2009-10-22, 18:46
Medlem
Raaghs avatar
Har aldrig haft det här problemet förut, låter jätteskumt. Jag har en bluray-film på datorn som ligger på ca 5gb, och jag vill få över den på min bärbara hårddisk men när kopieringen nästan är klar så blir det "Varning: Det finns inte tillräckligt med diskutrymme" eller något liknande, men jag har hela 1TB ledigt

Sökte lite på det gigantiska Internet och hittade endast svar i:"I Windows Vista så har dem satt in en spärr så du inte kan kopiera filer större än 3.8gb~" och andra liknande svar.

Stämmer detta eller är det fel på min hårddisk? Testade även att kopiera över till en annan dator men det ville sig inte heller.

Hur kommer man undan detta?

Tack på förhand!
Citera
2009-10-22, 18:48
Medlem
Enda som kan begränsa vad jag kommer på är filsystemet. Kolla så disken du tänkt flytta filen till är NTFS och inte FAT32.
Citera
2009-10-22, 18:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör detta -> http://www.ntfs.com/quest3.htm
Citera
2009-10-22, 18:57
Medlem
Raaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Enda som kan begränsa vad jag kommer på är filsystemet. Kolla så disken du tänkt flytta filen till är NTFS och inte FAT32.

Det är FAT32 på disken jag försöker flytta från.

Någon som kan konfirmera att den där konverteringen funkar? Utan att förlora något på hårddisken eller liknande data?
http://www.ntfs.com/quest3.htm

Tack för era snabba svar! Vad skulle man göra utan flashback...
Citera
2009-10-22, 19:04
Medlem
konventeringen funkar alldeles utmärkt och man förlorar ingen data. Har gjort de vid 2 tillfällen.
Citera
2009-10-22, 20:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Här kommer en uppdaterad information och på svenska.

Enklaste sättet att göra om en FAT-partition till NTFS är att göra det i Kommandotolken i Windows.

Klicka på Start-menyn, därefter Kör.
I rutan som kommer fram skriver cmd. Klicka sedan OK.

Skriv convert c:/fs:ntfs. Om den partition eller disk du ska konventera har någon annan enhetsbokstav än C:, skriv det.

Ange ett passande namn för din partition, te.x HDD tillverkningsnamn.

Convert.exe gör nu om din partition eller disk till NTFS.Om du har filer som är öppna på disken får du ett meddelande om att konventeringen inte kan utföras.Se till att stänga alla filer och skriv sedan J.

Även efter detta kan det komma ett meddelande.Om det är din startdisk som ska konverteras eller om du har dolda filer öppna på partitionen, te.x Windows växlingsfil, konverteringen inte utföras förrän du har startat om.Skriv J även här och starta om datorn.
Citera
2009-10-22, 20:34
Medlem
Raaghs avatar
Tack så hemskt mycket! Ska kika vidare på det där imorgon, återkommer då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in