• 1
  • 2
2010-05-06, 08:46
Citat:
Ursprungligen postat av kvark90
Jo jag svär för mig gjorde de det. Alla mina bilder, videor, dokument o vissa program försvann. Flera 100 bilder var det som försvann jag vart så förbannad när de hände o fick fråga kompisar för att få tillbaks några bilder. Det står därremot som du säger att "filer säkerhetskopieras" o sen stod det precis efter man startat datan o tryckt på f11/f12 elr vad det är, att om gör de här kmr inga filer att försvinna, men ändå så gör dom de :S Kmr aldrig nånsin att trycka där igen iaf

Haha, jag kan nästan sätta pengar på att du formaterade disken...
Citera
2010-05-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Haha, jag kan nästan sätta pengar på att du formaterade disken...
nej jag tror de va systemåterställning, det står när man startar datan iaf, "tryck f1 elr f11 elr nånting för systemåterställning". "Filer säkerhetskopieras", så trodde de va lugnt, men tydligen inte. Gjorde de för ja ahde fått ett virus o datan stängdes av.
Citera
2010-05-07, 12:35
Medlem
systemåterställning i XP hittas under startmenyn -> Tillbehör -> systemverktyg
Alternativt öppna kör och skriv: %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe

den återställningen som kvark90 pratar om är vad som oftast kallas återskapning. Då återställs datorn till sitt ursprung såsom den var när den var nyinstallerad, alternativt som den var vid leverans (olika beroende på vilken tillverkare) men detta har inget med windows egna Systemåterställning att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in