Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-26, 00:30
  #121
Medlem
Allknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScarletPimp
Den reaktionen är måhända av biologisk natur, en instinkt som ska få mannen att lämna den befruktade kvinnan ifred.

Det där var lite för snällt formulerat. Reaktionen är till för att gynna artens överlevnad, mannen blir äcklad efter sex och lämnar kvinnan för att söka upp ett annat sköte och på så vis sprida "livet".

En reaktion som är ganska överflödig i dessa tider med överbefolkning och allt. Vem vet, om några tusen år kanske killar nöjer sig med en kvinna och vill mysa efter sex.
__________________
Senast redigerad av Allknowing 2010-04-26 kl. 00:32.
Citera
2010-04-26, 00:34
  #122
Medlem
inte kollat hela tråden, men efter ja knullat blir ja okåt som fan och tycker inte tjejen är attraktiv.. allt sex i skallen bara försvinner och ja vill sova.
Citera
2010-04-26, 00:43
  #123
Medlem
Drooms avatar
Jag är nog mysigare efter sexet än innan tror jag..

Men alla sexkänslor försvinner direkt efter, som många verkar hålla med om.
Citera
2010-04-26, 00:46
  #124
Medlem
Rudeboyss avatar
Jag tror inte alls han bara är ute efter att få ligga med dig. Efter sex blir han mätt på närhet för ett tag, men det betyder inte att han inte tycker om dig. Att han vill sova i fred betyder förmodligen att han tycker det blir för varmt, eller inte kan slappna av med någon tätt intill sig. Jag är precis likadan som den här killen. Jag tror inte du behöver oroa dig.
Citera
2010-04-26, 00:50
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadmoiselleChanel
Jag har aldrig varit med om detta tidigare, och jag har ändå träffat en hel del killar under mitt liv, ons, killar, flirter, allt.

Den här killen är urgullig på sms osv, vi har haft lite turer med missförstånd och så, men nu har båda erkännt att vi gillar varandra.

Vi har haft sex kanske 3-4 gånger, vi har bara setts en gång då vi inte haft sex.
Hursomhelst, det följer ALLTID samma mönster - vi har askul tillsammans, skrattar, myser, han pillar mig i håret.
Men när vi har sexat färdigt vänder han totalt och blir inte alls särskilt mysig. Han vill inte heller sova nära mig eller hålla om mig.

Jag har funderat om det kan vara så att gulligheten han kör med innan bara är för att han ska få knulla, men han vet ju att han kommer få det så varför lägga ner så stor energi på det?

Morgonen efter vi har sovit (typ en meter ifrån varandra utan kroppskontakt) är han mysig igen och söker kroppskontakt.

Jag fattar ärligt talat ingenting, vad tror ni killar om detta beteende? Är det helt enkelt så att han enbart vill göka på mig och att allt det gulliga bara är ett spel för att komma innanför trosorna, eller finns det någon annan anledning till att man tar avstånd efter sex?


varför han sover 1 meter ifrån dig kan bero på att det blir för varmt eller att han helt enkelt inte kan sova så nära någon,jag är likadan konstigt nog haha och för killar när det gäller sex så försvinner det man kan känna under /innan sexet direkt har inget bra svar på varför men så är det bara han kanske är trött :P
Citera
2010-04-26, 01:07
  #126
Medlem
öpöz000rs avatar
Jag pallar inte läsa genom allt och det är säkert någon som redan skrivit det men det utsöndras ett ämne i män när de får utlösning som ska göra att vi inte vill ligga igen direkt efter. Hos vissa män är detta betydligt starkare än hos andra. Huruvida det är detta det beror på eller den teorin du lägger fram (eller någon annan för den delen) är såklart omöjligt för oss att utreda.
Citera
2010-04-26, 01:13
  #127
Medlem
TS, sluta nojja! Han gillar dig, men är lite off precis när han kommit.
Jag är tjej, och blir också rätt off, men eftersom det brukar hända innan killen kommer, och man givetvis inte bara sparkar grabben ur sängen så fort man själv kommit - så hinner man inte gå in i "lilla döden" helt själv, som killen kan, eftersom hans målgång brukar innebära punkt för sexet (eller iaf paus).
Men själv har man ju snarare börjat gå igång lite igen vid det laget, så mera hångel känns inte fel...

De gånger man kommer samtidigt blir det mer samstämmigt sådär halv medvetslöshet och inte särskilt mycket mysläge... Men även då så orkar man ju iaf stryka med närmaste kroppsdel lite förstrött på honom trots att man nästan somnat.

