Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-09, 00:11
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showmehow
Vem har sagt att hon hade oskyddat sex? Man kan bli gravid trots att man använder p-piller ELLER använder kondom!

Det kanske var inte GM-s Barn. Kan tänka mig det. Det skulle få honom att mörda henne. Svartsjuka??
Citera
2010-05-09, 00:16
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-och-yy
Det kanske var inte GM-s Barn. Kan tänka mig det. Det skulle få honom att mörda henne. Svartsjuka??

Hade inte BOs mamma bekräftat att det var GMs barn och att hon var ca 2 månader in i graviditeten?
Citera
2010-05-09, 00:17
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Hade inte BOs mamma bekräftat att det var GMs barn och att hon var ca 2 månader in i graviditeten?

Ja ja vad vet hon vad hennes dotter gör?
Citera
2010-05-09, 00:19
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordSquirt
För att få bli svensk medborgare måste den sökande uppfylla vissa krav:

Du ska kunna styrka din identitet – identitetskravet
Du ska ha fyllt 18 år – ålderskravet
Du ska ha permanent uppehållstillstånd.
Du ska ha bott i Sverige i minst fem år. Om du är statslös eller flykting räcker det med fyra år. Om du är dansk, finländsk, isländsk eller norsk medborgare ska du ha bott i Sverige i två år – hemvistkravet
Som jag förstått det har han bott i Sverige i 3 år. Om det stämmer så torde han inte ha det.

Man ska dessutom ha hållit sig från brott, så han lär ju inte bli svensk på ett bra tag. Han kan ju få samma straff som killen i Högsbymordet - 4 år plus utvisning. Men sen blir det förstås en massa tjafs inför utvisningen (som vanligt) men vi får hoppas på det bästa.

http://figureskate2008hb.svt.se/2.22620/1.1778084/hd_stoppar_utvisning_for_morddomd
Citera
2010-05-09, 00:21
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ja ja vad vet hon vad hennes dotter gör?

ne hon ljuger säkert för att elda på storyn lite. orka vara seriös när dottern dör liksom

jag tror i alla fall att det var GM's barn.
Citera
2010-05-09, 00:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Det känns som det genom media pågår en kamp mellan de två mammorna,

BO:s mamma
Citat:
- Det här är ett brott med hedersmotiv, det har med det här barnet att göra. Jag tror att Beatrice kanske sa att hon gjort abort, men att han inte gick på det - därför slog han ihjäl henne.

GM_s mamma
Citat:
- Han behövde pappas kärlek men fick den aldrig.
Innan sonen anmälde sig själv till polisen sa han till mamman: Om pappa får veta vad jag gjort kommer han att döda mig
Citera
2010-05-09, 00:27
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
ne hon ljuger säkert för att elda på storyn lite. orka vara seriös när dottern dör liksom

jag tror i alla fall att det var GM's barn.

Svartsjuka är starkare än religion Kan tänka mig att det var nån svartsjuk drama.
Hon kan ju erkänt att barnet inte var hans och han känner sig kränkt. Tar en sten och slår tjejen. Sen inser han vad han gjort och går till polisen

Svartsjuka är vanlig bland nyblivna par
Citera
2010-05-09, 00:37
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Svartsjuka är starkare än religion Kan tänka mig att det var nån svartsjuk drama.
Hon kan ju erkänt att barnet inte var hans och han känner sig kränkt. Tar en sten och slår tjejen. Sen inser han vad han gjort och går till polisen

Svartsjuka är vanlig bland nyblivna par

Nu när du säger det så...
Det kan ligga något i det du säger. Svartsjuka är nog människans starkaste och mest förbannade känsla.

Anyhow! I sånt fall är väl det så att BO har sagt till sin mamma att barnet är GMs för att de ska tydligen haft en relation. BO vill inte framstå som att hon "knullar runt" helt enkelt? GM och BO ska träffas och prata och BO häver fram hemligheten och GM lackar ur. Slår ner BO med närmsta tillhygge och stryper henne. End of story?
Citera
2010-05-09, 00:41
Medlem
PeterNosters avatar
BO:s mamma skriver att sonen blev olik sig efter besöket i IRAK. Om det nu är fadern
som uppviglat sonen att mörda kan han då utlämnas till sverige och få livstid här?

Jag tänker på mörderskan i Knutby som nu är fri medan stackars uppviglaren sitter på livstid.
Det var ju också ett hedersmord där två morbröder från Iran/Irak sitter inne i Sverige för det. Begicks inte det mordet i Kurdland?
Senast redigerad av PeterNoster 2010-05-09 kl. 01:03.
Citera
2010-05-09, 00:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Då har jag ett ganska bra grepp då.

Ingen som vet om han var för/emot abort än?

Och hur ska FB veta något? Man bara läser, söker, skriver eller gissar i denna avdelning om aktuella brott och kriminalitet. Och antar att om uppgifter kommer från flera håll, inte bara FB, då är de mer trovärdiga eller sanna.

Ingen annan än han eller hon vet vad han egentligen tyckte om en abort. Däremot vet vi att mamman "vet" att hon skulle göra en sådan och att kompisarna en FB-skribent träffade sa motsatsen, samt några andra i inlägg under början av tråden.
Senast redigerad av motvall 2010-05-09 kl. 01:03.
Citera
2010-05-09, 01:11
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Och hur ska FB veta något? Man bara läser, söker, skriver eller gissar i denna avdelning om aktuella brott och kriminalitet. Och antar att om uppgifter kommer från flera håll, inte bara FB, då är de mer trovärdiga eller sanna.

Ingen annan än han eller hon vet vad han egentligen tyckte om en abort. Däremot vet vi att mamman "vet" att hon skulle göra en sådan och att kompisarna en FB-skribent träffade sa motsatsen, samt några andra i inlägg under början av tråden.

varför inte liksom?
Citera
2010-05-09, 01:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det känns som det genom media pågår en kamp mellan de två mammorna,

Håller med, men tror att hon som pratar svenska kommer vinna. Inte för språket utan för domen, GM lär få "maxstraffet" och mammans uppehållstillstånd inte förlängas.

Tycker också att GM:s mamma och BO:s mamma borde få yttrandeförbud på samma sätt som GM fick.
Senast redigerad av motvall 2010-05-09 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in