2019-08-20, 20:28
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Har nu läst igenom hela tråden. Detta måste utan tvekan vara den fjantigaste mest efterblivna subkultur som finns därute.

Om jag sprayar med svart (eller vilken färg som) hejvilt över nån målning, retar jag upp nån sprayburksgangster då? Eller måste man skriva nåt särskilt?

Vi må vara lite tröga ja. Graffare är konstiga egoister.

Välkommen och spraya lite du med om du nu känner för det.

Skulle jag reta upp dig om jag ristar lacken på din bil? Eller måste det stå något speciellt på bilen för att reta upp dig?
Citera
2019-08-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Har nu läst igenom hela tråden. Detta måste utan tvekan vara den fjantigaste mest efterblivna subkultur som finns därute.

Om jag sprayar med svart (eller vilken färg som) hejvilt över nån målning, retar jag upp nån sprayburksgangster då? Eller måste man skriva nåt särskilt?
Det är väl inte särskilt konstigt egentligen, många writers ser det som deras konst på DERAS tavla även om det är en parkbänk, när en annan konstnär (writer) går över deras konst är det väl inte såpass udda att dom reagerar?
Citera
2019-08-23, 14:58
Medlem
Emlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Det är väl inte särskilt konstigt egentligen, många writers ser det som deras konst på DERAS tavla även om det är en parkbänk, när en annan konstnär (writer) går över deras konst är det väl inte såpass udda att dom reagerar?

Här har vi vad som är en del av konsten, kulturen, graffiti. Deras tavla sitter illegalt på en yta, kommer då någon och illegalt sätter sin tag över är det att inkräkta på någon annans område. Oavsett vad "svensson" tycker.

Denna typ av områdesmarkering/konst är urgammal, så inget nytt bland graffitimålare egentligen, även om detta anammas av kulturen. Vissa gillar, andra inte. Jag gillar.
Citera
2019-11-03, 13:00
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xsylen
Någon som vet vad Bates har gjort för att få Homo på berserk-modus?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=55&v=uAP95JkUdcE
Ja, någonting bör ju ha hänt om man så ambitiöst förstör någon annans målningar och dessutom signar "ses i Hyllie?".
Citera
2019-11-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xsylen
Någon som vet vad Bates har gjort för att få Homo på berserk-modus?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=55&v=uAP95JkUdcE
Bump. Också nyfiken
Citera
2019-11-26, 16:42
Medlem
GoUoDs avatar
Vilket beef har ni sett som betydande för (gatu)spraykonsten i era (dem tre stora) städer? Kan inte placera nåt själv, men vore kul om nån observerat nåt riktigt stylewars-beef iår.
Citera
2019-12-01, 06:01
Medlem
Xsylens avatar
Det gäller ett i grunden svenskt crûe, FY, givetvis...Och beefen utspelar sig inte i Sweden utan i Oslo och började 4 real 2017 men pågår fortfarande.. FY vs Norska staten & inhyrda streetart-toys..

Måttet blev nog rågat för FY när en inhyrd toy från finland målade över massa elskåp som bl.a FY, SGEE (ALL) & andra Kings pimpat upp.. FY och många andra lokala klottrare målade över finnens elskåp och fortsatte med stora brandsläckaren och målade över stora väggmålningar som var beställningsjobb utförda av street art toys.. En najs beef..Graffiti Vs Street art...10-0 till FY

https://splitcitymagazine.com/news/2017/11/05/fy-taggere/
Citera
2019-12-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Vilket beef har ni sett som betydande för (gatu)spraykonsten i era (dem tre stora) städer? Kan inte placera nåt själv, men vore kul om nån observerat nåt riktigt stylewars-beef iår.

OCF vs TSD i Göteborg formade en stor del writers under tidigt 2010-tal och till slut blev det ju TSD och deras vänner som tog över staden medan OCF sakta försvann. Inte mycket beef nu för tiden
Citera
2019-12-01, 19:37
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
OCF vs TSD i Göteborg formade en stor del writers under tidigt 2010-tal och till slut blev det ju TSD och deras vänner som tog över staden medan OCF sakta försvann. Inte mycket beef nu för tiden
Haha - OCF är aktiva i vitt skilda delar i världen kan jag garantera.

Jag menade snarare 2019 års beef. TSD/OCF går ju till historien av fittigaste fittor som väljer att bråka. Hela TSD har ju dragit skam över sin scen.
Citera
2019-12-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Haha - OCF är aktiva i vitt skilda delar i världen kan jag garantera.

Jag menade snarare 2019 års beef. TSD/OCF går ju till historien av fittigaste fittor som väljer att bråka. Hela TSD har ju dragit skam över sin scen.

Vet absolut att OCF fortfarande kör, men sällan sällan i gbg. Säg vad du vill om TSD men inga bombade som de
Citera
2019-12-05, 22:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
Vet absolut att OCF fortfarande kör, men sällan sällan i gbg. Säg vad du vill om TSD men inga bombade som de
Dem körde på och det ligger jävligt thighta pieces längs linjen. Vad jag menade var att deras inbördes utilism är att diskutera, inte pieces eller bombingen i sig. Ska inte trampa någon för hårt på tårna, så lämnar det där.

edit: https://soundcloud.com/lambsbreadsound/vagsbygd-handy-ninja-vi-ninja-special-helgeland-8-bit-squad-remix
Senast redigerad av GoUoD 2019-12-05 kl. 22:31.
Citera
2019-12-14, 10:45
Medlem
GoUoDs avatar
Verkar som om årets beef uppenbarade sig till följd av torsken som rör två tågmålare i 08-fiskmåslandia. Om alla sakomständigheter är riktiga dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in