Tyckte det lät lite skitnödigt med den där psykologiska profileringen om män och makt och förlora kontrollen under orgasm... och att vara tvungen att markera avstånd och dissa intimitet med den man haft sex med efteråt bara för att betrygga sitt kontrollinnehav och sin... sin självkänsla...? Det vete fan du. Är det inte tjejer som är mer kontrollfreakiga och har svårt att släppa loss under sex och svårare att komma osv osv?
Kan det inte vara mer en uppdelning mellan känslor och sex? Jag tycker sex liksom är SEX, det är fysiskt och mindless, och starkare än känslor. Känslocentrumet i hjärnan är överröstat när jag har sex. Jag blir förvirrad om killen säger att han älskar mig medan vi har sex, och blir helt "Va? NU? Säger han det NU? Varför det?" och tappar sexvibben, och säger de konstigaste saker till svar...
Men det är inte meningen att dissa intimitet! Hoppas jag...
Citera
2010-04-26, 01:21
  #128
Medlem
Undrar om det också har nåt att göra med hur starkt man kopplar ihop mys med sexuell upphetsning?
Vissa kan ju pussas och mysa och gona sig (ofta tjejer)hur mycket som helst utan att känna att det ska leda till sex.
Andra (ofta killar) blir lättare sexuellt upphetsade av mys och pussande.
Citera
2010-04-26, 01:27
  #129
Medlem
Astairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadmoiselleChanel
Efter att jag har läst den här tråden känner jag mig bara så jävla blåst.
Det sjuka är att jag är över hans liga, det borde vara jag som ditchar honom, men istället är det jag som av någon outgrundlig anledning börjat få känslor för den här grabben och blir dessutom troligtvis utnyttjad på kuppen, ett spel enbart för att få dunka på mig.

Och jag har inte hajat ett skit.


Om han bara är ute efter att scorea skulle han plockat upp ett ons. Men nu läger han ju ner på dig förutom att ha sex - så det med att inte vara gosig efter sex har nog andra förklaringar. Jag har känt mig utnyttjad när partnern slutar gosa efter sex och då vill hjärnspöken komma på massa anledningar till varför det är så.. Men helt enkelt så kan det vara så att den har svårt att sova, tycker det är för varmt, är för trött osv.

Tycker du ska berätta hur du känner för som du skrev tidigare så har han ju inte funderat så mkt på det där med kroppskontakt när han sover. Om han bryr sig kommer han ju vilja göra något åt det!
Citera
2010-04-26, 01:29
  #130
Medlem
Efter att man kommit som kille vill man bara spotta på tjejen, man känner sig värdelös, det är svaghet att komma.
Citera
2010-04-26, 01:57
  #131
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadmoiselleChanel
Jag har aldrig varit med om detta tidigare, och jag har ändå träffat en hel del killar under mitt liv, ons, killar, flirter, allt.

Den här killen är urgullig på sms osv, vi har haft lite turer med missförstånd och så, men nu har båda erkännt att vi gillar varandra.

Vi har haft sex kanske 3-4 gånger, vi har bara setts en gång då vi inte haft sex.
Hursomhelst, det följer ALLTID samma mönster - vi har askul tillsammans, skrattar, myser, han pillar mig i håret.
Men när vi har sexat färdigt vänder han totalt och blir inte alls särskilt mysig. Han vill inte heller sova nära mig eller hålla om mig.

Jag har funderat om det kan vara så att gulligheten han kör med innan bara är för att han ska få knulla, men han vet ju att han kommer få det så varför lägga ner så stor energi på det?

Morgonen efter vi har sovit (typ en meter ifrån varandra utan kroppskontakt) är han mysig igen och söker kroppskontakt.

Jag fattar ärligt talat ingenting, vad tror ni killar om detta beteende? Är det helt enkelt så att han enbart vill göka på mig och att allt det gulliga bara är ett spel för att komma innanför trosorna, eller finns det någon annan anledning till att man tar avstånd efter sex?

Han har förmodligen någon form av adhd eller add. Hur som helst är det bristen på signalsubstanser i hans hjärna. När han får orgasm, så frigörs en del ämnen och ett av de är bla. dopamin.
De flesta mediciner som används för att lindra symptomen är substanser som är besläktade med amfetamin, vilka frigör bla. dopamin i hjärnan.
Det som händer, är att han för en kort tid kan tänka klart, efter orgasmen. Mkt som hinner i fatt honom i tankarna och oftast så ser dessa personer tillbaks på saker de har gjort under dagen och ångrar vissa beslut och viss uppförande. Många som tyngs av skuldkänslor, typ "varför gjorde jag så? varför betedde jag mig på det sättet? etc."
När ni har sovit ut/vilat en tid, har det mesta av dopaminet återupptagits och det råder brist på signalsubstansen igen - han uppför sig som han gjorde innan.

Nu generaliserar jag och svamlar väldigt mkt samt gissar en stor portion, men lycka till.

EDIT: edit.
__________________
Senast redigerad av FractalDimension 2010-04-26 kl. 02:00.
Citera
2010-04-26, 02:13
  #132
Medlem
aceblacks avatar
Har inte läst igenom alla inlägg, men kan det inte bara vara så att han inte vill ha närhet när han ska sova? Sån är jag iaf, när jag ska sova är det bara jobbigt att ligga nära någon person som rör sig och är för varm, jag vill ha lite distans. O andra sidan är det ju lite hm, otrevligt, att bara vända sig om för att sova så fort man är klar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback