• 1
  • 2
2004-03-31, 19:28
Medlem
snousers avatar
Jag har lite problem när jag ska spela spel på min bärbara dator. När jag ska starta ett spel (2d) som icy tower el. Elastomania så när man ska starta seplet så kommer ingen bild upp bara ljudet hörs. Andvänder WinXp Pro.

Hur ska man göra?
Citera
2004-03-31, 19:30
Bannlyst
är det den datorn som du uppdaterade drivisarna häromdagen på? annars är det antagligen just dem,,
Citera
2004-03-31, 19:34
Medlem
snousers avatar
Nej nu är det en ny datorn lite nyare. ska man uppdatera drivr. till grafik kortet?
Citera
2004-03-31, 19:40
Bannlyst
ja,det underlättar ofta,,
Citera
2004-03-31, 20:55
Medlem
snousers avatar
Nu har datorn börjat fula sej lite mera...
Skulle lägga in lösen i BIOS och detta funka men nu när jag ska starta datorn så kommer ingen bild upp. Jag hör bara ljudet. det änd jag kan se det är i början när Win laddas så kommer Xp logga upp men sedan ä skärmen svart. Hur ska man göra?
Citera
2004-03-31, 20:57
Bannlyst
tryck F8 när du ser windows startas upp, och välj felsäkert läge,, Sen tar du reda på vad felet är,,
Citera
2004-03-31, 21:00
Medlem
snousers avatar
det händer inget när jag gör de...
Citera
2004-03-31, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
det händer inget när jag gör de...
hmm skumt.. kanske finns nått annat sätt?
Citera
2004-03-31, 22:49
Medlem
snousers avatar
Det kan inte vara skärmen som har gått sänder prg att man kan se när den startar. Testade och lägga in Xp igen men detta funka inte när man kom in i windows så kom det inte upp någon bild...Hjälp!
Citera
2004-03-31, 22:53
Bannlyst
Citat:
Det kan inte vara skärmen som har gått sänder prg att man kan se när den startar. Testade och lägga in Xp igen men detta funka inte när man kom in i windows så kom det inte upp någon bild...Hjälp!
gjorde du en formatering innan? om ja, så resetta BIOS´t till deafults i setuppen. Förresten lite OT, var får du alla datorer ifrån? :???:
Citera
2004-03-31, 22:56
Medlem
snousers avatar
Jag formatera HD:n efter felet uppkom. Hur gör jag för att nollställa BIOS på en bärbar dator, man kommer ju inte åt batteriet.
Den datorn jag sitter vid är min
Den datorn som det är fel på nu är min kommpis
Den datorn jag leta drivers till är min farmors som jag skulle fixa
Citera
2004-03-31, 23:01
Bannlyst
Citat:
Jag formatera HD:n efter felet uppkom. Hur gör jag för att nollställa BIOS på en bärbar dator, man kommer ju inte åt batteriet.
Den datorn jag sitter vid är min
Den datorn som det är fel på nu är min kommpis
Den datorn jag leta drivers till är min farmors som jag skulle fixa
Om du läser lite när du är inne i setuppen så ser du att det står typ "restore bios settings to deafult" eller liknande.. brukar vara F6 tror jag.. Bara du inte glömt av lösenordet redan..
Ok då är du alltså dator-fixaren i din bekantskapskrets?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in