2010-04-25, 17:48
Medlem
Precis som med allt annat så är det ju en klick som det är annorlunda för. Självförtroende ökar ju visserligen chanserna fast det är inte avgörande. När jag var ung och hade dåligt självförtroende så var det fler tjejer som klängde och ville göra det. Så det förklarar ju inte varför det är krångligt nu, när man är äldre och bättre på alla sätt. Skillnaden är att man inte träffar folk så mycket när man är vuxen, om man inte går på krogen.

Någon som har några tips på hur man kan träffa tjejer, utan att gå på krogen? En följdfråga på det, var kan man träffa yngre tjejer? De verkar både gilla och ogilla äldre killar, men oftast så brukar de se upp till äldre. Gillar inte krogen och gå på fester, är för stimmigt och mycket folk. Det svåra i detta är att börja snacka med någon på biblioteket eller i kassan kan vara ganska verklöst eftersom de är där för att handla eller något annat. Till krogen går väl många med inställningen att de ska träffa någon, där ligger en viss skillnad.

Jag tror nämligen inte att det är svårt i sig, utan det gäller att träffa någon och lära känna dem (well captain obvious to the rescue). På krogen raggar väl alla på alla samtidigt som man har begränsad tid.
Citera
2010-04-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scwab
1. Hur gammal är du??
Jag är 20
2. Hur mår du??
Har faktiskt inga som helt problem med det. Jag är öppen med det så det är inget jag behöver dölja och jag vet att det inte är mitt utseende det är fel på. Kort och gott så mår jag bra då jag vet att det kommer att ske snart.
3. Varför gick det som det gick??
Anledningen till att det gått som det gått är en blandning av lite olika saker. Under högstadiet och fra m till och med 2an på gymnasiet var jag blyg av mig och festade ingenting. Under 2an började jag festa med en ny kamrat man fått och min blyghet började försvinna. Jag började få inviter här och där när vi var ute men jag fegade ur för jag var väll osäker eller rädd för något, kalla fötter? Ja!
4. Har du gett upp eller försöker du fortfarande bli kvitt din svennedom?? Vad är din strategi och tror du att du kommer att lyckas??
Gett upp? Nej, nej, nej absolut inte. Jag känner att jag nu vid 20 års ålder äntligen har lagat mitt självförtroende och kan börja fokusera på det här. Vad jag ska göra? Jag tror mina kalla fötter är på väg bort så jag ska väll bara acceptera nästa invit och den kommer väll snart igen, få jag hoppas. Annars blir det under festivalsommaren.

Skön attityd. Känns som folk har lite att lära här, inställning är ju trots att a och o. Är inte oskuld själv, men kommit lite i en torrperiod vilket jag tror påverkar mitt självförtroende lite grann. Tänker dock som ovanstående, det kommer släppa, ska ju också på festival i sommar men är säker på att hitta lite flickor innan dess också
Citera
2010-04-25, 18:11
Bannlyst
Förlorade den när jag var 20 eller 21.
Massivt nätragg och extremt mycket mod gav mig flickvänner, strul och ligg.
Tackar the pick up artist, mystery method (the game) för en del av det viktigaste, just modet antar jag.
Citera
2010-04-25, 18:16
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
.
Känner igen mig själv i det mesta där, jag har också tagit tag i mitt liv nu.
Själv är jag 18 år och oskuld, bryr mig inte det minsta om det, jag vet att det kommer inom några år, har mycket viktigare saker att bekymra mig om, dessutom behöver man ju inte skylta med att man är oskuld
Citera
2010-04-25, 18:24
Medlem
SnaggGerRaggs avatar
Hej, grym tråd!

Mitt tips kan verka oseriöst eller omoget men jag kommer att arugmentera för det!

