2010-05-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag hoppas ni alla skämtar. Husrannsakan? Arrest?? Tagna på bar gärning? Alltså... det handlar om Jamaican Gold, en helt laglig rökmix. Vad är det som händer egentligen? Har vekligen polisen resurser att hålla på och lalla runt på det här viset, medan mördare och våldtäktsmän går lösa?

I mitt fall ville de bara ha en ursäkt till husrannsakan då de anade mugglor i mossen. Att de äns får göra detta är ett under.
Citera
2010-05-02, 01:08
Medlem
Pinkskins avatar
Enligt Lagens Långa Arm så är ju rökmixarna, som de numera mycket väl känner till, bara en variant av vanlig cannabis. De har, givetvis, rätt. Jag spår hårda tider för många här på ÖD (övriga droger) kort framöver. Lär bli mycket hårdare när myndigheterna väl klurat ut hur de ska formulera lagarna.
Citera
2010-05-02, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Enligt Lagens Långa Arm så är ju rökmixarna, som de numera mycket väl känner till, bara en variant av vanlig cannabis. De har, givetvis, rätt. Jag spår hårda tider för många här på ÖD (övriga droger) kort framöver. Lär bli mycket hårdare när myndigheterna väl klurat ut hur de ska formulera lagarna.

En formulering: All Sinnesförändrande: Narkotikaklassning?
Citera
2010-05-02, 10:17
Medlem
Karlbankss avatar
Ah det var massa polisaktioner på stan och ja, det slutade med att jag blev muddrad för jag såg suspekt ut. Så beslagtog dom påsen, och jag vill bara inte få några problem för det så. Jag har personligen slutat använda spice och allt annat nu efter den upplevelsen. Upptäckte att den världen inte var något för mig.
Senast redigerad av Karlbanks 2010-05-02 kl. 10:20.
Citera
2010-05-02, 10:19
Medlem
Karlbankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
I mitt fall ville de bara ha en ursäkt till husrannsakan då de anade mugglor i mossen. Att de äns får göra detta är ett under.

Oj, när ägde husrannsakan rum efter det att dom hade tagit dig med jamaican gold? Var det morgonen efter eller samma dag?
Citera
2010-05-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlbanks
Oj, när ägde husrannsakan rum efter det att dom hade tagit dig med jamaican gold? Var det morgonen efter eller samma dag?

De kom hem direkt till mig.
Citera
2010-05-02, 14:07
Bannlyst
Citat:

tror knappast att dom väntar så att du hinner dumpa skitet
Citera
2010-05-02, 16:51
Medlem
Karlbankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
De kom hem direkt till mig.

Aj fy fan vad lamt : /
Citera
2010-05-02, 17:08
Medlem
Garfi3lds avatar
Blev också tagen, i fredags. Hade pipa och j-g i en zip-påse, skickat på analys, fick lämna pissprov.

Mindre smart att jag hade en tom tramadolkarta i jackan
Citera
2010-05-02, 20:45
Bannlyst
Det är ju lagligt, så du behöver inte oroa dig.

Lycka till!
Citera
2010-05-03, 13:41
Bannlyst
Citat:
Blev tagen av polisen med en påse jamaican gold. De beslagtog den för att kolla i labbet sa dom. Vad kommer hända? Det är väl lagligt?

Är hur nojig som helst, behöver lite lugnande ord.

(/start henke)

man har länge misstänkt at "jg" kan innehålla lurigheter, så det är jättebra att den mixen äntligen blir testad. Kom tillbaks sen och skriv hur det gick.

Du personligen kan aldrig åka dit för något så länge du namnger shoppen du köpt det från. Köper man en vara online eller i butik där innehållsförteckningen skiljer sig från det faktiska innehållet så är det säljaren så får ta ansvaret, men det kräver att du meddelar myndigheterna detta förståss...

Är mixen ok kommer polisen fråga dig om du vill ha tillbaks din, numera halvfulla, påse och sen är det inget mer med det. Vill du bråka, jävlas och kosta pengar för staten så kan du även kräva polisen på ersättning för det förlorade godset och motivera den med att tidningarna landet runt faktiskt gång på gång på gång upplyst om att dessa droger är lagliga och att polisen helt enkelt skulle ha känt till detta. De går ju inte och plockar folk som köpt gevalia bara för att tullen hittade ett kilo heroin i en av förpackningarna som kom in till gbg-hamnen förra året även om man indeed har anledning att misstänka att fler kilopack från gevalia än det man hittade då i istället för kaffe i själva verket innehåller heroin..

Det är en svår värld vi lever i, men för den som kan sina rättigheter och vet hur man argumenterar dem så kan den i alla fall bli lite roligare..

(/start henke)
Citera
2010-05-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
(/start henke)

man har länge misstänkt at "jg" kan innehålla lurigheter, så det är jättebra att den mixen äntligen blir testad. Kom tillbaks sen och skriv hur det gick.

Du personligen kan aldrig åka dit för något så länge du namnger shoppen du köpt det från. Köper man en vara online eller i butik där innehållsförteckningen skiljer sig från det faktiska innehållet så är det säljaren så får ta ansvaret, men det kräver att du meddelar myndigheterna detta förståss...

Är mixen ok kommer polisen fråga dig om du vill ha tillbaks din, numera halvfulla, påse och sen är det inget mer med det. Vill du bråka, jävlas och kosta pengar för staten så kan du även kräva polisen på ersättning för det förlorade godset och motivera den med att tidningarna landet runt faktiskt gång på gång på gång upplyst om att dessa droger är lagliga och att polisen helt enkelt skulle ha känt till detta. De går ju inte och plockar folk som köpt gevalia bara för att tullen hittade ett kilo heroin i en av förpackningarna som kom in till gbg-hamnen förra året även om man indeed har anledning att misstänka att fler kilopack från gevalia än det man hittade då i istället för kaffe i själva verket innehåller heroin..

Det är en svår värld vi lever i, men för den som kan sina rättigheter och vet hur man argumenterar dem så kan den i alla fall bli lite roligare..

(/start henke)

För att undvika all förvirring:

Menar du att om man beställer mixar utrikes (innehållsdeklarationen som anges är ju i regel lite örter) och sedan tullen/polisen tar detta, skulle man kunna klara sig ur detta juridiska trångmål genom att hävda att man beställt en produkt som vars påstådda innehåll inte är illegalt?

Jag har funderat mycket kring detta då jag förstått att det inte är direkt lätt att kunna hävda att man handlat "i god tro" om varans legalitet? Självklart innefattar detta att HDDs monteras ner till molekylnivå och dylikt för att inga bevis mot denna naivitet ska finnas...

Det känns som ett märkligt juridiskt läge, men vafan när jag har tid och ork får jag väl ställa frågan i juridikforat annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in