2010-05-03, 00:20
Medlem
anthropophobics avatar
Hej!
Jag kan inte flytta en fil frn min macbook pro till min externa hrddisk!
Kommer upp en "varningsruta" dr det str: tgrden kan inte fullfljas eftersom ett ovntat fel uppstod (felkod 0).
Testade ven att flytta en mindre fil, och det fungerade.
Filen jag frsker flytta r ungefr 4 GB stor. Jag har ledigt utrymme p min externa HDD s det r inte det som r problemet, vad kan det vara fr fel?
2010-05-03, 00:22
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
r den externa disken mjligen formaterad med FAT32?
2010-05-03, 00:22
Medlem
Sotizs avatar
Du mste gra om formatet p hrddisken till NTFS? Kanske var tvrtom.

Edit: https://www.flashback.org/t1035849
2010-05-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotiz
Du mste gra om formatet p hrddisken till NTFS? Kanske var tvrtom.

Edit: https://www.flashback.org/t1035849

Kanske inte optimalt med NTFS till en mac?
Beror ju lite p om den anvnds i blandad milj eller ej, men HFS+ kanske kan vara nt annars.
2010-05-03, 00:28
Medlem
anthropophobics avatar
hur gr jag detta p en mac? trden ni hnvisade till visade hur man gjorde om man har windows som operativsystem.
2010-05-03, 00:30
Medlem
Ska du anvnda hrddisken med datorer som inte kr mac os?

Om inte s r det bara att kopiera ver innehllet p den till en annan disk och sen formatera om den till HFS+. (finns nt som heter skivverktyg i mac os tror jag)
2010-05-03, 00:35
Medlem
anthropophobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ska du anvnda hrddisken med datorer som inte kr mac os?

Om inte s r det bara att kopiera ver innehllet p den till en annan disk och sen formatera om den till HFS+. (finns nt som heter skivverktyg i mac os tror jag)
anvnder den mestadels till mac os, men r det jobbigt att formatera om den igen sen?
En annan frga, du skrev
Citat:
kopiera ver innehllet p den till en annan disk
, ska jag tolka det som att filerna frsvinner p hrddisken nr man formaterar om den?
2010-05-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthropophobic
anvnder den mestadels till mac os, men r det jobbigt att formatera om den igen sen?
En annan frga, du skrev , ska jag tolka det som att filerna frsvinner p hrddisken nr man formaterar om den?

Ja, allt frsvinner nr du formaterar.
Gr att gra via skivverktyg
2010-05-03, 00:38
Medlem
anthropophobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Ja, allt frsvinner nr du formaterar.
Gr att gra via skivverktyg
Okej, tack fr hjlpen och snabba svar... D orkar jag dock inte gra detta, ville bara kolla film p tv istllet fr p datorn, men d blir det den sistnmnda.
2010-05-03, 00:54
Medlem
Citat:
Okej, tack fr hjlpen och snabba svar... D orkar jag dock inte gra detta, ville bara kolla film p tv istllet fr p datorn, men d blir det den sistnmnda.

Antagligen s kan inte teven (eller ev. spelare du har kopplad till den) lsa HFS+ s en omformatering skulle kanske inte hjlpa. Tror inte mnga spelare klarar av NTFS heller ven om det skert r vanligare.
2010-05-03, 02:04
Medlem
anthropophobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Antagligen s kan inte teven (eller ev. spelare du har kopplad till den) lsa HFS+ s en omformatering skulle kanske inte hjlpa. Tror inte mnga spelare klarar av NTFS heller ven om det skert r vanligare.
Kopplad till teven direkt via HDMI sladd men det kanske inte spelar ngon roll?
Kommer nd inte orka gra detta nu s det r vl inte vidare relevant nd. Men har ni vettiga svar s kan ju denna trd anvndas fr framtida referens.
2010-05-03, 06:34
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Kopplad till teven direkt via HDMI sladd men det kanske inte spelar ngon roll?
Kommer nd inte orka gra detta nu s det r vl inte vidare relevant nd. Men har ni vettiga svar s kan ju denna trd anvndas fr framtida referens.

Det finns ett antal trdar om problem med Mac och externa diskar, vnligen anvnd ngon av dessa i fortsttningen.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in