• 1
  • 2
2010-05-02, 18:43
Medlem
shariqduponts avatar
Nu i sommar öppnar ju Trädgården igen.

Jag tycker att det verkar vara ett schyst ställe, men eftersom jag aldrig varit där och inte heller har någon polare som varit det, så har jag några frågor.

Vad är det för typ av människor som kommer dit, indie, stekare, förorts?
Vad ligger åldern på, 18-30?
Vad för musik liras?
Hur blir man sedd som blatte där?

Hoppas på svar, kikade i lite gamla trådar men nu var det dags för en ny tyckte jag.
Citera
2010-05-02, 18:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont

Jag tycker att det verkar vara ett schyst ställe, men eftersom jag aldrig varit där och inte heller har någon polare som varit det, så har jag några frågor.

Vad för musik liras?

Hoppas på svar, kikade i lite gamla trådar men nu var det dags för en ny tyckte jag.

Det var ju ett tag sedan jag flyttade bort från ghettot Göteborg. Men på min tid så var svaren följande:

Citat:

Stekare men sedermera allt mer blattar och skit.

Citat:

Kring 22+

Citat:
Vad för musik liras?

Samma skit som på alla andra ställen i stan.

Citat:

PK Svensken stör sig, men inte fan gör han något åt saken. Så du kommer nog att känna dig hemma med alla andra bidragstagare som är där. Du får säkert öl till sossepriser om du säger EY LEN till bartendern.
Citera
2010-05-02, 19:11
Medlem
shariqduponts avatar
Oj, någon kan kanske redigera tråden.

Finns ju ett ställe i Stockholm vid hammarby som också heter Trädgården och det var den Trädgården jag syftade på.
Citera
2010-05-02, 20:22
Bannlyst
du kan förvänta dig folk som ser ut såhär, http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...or_4571621.svd och ett pingisbord. ja, ett pingisbord, som man får intrycket att det spelas på, inte för att det är kul, utan lite kitschigt och ironiskt.
Citera
2010-05-02, 20:40
Medlem
Dantias avatar
Lär finnas mer ställen i Sverige som heter "Trädgården" så kanske borde ändra topic en aning
Citera
2010-05-03, 02:30
Medlem
Citat:

Vad för musik liras?

Trådgården vid skanstull är jävligt soft, skön miljö där under bron och ofta mycket folk om det är bra väder. När jag har varit där så känns det som att majoriteten är typ mellan 20-35 barre. Stor blandning på folk som hänger där, inte speciellt mycket stek iaf. Stället är stort och det andas söder, har varit väldigt avspänt när jag varit där. Tror inte de har nischat sig inom någon musikgenre utan de spelar nog allt möjligt typ.
Citera
2010-05-03, 10:46
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impro
Trådgården vid skanstull är jävligt soft, skön miljö där under bron och ofta mycket folk om det är bra väder. När jag har varit där så känns det som att majoriteten är typ mellan 20-35 barre. Stor blandning på folk som hänger där, inte speciellt mycket stek iaf. Stället är stort och det andas söder, har varit väldigt avspänt när jag varit där. Tror inte de har nischat sig inom någon musikgenre utan de spelar nog allt möjligt typ.
Okej låter som ett helskönt ställe helt enkelt. Tack för ditt svar!
Vet någon vilket datum de öppnar? Har för mig att det var i juli någongång, men jag är osäker.
Citera
2010-05-03, 23:18
Medlem
Citat:
Vet någon vilket datum de öppnar? Har för mig att det var i juli någongång, men jag är osäker.

Premiär 14 maj
Citera
2010-05-04, 02:37
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impro
Premiär 14 maj
Låter schyst. Men är du säker? Jag hittar bara info om att Trädgården i Göteborg öppnas då.
Citera
2010-05-04, 09:05
Medlem
Citat:
Låter schyst. Men är du säker? Jag hittar bara info om att Trädgården i Göteborg öppnas då.

Japp, kolla deras facebook grupp, finns info där.
Citera
2010-05-04, 18:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Grillkiosk inne på stället och smb på projektorer. Kan det bli bättre? Varning för riktigt lång kö dock.
Citera
2010-05-04, 21:41
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Grillkiosk inne på stället och smb på projektorer. Kan det bli bättre? Varning för riktigt lång kö dock.
Härligt. Hur är det med inträde, vad kostar det? Klädsel kanske är en dum fråga, men hur vårdad på en skala 1-5?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in