Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-08, 22:29
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSA
De är inte missvisande rykten. De va 2 araber med honom som också är inblandade. Varför ska jag sitta och ljuga när jag haft rätt än så länge.

Jag har aldrig påstått att DU ljuger, däremot så kan araberna kommit till i historien innan den nådde dig såvida du inte var där själv, vilket knappast är troligt.
Och jag påstår inte att det är så, utan ifrågasätter bara vad som kan räknas som säkra fakta i fallet.
Citera
2010-05-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Jag har aldrig påstått att DU ljuger, däremot så kan araberna kommit till i historien innan den nådde dig såvida du inte var där själv, vilket knappast är troligt.
Och jag påstår inte att det är så, utan ifrågasätter bara vad som kan räknas som säkra fakta i fallet.

jo de kan ju faktist vara så, men nu är jag helt 100 på att de stämmer eftersom de stämde att han hade strypt ihjäl henne så utgår jag ifrån att resten av de jag hört också stämmer. Den som berättade detta för mig är ingen som skulle ljuga för mig iallafall. Ni kan tro på detta, eller så väntar ni tills fallet är uppklarad.
Citera
2010-05-08, 22:39
Medlem
leifi.plomeross avatar
Citat:
jo de kan ju faktist vara så, men nu är jag helt 100 på att de stämmer eftersom de stämde att han hade strypt ihjäl henne så utgår jag ifrån att resten av de jag hört också stämmer. Den som berättade detta för mig är ingen som skulle ljuga för mig iallafall. Ni kan tro på detta, eller så väntar ni tills fallet är uppklarad.
har du inget mer å säga om dessa araber? för det måste ju ändå vara intressant för dig att fråga din källa vilka dom e
Citera
2010-05-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifi.plomeros
har du inget mer å säga om dessa araber? för det måste ju ändå vara intressant för dig att fråga din källa vilka dom e

Jo jo självklart så fråga jag min källa vem dessa 2 är, men eftersom min källa bor i samma stad som jag så har han/hon noll koll på vem Barzan umgås med. Min källa säger att de är 2 av Barzans vänner, vilket är självklart. Jag tror inte de blir så svårt att lista ut vilka de är. Han kan ju inte ha så många arabiska vänner, med tanke på att han bara har bott här i 3 år.
Citera
2010-05-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenären
Var god och sök. Det har avhandlats i säkert 20 olika trådar här på FB, där alltifrån statistik, IQ i förhållande till ras och annat finns redovisat. Kurder verkar f.ö vara ett exceptionellt uselt släkte när de kommer till mord, våldtäkt och annat trevligt. Jag tror att de är i klass med Zigenare och Afrikaner.

Som jag tidigare skrivit så är Irak ett fattigt land där alla inte har tillgång till skolan eller en lärare. Grejen är den att de är väldigt svårt att göra IQ test på någon som inte kan läsa eller skriva, vilket du borde fatta om du nu har tillräckligt med IQ för att kunna tro att de du skriver är ett vettigt resonemang.

Tycker du ska hålla dig undan denna tråden hädanefter med tanke på att du som "vuxen" (hoppas jag iallafall) inte kan föregå med gott exempel för dagens ungdomar som har fått den skeva synen att tro att alla berikare ( negrer och turkar som ni så fint kallar oss) är korkade och efterblivna kriminella as.
Citera
2010-05-08, 23:17
Bannlyst
Citat:
Som jag tidigare skrivit så är Irak ett fattigt land där alla inte har tillgång till skolan eller en lärare. Grejen är den att de är väldigt svårt att göra IQ test på någon som inte kan läsa eller skriva, vilket du borde fatta om du nu har tillräckligt med IQ för att kunna tro att de du skriver är ett vettigt resonemang.

Tycker du ska hålla dig undan denna tråden hädanefter med tanke på att du som "vuxen" (hoppas jag iallafall) inte kan föregå med gott exempel för dagens ungdomar som har fått den skeva synen att tro att alla berikare ( negrer och turkar som ni så fint kallar oss) är korkade och efterblivna kriminella as.

Självklart så är ju inte IQ-testerna baserade på läs och skriv-kunnighet utan på logiska följder etc.

Man ska naturligtvis inte generalisera invandrare som tjuvar osv. Men när man gång på gång läser om mord,rån,stölder med Gm's namn som Ahmed,Muhammed. så är det ganska lätt att dra alla över samma kam.
Citera
2010-05-08, 23:39
Medlem
Imponerads avatar
Det skrivs i tråden om eventuell utvisning efter avtjänat straff, har pojken inte svenskt medborgarskap?
Någon som vet vilket område i Västerås han bodde i? Är det i Råby? Det finns inte många med det speciella efternamnet i Västerås så det verkar inte vara någon stor släkt men de är tydligen nyligen invandrade till Sverige.
Citera
2010-05-08, 23:49
Medlem
CopterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Det skrivs i tråden om eventuell utvisning efter avtjänat straff, har pojken inte svenskt medborgarskap?
Någon som vet vilket område i Västerås han bodde i? Är det i Råby? Det finns inte många med det speciella efternamnet i Västerås så det verkar inte vara någon stor släkt men de är tydligen nyligen invandrade till Sverige.

Nej han har endast uppehållstillstånd tror jag , om ens det.

Han bodde i en annan del utav Västerås , Hammarby som ligger en bit ifrån Råby.
Citera
2010-05-08, 23:52
Medlem
LordSquirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
För att få bli svensk medborgare måste den sökande uppfylla vissa krav:

Du ska kunna styrka din identitet – identitetskravet
Du ska ha fyllt 18 år – ålderskravet
Du ska ha permanent uppehållstillstånd.
Du ska ha bott i Sverige i minst fem år. Om du är statslös eller flykting räcker det med fyra år. Om du är dansk, finländsk, isländsk eller norsk medborgare ska du ha bott i Sverige i två år – hemvistkravet
Som jag förstått det har han bott i Sverige i 3 år. Om det stämmer så torde han inte ha det.
Citera
2010-05-09, 00:03
Medlem
Rarrehs avatar
Finns det någon slags sammanfattning på händelseförloppet eller?

Finns det svar på om han var för/emot aborten av barnet än?

1. GM och BO skulle träffas och prata (kanske om aborten). GM misstycker om vad BO tänker göra med barnet. Motiv 1: freakar ut pga att BO inte vill göra abort. Motiv 2: BO vill göra abort och GM lackar ur pga någon religonsshiiet, vill impa på farsan kanske?
2. Springer det 2 eller 3 därifrån? Alla 3 ihop GM och 2 andra eller dessa somalier/araber det pratas om för sig? kanske sett nåt och blir rädda.
3. Hur mår GM nu? Försökte han ta självmord? Skrattade han i rättssalen och chocken bara är bullshit. Han sades va rädd för farsan. Som bor i Iraq. hmm

Sammanfattning plz!
Citera
2010-05-09, 00:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Finns det någon slags sammanfattning på händelseförloppet eller?

Finns det svar på om han var för/emot aborten av barnet än?

1. GM och BO skulle träffas och prata (kanske om aborten). GM misstycker om vad BO tänker göra med barnet. Motiv 1: freakar ut pga att BO inte vill göra abort. Motiv 2: BO vill göra abort och GM lackar ur pga någon religonsshiiet, vill impa på farsan kanske?
2. Springer det 2 eller 3 därifrån? Alla 3 ihop GM och 2 andra eller dessa somalier/araber det pratas om för sig? kanske sett nåt och blir rädda.
3. Hur mår GM nu? Försökte han ta självmord? Skrattade han i rättssalen och chocken bara är bullshit. Han sades va rädd för farsan. Som bor i Iraq. hmm

Sammanfattning plz!

Det var i princip en sammanfattning av läget du gjorde där..
Frågor, frågor, frågor.
Citera
2010-05-09, 00:09
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var i princip en sammanfattning av läget du gjorde där..
Frågor, frågor, frågor.

Då har jag ett ganska bra grepp då.

Ingen som vet om han var för/emot abort än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in