Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-25, 00:56
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag läser hela tiden på FB om män som aldrig haft sex och ofta har fått självförtroendet förstört p.g.a. detta... Efter att ha läst och skrivit på FB i sju år så har jag kanske blivit lite avtrubbad, men dessa killar tycker jag faktiskt synd om! För varje år som går sjunker självkänslan ytterligare - och då självförtroendet sjunker så sjunker även chanserna att någonsin lyckas ragga upp en kvinna! En ond cirkel som antagligen är fruktansvärd att ta sig ur!

Detta problem har väl funnits i alla tider, men förr skulle man ju faktiskt vara oskuld tills man gifte sig även om det säkerligen inte var kul att vara ogift så kunde man ju lätt se att det fanns många andra män som delade ens öde... Med tanke på hur sexualiserat dagens samhälle är måste det vara snudd på outhärdligt att ständigt påminnas om sin mörka hemlighet och känna att alla andra får uppleva något härligt som man själv är utstängd från... Och känslan av att ALLA andra har sex är nog mycket starkare idag då Sverige inte längre befolkas av gudfruktiga människor som sparar sig till bröllopsnatten, utan iställer håller de sin hemlighet inom sig och lider i tystnad...

Jag hade själv sex första gången i "normal ålder" men jag tänker faktiskt rätt ofta på vad som hade hänt ifall jag hade råkat ut för detta öde... För jag tror verkligen att det kan hända de flesta tonåringar, allt som krävs är att man på något sätt slöser bort de där viktiga åren då man går i högstadiet eller gymnasiet... Den som var sen att komma in i puberteten, den som var blyg, den som blev mobbad, den som väntade för länge på den rätta, den som hade stränga föräldrar som vägrade låta honom gå på fester och den som blev helt fast på World of WarCraft eller umgicks i en enkönad nördmiljö... Alla dessa kunde ha haft oturen att inte bli av med oskulden vid 18-års ålder och efter det blir det nog svårare för varje år som går...

Trådens frågeställningar de män som inte blivit av med oskulden:
1. Hur gammal är du??
2. Hur mår du??
3. Varför gick det som det gick??
4. Har du gett upp eller försöker du fortfarande bli kvitt din svennedom?? Vad är din strategi och tror du att du kommer att lyckas??


Trådens frågeställningar till de män som blivit av med oskulden, men inte innan 20 års ålder:
1. Hur bar du dig åt för att få sex första gången??
2. Då du gjorde det, skämdes du för din brist på erfarenhet??


Trådens frågeställning till Flashbacks kvinnliga skribenter:
1. Hur ser ni på ofrivilliga oskulder som kanske är blivit så gamla som 25 eller äldre, känns det speciellt att få vara den första i hans liv eller signalerar hans brist på erfarenhet en oattraktivitet som smittar av sig??


Trådens frågeställning till resten av Flashbacks skribenter:
1. Vilka råd ger du till de som de som är äldre än 20 år och har komplex för att de aldrig gjort det??
2. Vilka råd ger du åt tonåringar för att de skall skall slippa hamna i den ovannämnda sitsen??
3. Det läggs ju ned en hel del resurser på att unga tjejer skall få en positiv, självsäker syn på sex, finns det något samhället borde göra för att minska antalet ofrivilliga oskulder??


Till moderatorerna:
Även om det skapas många trådar om folk som inte blivit av med oskulden i ung ålder så vill jag inte att ni slår ihop dem med den här, i alla fall inte äldre trådar eftersom de torde göra så att detta inlägg inte längre blir först (och det måste det ju vara för att folk skall se frågorna)!
Citera
2010-04-25, 01:03
  #2
Medlem
Ostkupas avatar
Mycket intressant!
Denna tråd skall följas, bra initiativ
Citera
2010-04-25, 01:07
  #3
Medlem
Witticisms avatar
Jag kan svara i egenskap av kvinna, att jag tyvärr inte tycker att det känns så sexigt. Framförallt på grund av den bristande erfarenheten vilket jag antar skulle resultera i ett ganska osexigt, tafatt fumlande de första gångerna i alla fall, innan han har lärt sig. Jag trivs inte riktigt heller som lärare i dessa sammanhangen.

Men om det var en kille som jag var kär i och ville ha så skulle det naturligtvis inte spela någon roll.
Citera
2010-04-25, 01:09
  #4
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Jag kan svara i egenskap av kvinna, att jag tyvärr inte tycker att det känns så sexigt. Framförallt på grund av den bristande erfarenheten vilket jag antar skulle resultera i ett ganska osexigt, tafatt fumlande de första gångerna i alla fall, innan han har lärt sig. Jag trivs inte riktigt heller som lärare i dessa sammanhangen.

Men om det var en kille som jag var kär i och ville ha så skulle det naturligtvis inte spela någon roll.

Iofs beror det på mitt mentala tillstånd, men det händer att jag fumlar en del också trots att jag inte är oskuld, men när allt är klart brukar det bli bra
Citera
2010-04-25, 01:19
  #5
Medlem
Baseballbats avatar
Jag har inte fyllt 20 ännu men jag skriver ändå då det är 1-2 månader kvar tills dess.

Trådens frågeställningar de män som inte blivit av med oskulden:
1. Hur gammal är du??
19. 20 om 1-2 månader.

2. Hur mår du??
Helt ärligt? Helt åt helvete (dock är detta inget jag visar folk, är en jävel på att dölja mina riktiga känslor för andra och mig själv), att jag är oskuld är inget jag döljer, men det är för att "skydda mig själv" på något sätt.

Det går inte en dag då jag inte tänker på att jag fortfarande är oskuld, att ingen har "accepterat" mig sexuellt ännu eller vad man ska säga. Att bli av med oskulden är inget jag riktigt strävar efter utan det är närheten av en kvinna som accepterar mig om du förstår vad jag menar? Att de få jag verkligen tyckte om och jag har gett ett ärligt försök med har dissat mig gör det inte bättre och jag fruktar att jag ska hamna i en deprimerad då jag har börjat fälla en tår ibland på kvällen.

3. Varför gick det som det gick??
Det vanliga, jag fastnade i Tibia som sedan gick över till World of Warcraft. Jag skötte inte min hygien under 12-14 åren och gick upp i en massa vikt (185 cm och 145kg vägde jag som mest) tills jag fyllde 17. Dessutom har jag alltid varit i en krets där det alltid varit 15 killar och 2 tjejer. Men har börjat ändra på mig enormt och idag väger jag 92kg.

Jag ser inte dålig ut idag, jag har lagt upp min bild på flera hemsidor där folk har bedömt mig och alla gånger har jag hamnat mellan 6-8 på en 10 skala och jag har inte ett så jävla dåligt självförtroende som man tror. Folk tror liksom inte på mig när jag säger att jag är oskuld (Jag nämner det bara om de frågar).

4. Har du gett upp eller försöker du fortfarande bli kvitt din svennedom?? Vad är din strategi och tror du att du kommer att lyckas??
Just nu har jag gett upp helt (Mina polare försöker hjälpa mig så gott de kan, försöker "lära mig ragga" m.m. men jag kan helt enkelt inte nu.. även om de inte vet det så mår jag piss. Blev nyss dissad av den första tjejen jag verkligen blev kär i och trodde hon gillade mig också (Inte bara jag som blev förvårnad utan polare blev också det då de även trodde hon gillade mig mer, de kände henne ganska bra också). Hon ville bara va min vän och flörtade för skojs skull.

Jag har aldrig sett tjusningen i att ragga på folk på krogen (Även om jag är ute på krogen 2 ggr i veckan) då som jag nämnde innan, jag är inte efter att knulla utan närheten, vilket jag ser att man inte får på samma sätt då folk nästan alltid är fulla m.m.

"min strategi" finns inte längre. Men jag hoppas på att jag träffar en tjej snart på en förfest / högskolan (ska börja där till höst om jag kommer in).
__________________
Senast redigerad av Baseballbat 2010-04-25 kl. 01:22.
Citera
2010-04-25, 01:20
  #6
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Iofs beror det på mitt mentala tillstånd, men det händer att jag fumlar en del också trots att jag inte är oskuld, men när allt är klart brukar det bli bra

Haha, ja... Visst fummel har jag väl överseende med. Jag har aldrig (såvitt jag vet) legat med en oskuld, men jag har hånglat med några. Det är det här... osäkra, tafatta, nervösa och trevande fumlandet och hela den osäkra framtoningen som jag helt enkelt tycker är osexig.

