• 1
  • 2
2010-05-02, 11:01
Medlem
klasklätters avatar
Jag tycker inte det spelar så stor roll. Jag har själv alltid handduk när jag bastar, vill inte sitta med gumpen mot planket direkt och känner mig inte trygg att visa kuken för alla om jag inte är tillräckligt full.

I min umgängeskrets har vi heller inga uttalade regler för bastning, vill man sitta helt näck får man det självklart.
Citera
2010-05-02, 11:05
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahamut_Raydeat
Tack för era svar och erfarenheter gällande denna (un)dresscode iaf

men det har väl ändå hettat till i bastun nån gång?

Litet låtsas-scenario:

Ett gäng polare ordnar fest hemma hos någon, som råkar ha en mysig trång liten bastu. De lyckas få med sig två mysiga brudar som är singel säger vi. Värden föreslår bastu (till sin egen fördel? ) efter alla är lite salong, för då är man extra sugen Grabbarna är först in varav de flesta är nakna på 3 röda, vissa är kanske lite blyga och virar om handduken lite föriktigt, men det släpper rejält så småningom Tjejernas TUR! nu ni... har ju så klart inget att basta i för det var oplanerat, vissa där inne är främlingar för dem, kanske dom rentav fnittrar lite över en killes enroma dase dom råka se i bara slakt tillstånd. Utav grupptryck eller av tävling förblir tjejerna också nakna och får låna de små handdukar som finns kvar och täcka det som går Girls just wanna have fun

Alla är samlade och det börjar bli mycket hetare vart efter, tjejerna får hitta en plats att trängas på och det får faktiskt bli på nedre bänken mellan en killes ben, dasen kanske bara befinner sig en halv dm från hennes huvud ibland. Men snart är isen verkligen, snarare förångad och man orkar inte bry sig om hur handduken sitter för nu har alla fått en en känsla för varandra, flirtandes i naket tillstånd En dam går ut först, därefter den första killen som ger upp i tävlingen och ser henne duscha i det halvskymda utrymmet, han snurrar tilll handduken och ger henne en ordentlig snärt på skinkan, hon blir lite förskäckt och sprutar kallvatten på honom... men den snärten vibrerade också så skönt i hennes underliv, nu vart det full lek på gång och mannen beger sig in i duschen och brottas lite om duschmunstycket, sen blev det hångel, smek, ligg... killen kom i mål

Inte menat att jag försökte skriva en novell eller menar att jag är bra på det, men fantasin och önsketänkandet bara sprudlade inom mig... Detta tror jag är absolut ingen omöjlighet IRL med tanke på alla andra mysiga äventyr jag läst här

Nå? Nån story någon?
Ha ha, i bastun tänker man inte riktigt så, är man på fest är man mest ute efter att få dricka öl och ha det gött och på vardagskvällar är det väl likadant, fast mindre öl
Citera
2010-05-02, 11:10
Medlem
Blaavalens avatar
Vill tillägga att det är en svensk/finsk kanske nordisk tradition att kunna bada nakna/basta nakna utan att tänka på sex, fast man är blandade kvinnor/män.
Personligen uppskattar jag den traditionen väldigt mycket och tycker att utlänningar ofta kan ha en barnslig/fnittrig inställning till nakenhet, tex amerikanernas "lets go skinnydipping hihi", som att det skulle va det busigaste man kan hitta på.
Sen indierna då, som t o m känner skam att vara nakna själva, och därför tar sin morgondusch inlindade i ett stycke tyg + heller inte visar sig nakna ens för personer av samma kön - lite tragiskt tycker jag...
Citera
2010-05-02, 15:45
Medlem
NashuaMoments avatar
Naket alternativt en handduk snurrad runt sig. Beror på vilka man bastar med och vart.
Citera
2010-05-03, 22:36
Medlem
Sarcophilus.harrisiis avatar
I delad offentlig bastu är det handduk på som gäller för alla. offentlig herr/dam är det upp till var och en. I privat bastu med polarna är det naket för alla som gäller. I privat bastu med familj/bekanta med blandade kön är det handduk på.

Detta är dock min åsikt!
Citera
2010-05-03, 23:23
Medlem
Fantomernas avatar
Alltid naket. Alltid.

Har märkt att yngre grabbar på simhallen sitter med kalsonger på i bastun. Kalsonger? Känns jäkligt ofräscht enligt mig.
Citera
2010-05-03, 23:52
Medlem
Gullegubbens avatar
En variant jag har råkat på i spa och badhus i Tyskland är mixad bastu med handdukstvång men när man inte virar handduken runt kroppen, utan har den för att skydda laven från fötter och rumpa.
Citera
2011-01-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
En variant jag har råkat på i spa och badhus i Tyskland är mixad bastu med handdukstvång men när man inte virar handduken runt kroppen, utan har den för att skydda laven från fötter och rumpa.

Ja men det ar tillåtet att ha handduken runt i Tyskland om du har en annan handduk under fötterna.

Tar man sig en ordentlig till så står den ju, och istället för att försöka undvika det så ar man två handdukar. Detta bryter lite mot kulturen men går an dit för att titta på mus så kanske man inte bryr sig om kulturen.
Citera
2011-01-09, 14:07
Medlem
Tråknicks avatar
Kein fleisch and die holz! (ursäkta för grammatik och stavning) heter det i tyskland, det är alltså viktigt att inte vidröra träet med kroppen vilket betyder handdukstvång.

Tyskarna är ett naket folk men jag vet inte varför, nudism och annat är utbrett.

On topic: naken med handduk i alla situationer annars bör man hålla sig ifrån bastun, hur man väljer att täcka sig med handduken har väl att göra med den egnes självförtroende och frigjordhet.
Citera
2012-03-06, 15:37
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Kein fleisch and die holz! (ursäkta för grammatik och stavning) heter det i tyskland, det är alltså viktigt att inte vidröra träet med kroppen vilket betyder handdukstvång.

Tyskarna är ett naket folk men jag vet inte varför, nudism och annat är utbrett.

On topic: naken med handduk i alla situationer annars bör man hålla sig ifrån bastun, hur man väljer att täcka sig med handduken har väl att göra med den egnes självförtroende och frigjordhet.

Jag tycker det är nästan nakenfobiskt i Sverige. I Tyskland kan man slappna av inför naket, det är inte så uppladdat helt enkelt.
Frågan jag ställer är varför Sverige har blivit så auktoritärtfeministiskt puritanskt. Sverige skulle ju annars på sextio och sjuttiotalet vara så liberalt. "Den svenska synden" m.m men har ju faktiskt blivit mer och mer åt andra hållet. Är det invandringen och militantfeminismen som är orsaken månntro.
Citera
2013-04-19, 06:26
Medlem
Vid besök i offentlig bastuinrättning så använder jag bara handduken för att sitta på, har den inte omvirad runt mig. Är det bastu med polare så blir det helnäck för dom flesta. Även om tjejer är med. man får ju så klart kolla in läget lite om det är med folk man inte känner så bra men efter ett tag så brukar det bli så att dom flesta sitter näck då det är skönast
Citera
2013-04-21, 02:46
Medlem
Aquaracers avatar
Väldigt enkelt. Man badar naken men tar med sig en handduk att sitta på. Om man känner sig osäker så är utgångspunkten att alltid ha handduken surrad runt midjan. Kalsonger och badbyxor? - Nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in