• 1
  • 2
2010-04-30, 12:41
Bannlyst
Ledsen om det redan finns en tråd om detta hittade inget.

Om det kommer ut en ny laglig drog typ som mephedrone VAR hur länge brukar detta klassas som lagligt innan det blir olagligt? + Finns det någon sida man kan hålla koll på när de blir olagligt?
Citera
2010-04-30, 12:49
Medlem
_abous avatar
Omöjligt att säga, det beror på hur mycket "skada" myndigheterna anser att den gör.
Vad jag vet finns det ingen sida (förutom Flashback) som listar lagliga och olagliga droger, men jag ser inget större syfte med det, då återförsäljarna av RC's har stenkoll på lagarna, så du behöver i princip aldrig oroa dig för att köpa något olagligt.
Citera
2010-04-30, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Omöjligt att säga, det beror på hur mycket "skada" myndigheterna anser att den gör.
Vad jag vet finns det ingen sida (förutom Flashback) som listar lagliga och olagliga droger, men jag ser inget större syfte med det, då återförsäljarna av RC's har stenkoll på lagarna, så du behöver i princip aldrig oroa dig för att köpa något olagligt.

Ja men jag tänkte om man köper in 1 kg och säljer vidare det? Det blir ju lagligt om man skattar på det. Antar jag, sen är det inte kul om det en dag blir olagligt så har man 1 kg hemma
Citera
2010-04-30, 13:28
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Ja men jag tänkte om man köper in 1 kg och säljer vidare det? Det blir ju lagligt om man skattar på det. Antar jag, sen är det inte kul om det en dag blir olagligt så har man 1 kg hemma
Det ska väl inte vara några problem om du nu ska sälja vidare alltihop?
Citera
2010-04-30, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Det ska väl inte vara några problem om du nu ska sälja vidare alltihop?

Har aldrig sålt droger tidigare. Och jag vet inte hur lång tid det kan ta att sälja 1 kg. Och kul om jag får hem 1 kg för 30.000 sen 2 veckor efter blir de olagligt. Då är det bara att spola ner allt.. För jag vill inte riskera fängelse för det
Citera
2010-04-30, 17:59
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Har aldrig sålt droger tidigare. Och jag vet inte hur lång tid det kan ta att sälja 1 kg. Och kul om jag får hem 1 kg för 30.000 sen 2 veckor efter blir de olagligt. Då är det bara att spola ner allt.. För jag vill inte riskera fängelse för det

Det är en rätt jobbig process att klassa droger, och man får oftast nys om att en drog är på väg att klassas långt innan det händer.
Citera
2010-04-30, 18:01
Bannlyst
Citat:

Klassningsprocessen är lång så håller du bara dig uppdaterad är det inga problem.
Citera
2010-04-30, 18:13
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leaddata
Klassningsprocessen är lång så håller du bara dig uppdaterad är det inga problem.

Går det att läsa hur processen går till? Är det lagstiftningsprocessen?
Citera
2010-04-30, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leaddata

Ja men var kan man hålla sig uppdaterad?
Citera
2010-04-30, 19:10
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ja men var kan man hålla sig uppdaterad?

http://www.drugnews.nu/default.asp är en källa.
Citera
2010-05-02, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
http://www.drugnews.nu/default.asp är en källa.

Men om jag har 1 kg hemma som är lagligt förtillfället. Kan polisen inte göra någonting då?
Citera
2010-05-02, 22:03
Bannlyst
Citat:
Men om jag har 1 kg hemma som är lagligt förtillfället. Kan polisen inte göra någonting då?

Och hur lång tid kan det ta att sälja slut på 1 kg? Av t.ex mephedrone är inte så inne på detta. men tror det är olagligt nu. Men om det inte varit det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in