alcatraz fängelse....

mvh.T

Statistiskt sett sitter du längre på rättspsyk än i finkan.
Citera
2010-05-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Statistiskt sett sitter du längre på rättspsyk än i finkan.

jo visst...vet folk som suttit 3 ggr längre på rättspsyk än om de fått fängelse för samma brott...

fast jag undrar om det gäller för mord me....

mvh.T
Citera
2010-05-10, 17:06
Medlem
tingeling123s avatar
Inte mkt nytt som kommit fram de väntar på provsvar och förhör anhöriga o vittnen
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.827012-mordutredningen-vantar-provsvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in