2004-03-31, 23:44
Medlem
snousers avatar
skapade disketten i windows (på min dator) genom att ta formatera och ta skapa start diskett...men när jag start debug i dos så säger den 'bad command or file name' va kan de va för fel?
Citera
2004-03-31, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
skapade disketten i windows (på min dator) genom att ta formatera och ta skapa start diskett...men när jag start debug i dos så säger den 'bad command or file name' va kan de va för fel?
har du kollat c: d: och e: ?? om det inte funkar får du skaffa dig en RIKTIG start diskett.. tex en för windows98.. utmärkta.. www.bootdisk.com
Citera
2004-04-01, 00:09
Medlem
jrosens avatar
Citat:
hhhmm visst är det väl så att startdisketten skapar en virtuell HD som den lägger filerna på..
Har för mig att det brukar bli enheten efter c: dvs d: CD brukar komma på e:
Länge sen jag pyssalde med detta så kanske tänker fel.
Citera
2004-04-01, 00:10
Medlem
snousers avatar
åter kommer med mera info i fall de funkar...jag lyckades med att nollställa bios..
Citera
2004-04-01, 00:13
Medlem
snousers avatar
de funkar jippi!!!
tack .imp:. !!
Citera
2004-04-01, 00:16
Bannlyst
Citat:
åter kommer med mera info i fall de funkar...jag lyckades med att nollställa bios..
duktig pojke.. hoppas du lär dig något o inte låter saker komma ut ur andra örat..
---------
de funkar jippi!!!
tack .imp:. !!
---------
ingen orsak..
Citera
2004-04-01, 15:47
Medlem
snousers avatar
Radeon IGP 320M

Hallo!
Jag har letat i flera timmar efter drivrutiner till Radeon IGP 320M grafikkortet men jag kan inte hitta nått på google finns det någon speciel bas för detta som man kan hitta drivers lite lättare?
Citera
2004-04-01, 15:50
Bannlyst
Citat:
Hallo!
Jag har letat i flera timmar efter drivrutiner till Radeon IGP 320M grafikkortet men jag kan inte hitta nått på google finns det någon speciel bas för detta som man kan hitta drivers lite lättare?
http://support.packardbell-europe.co...00-04.asp?c=cl
http://support.packardbell-europe.co...00-04.asp?c=cl <- full installation..
Det är XP driver´s det här btw..
Citera
2004-04-01, 15:54
Medlem
snousers avatar
fattar inte hur ni lyckas jag har letat i 2 h efter dom här! Super tack!!
Citera
2004-04-01, 15:59
Bannlyst
Citat:
fattar inte hur ni lyckas jag har letat i 2 h efter dom här! Super tack!!
inga problem.. Inte alls svårt, bara att söka som sagt..
jag sökte på "Radeon IGP 320M +driver +download" och testar de sajjterna som ser bäst ut.. tex sidor som börjar på http://forum.blabla, http://free4u-drivers.com och dylikt skiter jag i o testa.. gå då hellre på kända namn och hårdvaru/mjukvaru tillverkare som ATI och Pacard Dell i ditt fall..
Citera
2004-04-07, 22:10
Medlem
snousers avatar
Samma sak har nu hänt igen(asså att bilden försvinner)! Jag nollställde BIOS men detta funka inte. Det blev så när han gick in för att kolla driverna för grafik kortet och den sa till att han skulle starta om datorn och sedan kom inte bild upp..va ska man göra?
Citera
2004-04-08, 01:24
Bannlyst
Citat:
Samma sak har nu hänt igen(asså att bilden försvinner)! Jag nollställde BIOS men detta funka inte. Det blev så när han gick in för att kolla driverna för grafik kortet och den sa till att han skulle starta om datorn och sedan kom inte bild upp..va ska man göra?
du kanske glömde avisntallera de gamla drivisarna till bildskärm/grafik kortet innan? gör det och gör om proceduren..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in