Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-29, 09:58
  #1
Medlem
TheToothpicks avatar
Jag har i nästan 4 år beslutat mig för att börja träna och försöka biffa upp mig lite..
Men jag kommer ingenvart.

Mitt problem är att jag inte klarar av att planera själv, eller rättare sagt jag har ingen pli på mig att lära mig exakt vad jag ska göra och hur jag ska göra det.
Jag behöver ett schema, hur jag ska träna och när jag ska träna, och när jag ska äta.
Finns det att få tag på sånt, eller måste man få en personlig tränare för att planera upp det?

Jag väger idag ca 80kg, och är ungefär 180, men jag är inte alls i form. Tanken är att jag vill bli bättre på att sköta min kropp, må bättre och känna att man ser bättre ut.

Hur och var ska jag börja?
När äter jag frukost, vad äter jag till frukost? När tränar jag och hur tränar jag? Hur ska min vecka se ut?
2010-04-29, 10:05
  #2
Medlem
cannaBes avatar
Registrera dig på http://www.ast-ss.se/html/maxot_login.asp och följ det träningsprogrammet. Olika förslag på diet finns på diverse ställen i detta forumet och på flera andra. Sök så finner du
2010-04-29, 18:15
  #3
Medlem
General987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheToothpick
Jag har i nästan 4 år beslutat mig för att börja träna och försöka biffa upp mig lite..
Men jag kommer ingenvart.

Mitt problem är att jag inte klarar av att planera själv, eller rättare sagt jag har ingen pli på mig att lära mig exakt vad jag ska göra och hur jag ska göra det.
Jag behöver ett schema, hur jag ska träna och när jag ska träna, och när jag ska äta.
Finns det att få tag på sånt, eller måste man få en personlig tränare för att planera upp det?

Jag väger idag ca 80kg, och är ungefär 180, men jag är inte alls i form. Tanken är att jag vill bli bättre på att sköta min kropp, må bättre och känna att man ser bättre ut.

Hur och var ska jag börja?
När äter jag frukost, vad äter jag till frukost? När tränar jag och hur tränar jag? Hur ska min vecka se ut?
Ovanligt att en tråd som den här kommer upp precis innar sommaren, hur tänkte du egentligen? "Bli biff som dom stora killarna till sommaren?"
Du kan ju göra något som passar sig, en hobby att vara på gym låter verkligen inte som en Hobby för dig som har tänkt i 4 år på de men inte kommit igång.
Vill du gymma? va fan går du inte till gymmet redan imorgon och börjar!!!!!!
2010-04-29, 18:16
  #4
Medlem
General987s avatar
Kosten behöver du inte facktis inte ändra på i början det är ett stort misstag som många gör börjar gymma mycket och ändrar hela livs stilen, ändra i steg vis effektivast, börja träna 2-3 gånger veckan sen ökar du på om du känner att du vill/orkar.
2010-04-29, 18:32
  #5
Medlem
Skaffa kunskap. Allt du behöver veta finns att läsa här. Iaf för att biffa upp sig som i ditt fall. : )
2010-04-30, 22:58
  #6
Medlem
TheToothpicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General987
Ovanligt att en tråd som den här kommer upp precis innar sommaren, hur tänkte du egentligen? "Bli biff som dom stora killarna till sommaren?"
Du kan ju göra något som passar sig, en hobby att vara på gym låter verkligen inte som en Hobby för dig som har tänkt i 4 år på de men inte kommit igång.
Vill du gymma? va fan går du inte till gymmet redan imorgon och börjar!!!!!!

Ovanligt att man får ett sånt svar på Flashback.
Skit i när på året jag postade, och svara på det jag frågade.

Eftersom du inte tänkt igenom att andra människor inte funkar som dig, ska jag nu ge dig lite insyn om varför jag postade nu.
Jag har precis flyttat isär efter 5 års förhållande, till min gamla hemstad, där alla mina gamla kompisar ej längre bor kvar. Jag är för tillfället arbetslös och har tid att fylla ut, och därigenom bygga rutin.

Om du tänkt innan du verkade ta din ryppa, frågade jag om hur och när jag ska träna. Inte att "va fan jag inte går och gymmar" för.

Dock förstår jag inte varför du är så otroligt trevlig 1 minut senare, och ger jättafina svar.

