• 3
  • 4
2010-05-08, 20:17
Medlem
deadsets avatar
En potentiell analoglag måste vara den absolut mest idiotiska idé jag någonsin har hört. Förbjuda alla substanser som ger ett roligt rus? För mig personligen signalerar det något i linje med att vi här i Sverige absolut inte ska få ha roligt med våra liv, utan här ska vi sköta oss och vara trogna skattebetalande soldater tills vi dör.

Fan vad jag hatar det här landet. I princip hela lagboken är ett stort jävla skämt i mina ögon. Det finns så mycket som är förbjudet som absolut inte är skadligt på något sätt, utan istället skulle kunna förgylla väldigt många människors liv och bara vara en BRA sak. Jävla skitland är vad det är.

Det läggs väldigt mycket fokus på att lagstifta kring, och förbjuda saker som, sex och droger - som är det enda roliga vi människor får ha i livet. Och samtidigt läggs det nästan ingen fokus på RIKTIGA brott som förstör på RIKTIGT. Varför är det så?
Senast redigerad av deadset 2010-05-08 kl. 20:22.
Citera
2010-05-08, 20:25
Medlem
Är det inte så att en stor del utav drogerna har funnits länge?
dxm t.ex. såldes ju redan på 50-talet

och orsaken är väl internet. företagarna ser en möjlighet att tjäna pengar.
Senast redigerad av Mr.Dee 2010-05-08 kl. 20:29.
Citera
2010-05-08, 20:45
Medlem
Spritpennas avatar
Nu ska vi dock inte vara sånna, deadset, vi ska vara jävligt glada att vi är födda i detta land som har en grymt jävla bra social säkerhet.

Jag säger inte att det är Sverige über alles, utan snarare att samhället är fruktansvärt bra, MEN med en fruktansvärt dålig narkotikapolitik.

Visst, Sverige är ett jävligt trångsynt och envetet land, men hade du verkligen haft samma förutsättningar som du har nu, om du fötts i ett annat land?

Just sayin'.

Är f.ö. förbannad över regeringens avslag gällande motionen om Översyn av Sveriges narkotikapolitik. Finns i Cannabis i Media.
Citera
2010-05-08, 21:03
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det läggs väldigt mycket fokus på att lagstifta kring, och förbjuda saker som, sex och droger
Vilka lagar som förbjuder sex läggs det så mycket fokus på, menar du? Att du inte får ha oskyddat sex med andra om du har HIV?
Citera
2010-05-08, 21:14
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Vilka lagar som förbjuder sex läggs det så mycket fokus på, menar du? Att du inte får ha oskyddat sex med andra om du har HIV?

Att man inte får ha sex mot betalning, trots att båda parterna är med på det. Att 14-åringar inte får knulla med vem dom vill, och så vidare. Offerslösa brott, helt enkelt. Men nu ska vi inte glida för mycket OT här, tycker jag.

Jag tycker bara att Sveriges lagstiftning i mångt och mycket är rentav idiotisk. Men det är bara min personliga åsikt.
Citera
2010-05-08, 22:17
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Visst, Sverige är ett jävligt trångsynt och envetet land, men hade du verkligen haft samma förutsättningar som du har nu, om du fötts i ett annat land?

Vad sägs om Holland? Såvitt jag vet så mår inte folk jättedåligt i det landet, snarare tvärtom. Holland är fullt av lyckliga människor. Vi borde följa deras exempel istället för USA som är det land med typ mest problem i världen.

Tyvärr är väl inte Holland's lagstiftning tillräckligt PK för svenska staten dock.
Citera
2010-05-08, 22:39
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Tramadol är ju narkotikaklassat.

Ja, det är jag väl medveten om. Däremot var den inte det för några år sedan, utan var en av många lagliga droger som användes rekreationellt. Det jag menade var att den är en av få droger som har potential att stanna kvar trots narkotikaklassning och slå sig in bland de riktigt stora drogerna. Som sagt tycker jag inte om den personligen, men uppenbarligen är det många andra som gör det.

Citat:
En potentiell analoglag måste vara den absolut mest idiotiska idé jag någonsin har hört. Förbjuda alla substanser som ger ett roligt rus? För mig personligen signalerar det något i linje med att vi här i Sverige absolut inte ska få ha roligt med våra liv, utan här ska vi sköta oss och vara trogna skattebetalande soldater tills vi dör.

Fan vad jag hatar det här landet. I princip hela lagboken är ett stort jävla skämt i mina ögon. Det finns så mycket som är förbjudet som absolut inte är skadligt på något sätt, utan istället skulle kunna förgylla väldigt många människors liv och bara vara en BRA sak. Jävla skitland är vad det är.

