2010-05-02, 22:11
Medlem
Jag har haft tinnitus i ca 10 år nu och jag har slutat höra 'pipen' i öronen, som om jag lärt mig ignorera ljudet....
Citera
2010-05-02, 22:21
Medlem
Kivans avatar
Sammanfogade ämnen.
/Mod
Citera
2010-05-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorSture
Jag har haft tinnitus i ca 10 år nu och jag har slutat höra 'pipen' i öronen, som om jag lärt mig ignorera ljudet....

Hur var det för dig? var det värre i början dvs.. högre pip osv? Grattis, måste kännas as skönt hur länge har du varit "pipfri"?
Citera
2010-05-10, 22:15
Medlem
Tog tyvärr ett par år.....men jag upplevde att ljudet avtog allt eftersom
Citera
2010-05-10, 23:30
Medlem
Hur gör du när du festar? använder du öronproppar och kör på som vanligt?
Citera
2010-05-10, 23:38
Medlem
Sjoestedts avatar
Har också haft tinnitus i 4år jag med. I början var det som värst, fy fan vad nere jag var då. Men det har avtagit rätt så bra eller så är det jag som har lärt mig ignorera ljudet på den senaste tiden. Men jag kan ändå höra pipet när man är i en tyst omgivning.

Vad man saknar stunderna när det är alldeles tyst alltså . Hoppas forskarna kommer på någon bra lösning mot tinnitus i framtiden.
Senast redigerad av Sjoestedt 2010-05-10 kl. 23:40.
Citera
2010-05-11, 16:41
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Det kan ju även vara en vaxpropp du har fått i örat.
Citera
2010-05-11, 20:45
Medlem
Ni som har tinnitus, har ni provat behandling mot spänningar i käk- och nackmusklerna? Ofta beror det ju på det.
Citera
2010-05-11, 21:32
Medlem
Jag tror de flesta "unga" tinnitusdrabbade har fått det ifrån buller (hög musik)! det går inte att hjälpa med sånt!
Citera
2010-05-11, 21:34
Medlem
Jag är så trött på det, vill bara höra tystnad igen.... Dock har mina TONE tabletter gett lite resultat.. Hoppas på dom! Livet känns just nu olönt att leva!
Citera
2010-05-13, 17:18
Medlem
Bryets avatar
Jag har tinnitus och jag har det ganska grovt (hör det nästan jämt när det är någorlunda tyst, inne som ute). Grejen är att det finns inte så mycket att göra förutom att gilla läget. Bara att acceptera skiten och vara glad över att man inte är död. Så mitt tips till dig är att sluta leta efter botemedel, det finns inga. Bli vän med tinnitusen och gå vidare i livet. Annars kommer du aldrig att komma över tinnitusen. Dvs tänk inte på den, analysera den, eller ge den det utrymme den inte behöver.
Senast redigerad av Bryet 2010-05-13 kl. 17:20.
Citera
2010-05-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryet
Jag har tinnitus och jag har det ganska grovt (hör det nästan jämt när det är någorlunda tyst, inne som ute). Grejen är att det finns inte så mycket att göra förutom att gilla läget. Bara att acceptera skiten och vara glad över att man inte är död. Så mitt tips till dig är att sluta leta efter botemedel, det finns inga. Bli vän med tinnitusen och gå vidare i livet. Annars kommer du aldrig att komma över tinnitusen. Dvs tänk inte på den, analysera den, eller ge den det utrymme den inte behöver.

Men hur gör jag för att återgå till det vanliga? kan man festa på som vanligt fast med proppar? jag vill inte att det ska bli värre... Tacksam för alla svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in