Tack cannabe, ska kolla in den sidan lite mer
2010-04-30, 23:09
  #7
Medlem
Palledamans avatar
Bestäm dig helt enkelt. 4 pass gym i veckan, 4 stora måltider om dan. Ha alltid mat som du kan få i ordning snabbt så att du inte drar dig för att äta bara för det. Tänk på att inte gå ut för hårt i början så att du tröttnar snabbt utan håll dig på en nivå med 2 - 4 pass / vecka i början!

Finns så sjukt många bra trådar här, dock så är det fina med FB att dom är klistrade så läs igenom FAQ och de klistrade trådarna. Kanske skapa en journal med så att du hittar andra folk som tränar med ungefär samma vikter att tävla emot, tycker jag är sjukt peppande iaf!
2010-04-30, 23:51
  #8
Medlem
I försvar till general... I ärlighetens namn kan du väl inte tro att någon orkar sätta sig ner och göra en lista på allt du måste tänka på när du tränar/äter/lever helt gratis? Det är att sätta sig ner och skriva en bok om hur du ska leva en viss livsstil för att få en nice fysik, som dessutom antagligen skulle misstolkas helt pga bristande kunskaper.
2010-05-01, 01:02
  #9
Medlem
TheToothpicks avatar
Va??

Menar du att alla på Flashback inte kan nånting?
Men det är ju precis tvärtom mot det jag ser hela tiden. Alla verkar ju så jävla bra på allt, hela tiden.

Och i ärlighetens namn så, jo, jag tror att någon skulle göra det. Eller jag tror att någon redan har gjort det.
Eftersom det finns fler personer som har bättre insyn och mer kunskap än vad jag i dagsläget har, tror jag också att de vet var man kan vända sig få se förslag på hur andra gör/har gjort.

Att ett "schema" inte funkar för alla personer är jag fullt medveten om, men det kommer ge en idé om hur man ska göra. Efter en tid, kommer jag säkert förstå mer hur min kropp leverera på olika mängd intag och får tweaka schemat därefter.


Men ett schema för hur andra gör, och när det göra det, borde tämligen finnas.
Både vad gäller
Matintag. När, och vad
Träning, hur, vad och ökning.
Och dessutom ett mån-sön.


Men nej. Jag är väl inte helt seriös eftersom jag är på flashback och frågar om råd. Dessutom innan sommaren.
Jag skulle väl börjat träna långt innan maj om jag ska bli nån jävla strandraggare i juni....
Flashback i ett nötskal.
ASK, and you shall get fukin bumraped with silly answers by know-it-alls..
Så nej, inget försvar alls över till dumma svar
2010-05-01, 01:14
  #10
Medlem
Prometeuss avatar
Det överlägset bästa om man har disciplinproblem (att tvinga sig till saker suger) är att göra det till något trevligt. Sök träningsformer som är roligare än gym, till slut gillar man all träning men i början är det en fördel om man gillar träningen för att den är just kul.
Ät välkomponerad mat av varierande sort, det behöver inte vara avancerat, vanlig hemgjord mat duger finfint.
2010-05-02, 04:40
  #11
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheToothpick
Men nej. Jag är väl inte helt seriös eftersom jag är på flashback och frågar om råd. Dessutom innan sommaren.
Jag skulle väl börjat träna långt innan maj om jag ska bli nån jävla strandraggare i juni....
Flashback i ett nötskal.
ASK, and you shall get fukin bumraped with silly answers by know-it-alls..
Så nej, inget försvar alls över till dumma svar

Flashback i ett nötskal, ja.
Du kommer hit utan en gnutta kunskap och ber oss berätta för dig hur, var, när och vad du ska äta & träna, berätta vilka ökningar du kommer få och göra ett komplett schema för en vecka åt dig.
Då tolkar jag inte dig som särskilt seriös, nej.

Och definitionen av ett diskussionsforum är inte "ett ställe där du kan ställa dumma jävla frågor och hoppas att folk ska göra allt åt dig".

Läs klistrade trådar i TKK så lär du dig ganska snabbt, SEN kan du fråga om råd. För nu ber du inte om råd.
2010-05-02, 09:55
  #12
Medlem
Som jag skrev ovan, läs de trådar som redan finns. Det du vill lära dig tar säkert ett antal veckor för dig att lära dig och du måste LÄSA själv!!!
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback