Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-23, 23:13
  #1
Medlem
whiplashstalkers avatar
Jag har köpt en video redigerare. Den har både S-video och Composite. (inkl stereo audio)

Min Video har bara 2 st scart utgångar. En av dom står TV. Den andra dekoder. Och jag vet att man skall använda TV scart uttaget. Så jag kopplar en av dom scart adaptrar man ofta får med tv spel. Som sedan har video ut och audio. Men jag får ingen bild till datorn.

Då jag testar videon med scart till TVn scart så blir det bild och ljud.

Har även provat redigeraren till en annan stereo som har iphone video out. Och när jag slänger upp en film från iphone så får jag den bilden på datorn.

Så vad kan vara felet? Scart adaptrarna?
Citera
2010-04-24, 09:24
  #2
Medlem
Vad är det du kopplar till vad? Kopplar du den gula kompositkabeln till ett av grafikkortets (datorns) uttag? Grafikkortet skickar bara ut bilder det tar inte emot bilder.
Citera
2010-04-29, 07:03
  #3
Medlem
whiplashstalkers avatar
Har du läst mitt inlägg? Den allra första meningen säger klart och tydligt va jag har. Dom 6 första orden. Och dom missade du? Hur e det möjligt?

För om du tar ordet _video_ och _redigerare_ i Google (bilder). Vad får du upp då? Bilder på grafikkort kanske. Nej...

Jag ser bilder på bla en sådan här: http://elektronikgruvan.se/images/products/22780707.jpg

Men nu har jag varit spydig nog hehe.
Problemet är dock löst. Jag räknade ut att RCA till Scart adaptern enbart skickade till RCA till Scart och inte från Scart till RCA. Vilket gjorde att jag inte fick bild. Nu har jag dock löst det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback