• 1
  • 2
2010-05-05, 04:53
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Rensade lite virus nyss. Råkade ta bort alla värden som fanns i:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run
Nu startar inte msn, antivirus, gmail notifier, mm, som brukade starta av sig själv när Windows startar. Hur kan jag åtgärda detta misstag?
Citera
2010-05-05, 04:56
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Rensade lite virus nyss. Råkade ta bort alla värden som fanns i:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run
Nu startar inte msn, antivirus, gmail notifier, mm, som brukade starta av sig själv när Windows startar. Hur kan jag åtgärda detta misstag?
Va för OS??. Enklast vore om du körde återställning. Annars har du kvar OS-skiva så kör repair
Citera
2010-05-05, 05:12
Medlem
Uh, lägg in dom igen eller systemåterställning
Citera
2010-05-05, 06:19
Medlem
kör innnnnnnnnnnte systemåterställning!!! jag gjorde den o ALLT på min C försvann! :S
Citera
2010-05-05, 07:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvark90
kör innnnnnnnnnnte systemåterställning!!! jag gjorde den o ALLT på min C försvann! :S
Skitsnack. Systemåterställning rör bara systemfiler och inställningar, inget annat.
Citera
2010-05-05, 07:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Windowsfrågor tar vi i Windows.

ÖD&IT -► Windows

// Mod
Citera
2010-05-05, 09:08
Medlem
CompuTerrors avatar
Det är bara att starta respektive program och kryssa för att de ska starta med Windows... No biggie...
Citera
2010-05-05, 12:01
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Det är bara att starta respektive program och kryssa för att de ska starta med Windows... No biggie...
Var kryssar jag för det?

Systemåterställning känns lite jobbigt. Det är ju inget stort problem jag brottas med. Jag kör Win XP.
Citera
2010-05-05, 13:34
Medlem
Bobbo Viking:
Bara du kan säga det. För du är den enda som vet vilka program det gäller.

CompuTerror har redan skrivit vad du ska göra. LÄS och LETA.
Starta varje program du vill ändra och LETA i dess inställningar.
Senast redigerad av panpo98 2010-05-05 kl. 13:41.
Citera
2010-05-05, 13:36
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Var kryssar jag för det?

Systemåterställning känns lite jobbigt. Det är ju inget stort problem jag brottas med. Jag kör Win XP.
Systemåterställning når du efter typ 3knapp tryck och sen är hela processen automatisk.. vad är det jobbiga? springa 2mil för att köpa en mus på webbhallen eller
Citera
2010-05-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Skitsnack. Systemåterställning rör bara systemfiler och inställningar, inget annat.

Jo jag svär för mig gjorde de det. Alla mina bilder, videor, dokument o vissa program försvann. Flera 100 bilder var det som försvann jag vart så förbannad när de hände o fick fråga kompisar för att få tillbaks några bilder. Det står därremot som du säger att "filer säkerhetskopieras" o sen stod det precis efter man startat datan o tryckt på f11/f12 elr vad det är, att om gör de här kmr inga filer att försvinna, men ändå så gör dom de :S Kmr aldrig nånsin att trycka där igen iaf
Citera
2010-05-05, 15:01
Medlem
kvark90:
Låter som om du har en märkes datorn med recovery partition.

Det stora felet du gjorde var att trycka på F11/F12 när du startade datorn. Oavsett om du valde rätt eller fel program i Windows. Windows har en och dator tillverkaren har ibland en egen systemåterställning. Totalt 2 st. Det varierar mellan olika märken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in