Gå på en välbefolkad hemmafest / klubb och sup dig relativt plakat ( så att dina hämningar försvinner men så att du fortfarande kan gå ) och börja taffsa och krama och strula på egentligen det mesta. Några kommer dissa men de flesta känner ett tvång att strula tillbaka med dig. Har du strulat med en tjej är det mycket större chans att du kommer få doppa. När ni har strulat färdigt säger du bara "Vi ska dra hem till mig/dig nu, så du vet" med ett leende. Fortsätt med proceduren tills någon nappar. Dagen efter kommer känslan av att blivit av med oskulden vara värd ångesten för att du har gjort bort dig!

Det var mitt tips.

Lycka till!
Citera
2010-04-25, 18:27
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Trådens frågeställning till Flashbacks kvinnliga skribenter:
1. Hur ser ni på ofrivilliga oskulder som kanske är blivit så gamla som 25 eller äldre, känns det speciellt att få vara den första i hans liv eller signalerar hans brist på erfarenhet en oattraktivitet som smittar av sig??

Trådens frågeställning till resten av Flashbacks skribenter:
1. Vilka råd ger du till de som de som är äldre än 20 år och har komplex för att de aldrig gjort det??
2. Vilka råd ger du åt tonåringar för att de skall skall slippa hamna i den ovannämnda sitsen??
3. Det läggs ju ned en hel del resurser på att unga tjejer skall få en positiv, självsäker syn på sex, finns det något samhället borde göra för att minska antalet ofrivilliga oskulder??

Svårt att säga, jag tror att om man är kär så spelar det ingen roll. Inte för mig i alla fall, kanske skulle jag undra hur det kommer sig att han inte haft sex innan om han nu vore 25+. Men det är svårt att säga hur man skulle reagera i en situation man inte varit i.

De råd jag vill ge är att sluta ha komplex över det! Vet att det är svårt, jag var 19 när jag förlorade min oskuld. Det talas ju inte heller lika mycket om tjejer som är oskulder och någorlunda gamla. Jag skämdes över att jag var oerfaren. Men det kommer när det kommer, nu när man läser om folk här som är oskulder och 20+ så verkar det finnas andra faktorer som spelar roll, dålig självkänsla osv. Ta tag i det först och försök att inte fokusera så mycket på oskulden. Visserligen alltid lättare att säga åt folk vad de ska tänka och vad de ska göra.

Alltså det kommer alltid finnas folk som förlorare oskulden senare i livet, jag skulle inte vilja säga att det är ett problem. Oftast hör man ändå de som förlorade sin oskuld tidigt att de ångrar att de förlorade den med en viss person på fyllan eller liknande. Problemet som jag anser existera är den där hetsen över att alla ska vara så sexuellt erfarna i tidig ålder. Där ligger problemet och det är nog det som gör att folk mår dåligt över att de är oskulder och kanske inte riktigt att vara oskuld i sig. Men det varierar väl beroende på individ.

Det sistnämnda vet jag inte vad man skulle kunna göra något åt så jag lämnar det osagt.
Citera
2010-04-25, 18:33
Medlem
Tekniskt sett behöver du ju inte ha sex innan du ska skaffa barn så.
Citera
2010-04-25, 18:43
Medlem
Vintervilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Trådens frågeställningar till de män som blivit av med oskulden, men inte innan 20 års ålder:
1. Hur bar du dig åt för att få sex första gången??

Efter att ha tappat hoppet om att någonsin få ha sex, pga att jag var för nervös och blyg och hade svårt att få upp den osv, så träffade jag en tjej som både var erfaren och omtänksam och byggde upp mitt självförtroende tills jag kunde sexa på som alla andra. "Oskulden" satt bara i huvudet, jag oroade mig så mycket för det och det var där i problemet låg.

Citat:
2. Då du gjorde det, skämdes du för din brist på erfarenhet??
Ja verkligen, men jag var ärlig från början och sa att jag och mitt ex aldrig hade haft riktigt sex, efter det så gick det bra då hon var förstående och då kunde jag slappna av mer.
Citera
2010-04-25, 18:54
Medlem
scwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secco
Skön attityd. Känns som folk har lite att lära här, inställning är ju trots att a och o. Är inte oskuld själv, men kommit lite i en torrperiod vilket jag tror påverkar mitt självförtroende lite grann. Tänker dock som ovanstående, det kommer släppa, ska ju också på festival i sommar men är säker på att hitta lite flickor innan dess också

Jo på festival ska det inte vara så svårt. Förra året höll det på att ske men norskan hade en jävla tjockiskompis som var som fastklistrad vid hennes ben. Gick fan inte att skaka av henne... Var lite deppig då måste jag säga. Till råge på att hade min tältkamrat dragit hem en när jag skulle hem och sova..
Citera
2010-04-25, 19:00
Medlem
Optimus-Qs avatar
Citat:
Trådens frågeställningar de män som inte blivit av med oskulden:
1. Hur gammal är du??
2. Hur mår du??
3. Varför gick det som det gick??
4. Har du gett upp eller försöker du fortfarande bli kvitt din svennedom?? Vad är din strategi och tror du att du kommer att lyckas??

1. Jag är 22, snart 23 år

2. Jag mår bara bra, själv då?

3. Vad menar du?

4. Jag är en kille med principer som jag (försöker) följa till punkt o pricka. Jag ser bra ut, fixar jag till mig så skulle jag åtminstone vara bland de snyggaste på klubben. Jag är också vältränad, smart, charmig. Jag är inte en kille som går ut och raggar tjejer, och jag kan inte heller komma ihåg senaste gången jag gjorde det. Känner inte behovet, har aldrig gjort det. Däremot så finns det MASSOR av tjejer som varit och är intresserade i mig. Men ändå, eftersom jag inte haft något intresse i någon så vill jag inte heller bara knulla den personen för att försvinna dagen efter. Ska jag ligga med någon så ska det vara någon jag älskar och har känslor för. Allt annat motsätter jag mig. Min kuk går inte före min hjärna, frestelsen går inte före förnuftet.

Just nu är jag tillsammans med världens underbaraste tjej. Innan vi blev tillsammans för ca två månader sen så var jag förälskad i henne i över 5 år, så jag tror inte att det är särskilt lång tid kvar tills jag blir av med oskulden. Men men -->

Jag ville bara poängtera för er och TS att oskulden inte betyder NÅGONTING för vissa personer. Med det menar jag att det inte per automatik betyder att man med ljus och lykta söker efter någon som kan befria en från oskulden så fort man passerat 20 år. Jag riktar mig främst mot TS´s fjärde frågeställning som får alla oskulder att verka som ett par desperata och kåta jävlar vars kuk utgör livskompassen.
Citera
2010-04-25, 19:01
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scwab
Jo på festival ska det inte vara så svårt. Förra året höll det på att ske men norskan hade en jävla tjockiskompis som var som fastklistrad vid hennes ben. Gick fan inte att skaka av henne... Var lite deppig då måste jag säga. Till råge på att hade min tältkamrat dragit hem en när jag skulle hem och sova..

Kanske var tjockiskompisen i vår situation med och antingen inte ville dela med sig eller jagade efter dig lika mycket som du jagade efter hennes kompis.

Det för mig in på nästa fråga; Är det många fler killar som har detta problem eller är det bara att vi har mer komplex över det?

Nu vet jag ju inte om de som svarat på frågorna faktiskt är killar eller tjejer men man tycker ju att nånstans där ute måste det finnas tjejer som är lika socialt missanpassade som en själv :P
Vad gör de isf? Är de undanskymda för sig själva eller hörs de bara inte?
Senast redigerad av fnurgle 2010-04-25 kl. 19:08.
Citera
2010-04-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchtits89
Tjejer får ha krav som killar måste leva upp till men killar får inte ha detsamma? Du är inte lite ytlig du?

Och vart fan fick du det ifrån? Tråden heter ju "fenomenet 20+ år gamla KILLAR. Gör om, gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in