Jag säger inte alls detta för att vara elak mot någon eller sänka någons självförtroende! Jag är helt med på TS linje att det är synd om dessa killarna och att vi på FB en gång för alla borde försöka hjälpa dem på alla sätt det går. Därför är jag bara ärlig. Det hjälper nog mer än om jag säger någonting annat för att verka snäll.

När det kommer till sex så vill jag bli tagen av någon som vet vad han sysslar med, eller i alla fall verkar veta vad han sysslar med. Jag förstår ju också att alla måste lära sig, alla är nybörjare i början och en kille som är oskuld kan ju lära sig bli världens bäste älskare om han bara får chansen att öva... Så, som sagt, om jag verkligen gillade killen så skulle jag inte skygga för en sådan bagatell som att han var oskuld. Däremot så är situationen inte ideal i mina ögon.
Citera
2010-04-25, 01:24
  #7
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Haha, ja... Visst fummel har jag väl överseende med. Jag har aldrig (såvitt jag vet) legat med en oskuld, men jag har hånglat med några. Det är det här... osäkra, tafatta, nervösa och trevande fumlandet och hela den osäkra framtoningen som jag helt enkelt tycker är osexig.

Jag säger inte alls detta för att vara elak mot någon eller sänka någons självförtroende! Jag är helt med på TS linje att det är synd om dessa killarna och att vi på FB en gång för alla borde försöka hjälpa dem på alla sätt det går. Därför är jag bara ärlig. Det hjälper nog mer än om jag säger någonting annat för att verka snäll.

När det kommer till sex så vill jag bli tagen av någon som vet vad han sysslar med, eller i alla fall verkar veta vad han sysslar med. Jag förstår ju också att alla måste lära sig, alla är nybörjare i början och en kille som är oskuld kan ju lära sig bli världens bäste älskare om han bara får chansen att öva... Så, som sagt, om jag verkligen gillade killen så skulle jag inte skygga för en sådan bagatell som att han var oskuld. Däremot så är situationen inte ideal i mina ögon.

Jag antar att den där osäkerheten blir väldigt mycket värre högre upp i åldern. Men om jag minns rätt, så var jag jävligt säker på min sak när jag förlorade oskulden (hade lite svårt att hitta hålet, men inte fan var jag blyg ) Men sjävla sexet var ju sämst pga flera olika anledningar. Men förstår dig absolut att osäkra killar är jävligt osexiga, generellt sett.
Citera
2010-04-25, 01:25
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Mycket intressant!
Denna tråd skall följas, bra initiativ
Kul att du gillar tråden, bidrag gärna till den själv genom att svara på några av frågorna!
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Jag kan svara i egenskap av kvinna, att jag tyvärr inte tycker att det känns så sexigt. Framförallt på grund av den bristande erfarenheten vilket jag antar skulle resultera i ett ganska osexigt, tafatt fumlande de första gångerna i alla fall, innan han har lärt sig. Jag trivs inte riktigt heller som lärare i dessa sammanhangen.

Men om det var en kille som jag var kär i och ville ha så skulle det naturligtvis inte spela någon roll.
Ja, ett one night stand med en oskuld är antagligen inte så bra, men tror du inte att mannens svennedom lätt skulle kunna förstöra möjligheterna för dig att bli kär i honom också?? Om han är ofrivilligt oskuld har han ju antagligen ganska dålig självkänsla och kanske också är bitter...

Svara också gärna på frågan om du tror det finns något samhället kan göra för att slippa detta problem?? Jag hörde någon gång att i Bayern (en tysk delstat) finns det en tradition där pappor tar med sig sina söner till prostituerade då de uppnått byxmyndig ålder... Detta låter kanske sjukt, men det gör ju att ingen av pojkarna som utövar denna tradition behöver förbli oskuld och eftersom det tydligen är vanligt så behöver ingen känna sig misslyckad för att han förlorade oskulden med en prostituerad... Sen så finns det väl också lagliga, organiserade borteller i Tyskland, vilket förhoppningsvis minimerar risken att de prostituerade far illa i sitt yrke...

Detta låter kanske lite farligt på det sättet att det kan leda till att pojkar får en väldigt sexistisk kvinnosyn, men man kunde ju faktiskt också införa traditionen att mödrar tog med sina döttrar till manliga prostituerade också... Många flickor har ju en väldigt dålig första sexupplevelse, men en professionell älskare skulle säkert kunna se till att den blir bra... Dessutom tror jag många tjejer blir körda i ett sexuellt underdånigt beteende då de blir kära i dominanta, äldre killar, att få ha fullständig kontroll borde säkert minska den risken...

Jag vill tillägga att jag på inga sätt förespråkar försäljning av sex som utnyttjar att den prosituerade har skulder, ett drogberoende eller har låg självkänsla!
Citera
2010-04-25, 01:36
  #9
Medlem
Azzazels avatar
Mycket omtänksamt av dig nemesis1, det tycker jag verkligen.
Det enda råd jag har att ge folk är att:
- Va dig själv
- känn ingen " press " på att nu måste det ske, då presterar man oftast sämre.

Sedan så blir man ju ansedd som lite konstig om man inte haft sex i 20 < av någon anledning.
Sex var ju innan ( 70 talet ) om jag inte minns fel, något som var personligt och man experimentrad inte speciellt mycket inom just detta ämne ( massa ONS och dylikt ), pga p-piller och andra preparat inte existerade.

Kan ju även säga detta, vet dock inte ifall ni som vill bli av med oskulden kommer att bry er om det.
" Det är en 100 gånger härligare känsla att ha sex med en person ni älskar, eller åtminstone delar känslor med, än någon som du nyss mött "
Citera
2010-04-25, 01:43
  #10
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, ett one night stand med en oskuld är antagligen inte så bra, men tror du inte att mannens svennedom lätt skulle kunna förstöra möjligheterna för dig att bli kär i honom också?? Om han är ofrivilligt oskuld har han ju antagligen ganska dålig självkänsla och kanske också är bitter...

Svara också gärna på frågan om du tror det finns något samhället kan göra för att slippa detta problem?? Jag hörde någon gång att i Bayern (en tysk delstat) finns det en tradition där pappor tar med sig sina söner till prostituerade då de uppnått byxmyndig ålder... Detta låter kanske sjukt, men det gör ju att ingen av pojkarna som utövar denna tradition behöver förbli oskuld och eftersom det tydligen är vanligt så behöver ingen känna sig misslyckad för att han förlorade oskulden med en prostituerad... Sen så finns det väl också lagliga, organiserade borteller i Tyskland, vilket förhoppningsvis minimerar risken att de prostituerade far illa i sitt yrke...

Detta låter kanske lite farligt på det sättet att det kan leda till att pojkar får en väldigt sexistisk kvinnosyn, men man kunde ju faktiskt också införa traditionen att mödrar tog med sina döttrar till manliga prostituerade också... Många flickor har ju en väldigt dålig första sexupplevelse, men en professionell älskare skulle säkert kunna se till att den blir bra... Dessutom tror jag många tjejer blir körda i ett sexuellt underdånigt beteende då de blir kära i dominanta, äldre killar, att få ha fullständig kontroll borde säkert minska den risken...

Jag vill tillägga att jag på inga sätt förespråkar försäljning av sex som utnyttjar att den prosituerade har skulder, ett drogberoende eller har låg självkänsla!

Jag tror inte att alla killar som är 20+ och oskulder har låg självkänsla eller är bittra, men om han var det så skulle jag nog aldrig bli kär i honom, nej! Osäkerhet, dåligt självförtroende och självkänsla är över lag mycket osexigt och oattraktivt. Detta tror jag är det första och absolut viktigaste som killar i nämnda kategori måste fokusera på. Självkänsla och självförtroende är någonting som man själv måste ta ansvar för och se till att man skaffar sig på egen hand. Det är fruktansvärt hårt arbete och det tar lång tid, men det är nödvändigt.

Därför tror jag inte heller på din idé om att uppmuntra ungdomar att gå till prostituerade. Det är inte omvärlden, dvs sexuell bekräftelse, som kan ge en person en äkta självkänsla eller självförtroende. Sådant måste komma inifrån och det gäller både pojkar och flickor.

Dessutom så tycker jag personligen inte att det är en så bra läxa att lära ungdomar - varken att sex är någonting man kan köpa, eller att man bör/måste ligga med någon innan man fyllt 18. Jag tror att detta skulle kunna leda till fler problem än bra saker.

Jag tycker att samhället skulle ta ett större ansvar för att stärka ungdomars självkänsla istället. Föräldrarna är den viktigaste parten i detta och därefter måste skolan och övriga samhället hjälpa till där föräldrarna brister. Du har rätt i att det pratas väldigt mycket om flickor och att flickor får lära sig att säga nej, att känna efter när det känns rätt och att bejaka sin egen sexualitet. Samma uppmärksamhet borde riktas mot pojkar också! Alla ungdomar borde få lära sig, på ett bättre sätt än vad de får nu, att bejaka sin sexualitet på ett sunt sätt, att inte låta sig påverkas för mycket av yttre påtryckningar (vare sig dessa handlar om att ha sex eller låta bli) och att lyssna på sig själva.

Som du också påpekar så är nog grunden till problemet ofta att vissa killar skaffar sig "nördiga" intressen och bara umgås med andra killar. Jag tror att det skulle hjälpa mycket om man fick ungdomar att över lag engagera sig mer i aktiviteter av olika slag där de gör någonting konstruktivt tillsammans både pojkar och flickor. Alla slags anti-mobbnings aktioner och sådant som gör att folk umgås och kommer ut och får kompisar är nog väldigt positivt.
Citera
2010-04-25, 01:45
  #11
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzazel
Mycket omtänksamt av dig nemesis1, det tycker jag verkligen.
Det enda råd jag har att ge folk är att:
- Va dig själv
- känn ingen " press " på att nu måste det ske, då presterar man oftast sämre.

Sedan så blir man ju ansedd som lite konstig om man inte haft sex i 20 < av någon anledning.
Sex var ju innan ( 70 talet ) om jag inte minns fel, något som var personligt och man experimentrad inte speciellt mycket inom just detta ämne ( massa ONS och dylikt ), pga p-piller och andra preparat inte existerade.

Kan ju även säga detta, vet dock inte ifall ni som vill bli av med oskulden kommer att bry er om det.
" Det är en 100 gånger härligare känsla att ha sex med en person ni älskar, eller åtminstone delar känslor med, än någon som du nyss mött "

Det sista är något alla säger till mig också, men det går inte förklara känslan man får till någon som inte är oskuld och "äldre" själv. Att ha sex med någon man gillar är säkert mycket bättre.

Dessutom att "va dig själv".. är också något som är ganska så löjligt att säga till någon. Tydligen så bevisar det motsatsen att det inte funkar om man är 20 och inte hittat en enda person som tycker om en som mer än kompis. (Du har inte hittat den rätta än, spare me the bullshit).
Citera
2010-04-25, 02:07
  #12
Medlem
Azzazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Det sista är något alla säger till mig också, men det går inte förklara känslan man får till någon som inte är oskuld och "äldre" själv. Att ha sex med någon man gillar är säkert mycket bättre.

Jag tror jag förstår hur du menar.
Men du förstod min poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Dessutom att "va dig själv".. är också något som är ganska så löjligt att säga till någon. Tydligen så bevisar det motsatsen att det inte funkar om man är 20 och inte hittat en enda person som tycker om en som mer än kompis. (Du har inte hittat den rätta än, spare me the bullshit).

Det tycker jag faktiskt inte, men jag ska förtydliga mig mer.
Basen är ju att du ska vara dig själv, men kanske måste du bjuda mer på dig själv som person.
Jag menar, om du ser en söt tjej, som ser intressant ut, vid valt tillfälle, varför inte gå fram till denna tjej och tala med henne, få henne intresserad utav dig, ni kanske inte får en " kärlek vid första ögonkast " reaktion, men ska använda mig av ett ordspråk " Rom byggdes inte på 1 dag ".

Sedan så kan jag enbart prata generellt, men jag tror att man måste bjuda lite mer på sig, göra sig själv intressant i andras ögon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback