Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Hur vet du det?
Jag är läskunnig. Jag kan till exempel (vilket är så enkel så du nog också klarar det) läsa tidningsartikeln, och rapporten, och dra enkla samband. De har dessutom sina historier liggande på sin hemsida.
De andra två har jag inte kontrollerat för än -- eftersom jag tyckte det räckte med två.
Citat:
Jag förstår att det är din åsikt att utredningen är "subjektiv" och ett "debattinlägg". Även om deras egna domar finns med i materialet så är det bara en liten del av materialet. Naturligtvis hade det varit en fördel om det var någon helt utomstående så gjort undersökningen, men kanske kommer det någon som vågar ta upp bollen efter att Min Pappa gjort grundjobbet. Som ett forskningsprojekt kanske?
2 av 26 är en INTE en försvinnande liten del.
Nej, det kan inte ses som betydelselöst. Man kan inte objektivt granska en motpart som man ligger i pågående tvist med. Läser man rapporten så ser man också att dess syfte är att göra en poäng, inte att vara objektivt granskande -- den fyller inte kriterierna för objektivitet.
Om man granskar något objektivt så kan man inte bara ta in sådant som stödjer den tes man lägger fram - man måste faktiskt pröva tesen, och visa varför den håller. Rapporten är ett statement.
Därmed inte sagt att den inte har vissa poänger - vilket jag redan inledningsvis sade - men den skall läsas och uppfattas för vad den är.
Edit;
Det vore bra om någon tog upp bollen anser jag. Någon oberoende - eftersom det faktiskt verkar som om Lund behöver en oberoende granskning - och som ett par av de andra kommunerna har något att lära ut, givet utfallet hos dem.