• 1
  • 2
2010-05-02, 23:59
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Men om jag har 1 kg hemma som är lagligt förtillfället. Kan polisen inte göra någonting då?
Det är som att ha ett paket mjölk hemma, för det är som sagt lagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Och hur lång tid kan det ta att sälja slut på 1 kg? Av t.ex mephedrone är inte så inne på detta. men tror det är olagligt nu. Men om det inte varit det?
Helt omöjligt att svara på, det kan ta en minut, det kan ta för alltid.
Det beror ju självklart på om du känner folk som vill köpa, hur mycket dessa i så fall vill köpa, vad du tänker ta för pris och massa andra faktorer.
Rent spontant låter 1 kilo som väldigt mycket för någon som "inte är så inne på detta".
Senast redigerad av _abou 2010-05-03 kl. 00:05.
Citera
2010-05-03, 00:16
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det är som att ha ett paket mjölk hemma, för det är som sagt lagligt.
Fullt så enkelt är det väl inte. Köper du ett kilo av något som fortfarande är lagligt, och detta sedan blir olagligt så kan du givetvis åka dit på den delen av kilot som finns kvar. Jag har svårt att tänka mig något annat, i vart fall.
Citera
2010-05-03, 00:20
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Fullt så enkelt är det väl inte. Köper du ett kilo av något som fortfarande är lagligt, och detta sedan blir olagligt så kan du givetvis åka dit på den delen av kilot som finns kvar. Jag har svårt att tänka mig något annat, i vart fall.
Självklart, men nu var ju frågan vad polisen gör om man har ett kilo lagligt pulver hemma.
Jag är varken polis eller lagstiftare själv, men jag antar att dom inte kan göra annat än att se på det som ett kilo mjöl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in