Det läggs väldigt mycket fokus på att lagstifta kring, och förbjuda saker som, sex och droger - som är det enda roliga vi människor får ha i livet. Och samtidigt läggs det nästan ingen fokus på RIKTIGA brott som förstör på RIKTIGT. Varför är det så?

Håller med dig om att narkotikalagarna är åt helvete som att dem är och att ta in den amerikanska lagstiftningen skulle göra saken ännu värre. Narkotikalagar borde inte finnas över huvud taget i min mening, iaf inte mer än att narkotika ska regleras via systembolaget, precis som den lagliga narkotikan.

Tycker dock att du tar det hela till överdrift. Det finns andra saker än droger som ger lycka.
Senast redigerad av thegoldenboy 2010-05-08 kl. 22:41.
Citera
2010-05-09, 09:09
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Tycker dock att du tar det hela till överdrift. Det finns andra saker än droger som ger lycka.

Mjo. Jag läste dock någonstans att upp emot ~80% av den svenska befolkningen brukar alkohol frekvent i större eller mindre utsträckning. Bara det säger väl en del om vad som skänker människor lycka. Såvitt jag vet så ser väl dom allra flesta människor fram emot helgen under arbetsveckorna, för det är då man får släppa loss och ha roligt. Med alkohol.

Berusningsmedel är helt enkelt något som skänker många människor lycka. Det är en krydda på livet, och utan den kryddan så tror jag att livet skulle bli otroligt trist att leva. Alla föredrar ju inte alkohol heller, och har andra droger som personliga preferenser. Att beröva människor den lyckan tycker jag är inhumant. Det signalerar intrycket, som jag tidigare nämnde, att här i Sverige ska vi minsann inte ha roligt.

Jag tycker inte det är någon överdrift alls, trots att det givetvis finns annat i livet som också är roligt.
Citera
2010-05-09, 15:11
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Mjo. Jag läste dock någonstans att upp emot ~80% av den svenska befolkningen brukar alkohol frekvent i större eller mindre utsträckning. Bara det säger väl en del om vad som skänker människor lycka. Såvitt jag vet så ser väl dom allra flesta människor fram emot helgen under arbetsveckorna, för det är då man får släppa loss och ha roligt. Med alkohol.

Berusningsmedel är helt enkelt något som skänker många människor lycka. Det är en krydda på livet, och utan den kryddan så tror jag att livet skulle bli otroligt trist att leva. Alla föredrar ju inte alkohol heller, och har andra droger som personliga preferenser. Att beröva människor den lyckan tycker jag är inhumant. Det signalerar intrycket, som jag tidigare nämnde, att här i Sverige ska vi minsann inte ha roligt.

Jag tycker inte det är någon överdrift alls, trots att det givetvis finns annat i livet som också är roligt.

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag är för en total legalisering, så du behöver inte ta upp lagstiftningen en gång till.

Det finns många människor som lever drogfritt för att man mår bättre av det. Självklart finns det andra saker än droger som är roliga. Har du absolut inga intressen förutom droger? Själv blir jag glad av att springa, spela fotboll, kolla på film, spela tv-spel mm.
Citera
2010-05-09, 16:46
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Jag skrev i mitt förra inlägg att jag är för en total legalisering, så du behöver inte ta upp lagstiftningen en gång till.

Det finns många människor som lever drogfritt för att man mår bättre av det. Självklart finns det andra saker än droger som är roliga. Har du absolut inga intressen förutom droger? Själv blir jag glad av att springa, spela fotboll, kolla på film, spela tv-spel mm.

Självklart har jag intressen. Jag har en stor passion till och med, som tar upp en stor del av min fritid. Jag vill inte gå in på vad dock, eftersom jag inte vill lämna ut för mycket information om mig själv på internet.

Jag skrev faktiskt att droger är en krydda på livet, inte att droger är det enda i livet som är roligt. Vi tenderar att missförstå varandra du och jag, så vi drar ett streck här tycker jag.
Citera
2010-05-09, 16:54
Medlem
first-pilot-Salladins avatar
Forskningen har ju också skridit fram lavinartat om nu inte någon redan nämnt det, men eftersom vår kära omtänksamme regering gör sitt bästa för att skydda oss från farliga dödsdroger räcker det ju bara med att ändra en molekyl eller 2 i ett preparat och vips så är det lagligt igen. Jag tror att det antingen är fler som intresserar sig för droger som inte bara heter alkohol och nikotin numera, efterfrågan är större än någonsin.

Och visst har det sin charm för vissa. Jag själv är livrädd för grisen (önskar att jag inte var det) och är något inte narkotikaklassat blir jag mycket förtjust och kan ta detta utan bekymmer. Har man aldrig torskat förr, har ett fläckfritt register, och ett fungerande liv så gör man mycket för att uppehålla detta.

De här lagarna ska ju alltså vara till för att SKYDDA oss, men istället gör det att många tar preparat med helt okända biverkningar. Way to go!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in