• 1
  • 2
2010-05-01, 04:49
Medlem
Bahamut_Raydeats avatar
Efter att sökt ordet "bastu" på forumet hittade jag förvisso närliggande diskusstioner om gemensam bastu, invandrare som täcker för kön när det bastas med andra herrar osv. Men inte hittade jag något som tog upp hurvida/när man bastar näck eller ej mellan könen

Först, till att börja lite enkelt med min bild hur det vanligtvis funkar: (påpeka eller korrigera därefter efter egna preferenser)

Helt näck med grabbarna och familj i en privat bastu känns ju självklart, kan även ske i en offentligt splittad bastu, i andra fall i en blandad offentlig bastu badshorts/kallingar.

Nå? Har ni alltid haft rätt när ni klampat in i en outforskad bastu med främlingar eller har ni gjort nån riktig pinsam miss då du tydligen är den enda som låter lilla nisse synas och skämma slag på de få stackars tjejerna som råkade vara där? eller tvärtom givetvis

Tjejer: Hur ställer ni er till om det kommer in en naken man, okej om det är en nära vän eller noll tolerans? Hur gärna bastar ni nakna och med vilka? Acceptabelt med handduk?

och som grädde på toppen... Hur pass mycket steg hetluften när han/hon var med? Happy ending?
Citera
2010-05-01, 04:54
Medlem
Sheiks avatar
Som tumregel för bastubad kan man säga såhär:

Basta med polarna av manligt kön: Helnäck. Kanske låter gay, men handduk visar enbart att du har något att dölja.

Bastu med okända samt kvinnor Handduk. Detta för att du inte vet vem som rövat din sits innan dig, samt att du inte vill skryta med din fb-dase och göra kvinnsen våta.
Citera
2010-05-01, 05:37
Bannlyst
snorren sks dingla- ingen dresscode överhuvedtaget.

Bastu är bstu,Jag har 46 skor. take it or leave it. madasms
Senast redigerad av Kafir 2010-05-01 kl. 05:43.
Citera
2010-05-01, 05:54
Medlem
I bastun är alla nakna. Allt annat är löjligt..

Skäms man för minikuken så får man väl låta bli.

.
Citera
2010-05-01, 11:45
Medlem
brisingamens avatar
I offentliga badanrättningar är det väl badbyxor på i gemensam bastu. På alla ställen jag varit. När jag gick på folkhögskola så fanns det speciella tider för blandat bastubad, då var det naket som gällde.
Citera
2010-05-01, 11:52
Medlem
razorXs avatar
Vill minnas att i det lokala badhuset när jag var liten satt det en skylt vid bastun "Duscha innan du går in samt inga badbyxor/kalsonger i bastun" Samma regler gäller i min privata bastu, men har vi besök och bastun blir blandad är det handduk som gäller.
Citera
2010-05-02, 00:35
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahamut_Raydeat
Efter att sökt ordet "bastu" på forumet hittade jag förvisso närliggande diskusstioner om gemensam bastu, invandrare som täcker för kön när det bastas med andra herrar osv. Men inte hittade jag något som tog upp hurvida/när man bastar näck eller ej mellan könen

Först, till att börja lite enkelt med min bild hur det vanligtvis funkar: (påpeka eller korrigera därefter efter egna preferenser)

Helt näck med grabbarna och familj i en privat bastu känns ju självklart, kan även ske i en offentligt splittad bastu, i andra fall i en blandad offentlig bastu badshorts/kallingar.

Nå? Har ni alltid haft rätt när ni klampat in i en outforskad bastu med främlingar eller har ni gjort nån riktig pinsam miss då du tydligen är den enda som låter lilla nisse synas och skämma slag på de få stackars tjejerna som råkade vara där? eller tvärtom givetvis

Tjejer: Hur ställer ni er till om det kommer in en naken man, okej om det är en nära vän eller noll tolerans? Hur gärna bastar ni nakna och med vilka? Acceptabelt med handduk?

och som grädde på toppen... Hur pass mycket steg hetluften när han/hon var med? Happy ending?
Om man är buskablyg kan man ju ta med sig en handduk, men generellt ska man inte ha kläder i bastun, man ska ju bli ren.
På badhus är det ju uppdelat mellan kvinnor o män, så då kan man va näck, men jag är naken i killens bastu också, även när han har kompisar på besök. Det är som att man inte tänker på att man är naken i det sammanhanget.
Citera
2010-05-02, 00:46
Medlem
piprensarens avatar
Har funderat mycket på detta då vissa killar jag känner har handduk i bastun. Jag antar att de har liten kuk eller att de är bögar inget värt att ta upp med dem men man känner ju sig ganska manligt när man sitter hel näck med sin gigantiska fb kuk.
Med främmlingar av motsatta könet så är det handduk som gäller.

Citera
2010-05-02, 01:54
Medlem
Bahamut_Raydeats avatar
Tack för era svar och erfarenheter gällande denna (un)dresscode iaf

men det har väl ändå hettat till i bastun nån gång?

Litet låtsas-scenario:

Ett gäng polare ordnar fest hemma hos någon, som råkar ha en mysig trång liten bastu. De lyckas få med sig två mysiga brudar som är singel säger vi. Värden föreslår bastu (till sin egen fördel? ) efter alla är lite salong, för då är man extra sugen Grabbarna är först in varav de flesta är nakna på 3 röda, vissa är kanske lite blyga och virar om handduken lite föriktigt, men det släpper rejält så småningom Tjejernas TUR! nu ni... har ju så klart inget att basta i för det var oplanerat, vissa där inne är främlingar för dem, kanske dom rentav fnittrar lite över en killes enroma dase dom råka se i bara slakt tillstånd. Utav grupptryck eller av tävling förblir tjejerna också nakna och får låna de små handdukar som finns kvar och täcka det som går Girls just wanna have fun

Alla är samlade och det börjar bli mycket hetare vart efter, tjejerna får hitta en plats att trängas på och det får faktiskt bli på nedre bänken mellan en killes ben, dasen kanske bara befinner sig en halv dm från hennes huvud ibland. Men snart är isen verkligen, snarare förångad och man orkar inte bry sig om hur handduken sitter för nu har alla fått en en känsla för varandra, flirtandes i naket tillstånd En dam går ut först, därefter den första killen som ger upp i tävlingen och ser henne duscha i det halvskymda utrymmet, han snurrar tilll handduken och ger henne en ordentlig snärt på skinkan, hon blir lite förskäckt och sprutar kallvatten på honom... men den snärten vibrerade också så skönt i hennes underliv, nu vart det full lek på gång och mannen beger sig in i duschen och brottas lite om duschmunstycket, sen blev det hångel, smek, ligg... killen kom i mål

Inte menat att jag försökte skriva en novell eller menar att jag är bra på det, men fantasin och önsketänkandet bara sprudlade inom mig... Detta tror jag är absolut ingen omöjlighet IRL med tanke på alla andra mysiga äventyr jag läst här

Nå? Nån story någon?
Senast redigerad av Bahamut_Raydeat 2010-05-02 kl. 02:04.
Citera
2010-05-02, 04:31
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Inga kläder i bastun! Handuk kan vara acceptabelt för individer av det kvinnliga könet i en unisexbastu, men aldrig för oss män. Inga kläder i bastun!
Citera
2010-05-02, 09:28
Medlem
Dille24s avatar
Får inte killar ha handduk ska väl inte tjejerna ha det heller!!

Tycker att handduk är no-no för båda könen, även i en unisexbastu, se hur de har det i Finland!
Citera
2010-05-02, 10:46
Moderator
evilhoneys avatar
Dresscode i bastun är inte riktigt E&S.
-->Mode & Livsstil
//mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera