Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-01, 17:26
  #1
Medlem
Misty.s avatar
Jag såg såna där elektroniska träningsprodukter på tv för ett tag sen. Såna där som man kan spänna fast två små plattor till tex magen och så går ström igenom muskeln och den spänns.

Sen dess har jag funderat på om det går att koppla det här till muskeln som får penis att spänna sig? Kan man på så vis bota erektion eller få killar att kunna hålla på längre och fler gånger?

Jag rekomenderar absolut INTE någon att prova det här eftersom jag inte vet om det kan skada kroppens känsliga delar eller rentav vara väldigt smärtsamt, men folk vet så mycket underliga saker så det finns kanske någon som vet något om det här?

Kanske finns det redan en penis-variant på nätet? Skulle vara intressant att se den "at work" i så fall

Någon som vet något eller har nå tankar om det ens fungerar?
Citera
2010-05-01, 17:29
  #2
Medlem
Nesinep-Ratlubs avatar

Penisen är ingen muskel ! Den består av svällkroppar som vid styvelse låter blod med tryck komma in och resa dasen, sedan stänger de så blodet bara kan gå innåt. När styvelsen avtar beror det på att svällkropparna öppnar.

Skolk på biologinlektionerna ?
Citera
2010-05-01, 17:56
  #3
Medlem
Misty.s avatar
Men är det inte pc-muskeln som styr om blodet flödet ska strypas åt så att svällkropparna fylls upp (= erektion)?
Känner mig inte helt säker på det här området så jag kan ha fel...

För om det skulle fungera så vore det ju riktigt spännande att kunna trycka på en knapp och se den bli hård

Eller kanske ett läge då stötarna sätts på och stängs av varannan sekund så att paketet "hoppar" lite
Citera
2010-05-01, 18:11
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
http://www.smartstim.com/forum/index.php
Citera
2010-05-01, 20:00
  #5
Medlem
Misty.s avatar
Tack Arne, nu har jag blivit medlem och hittade hur mycket information som helst
Citera
2010-05-02, 01:39
  #6
Medlem
Detta har diskuterats på både http://www.darkside.se och http://www.bdsmforum.se om du söker där så hittar du trådar men kortfattat kan sägas att en sån där enkel muskelstimulator som säljs på t ex Clas Ohlson fungerar bra till att framkalla orgasm på både män och kvinnor.
Citera
2010-05-03, 00:32
  #7
Medlem
ShadowStallions avatar
Har lite egen erfarenhet av elstimulation. Blev lite nyfiken för ett tag sedan och inhandlade en billig TENS-kopia ifrån DealExtreme.
Tyvärr kan jag dock inte säga att det var nån höjdare, gjorde mest jävligt ont och var aldrig ens i närheten att komma. Det hela slutade med att jag började runka vilket var ganska obehagligt i och med att stötarna spred sig ifrån kuken till handen (fråga mig inte varför jag inte stängde av maskinen... har ingen aning själv).
Idag ligger TENS:en längst in i garderoben, använd en gång. Den är säkert bra att ha när man har muskelvärk, men i sexuella syften är det rätt värdelös i min mening...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback