2007-01-03, 06:59
Medlem
DrSpankels avatar
Har varit på Nivå 22 en gång (första och sista).
Vilket jävla råtthål

Annars verkar jag ha klarat mig undan de värsta haken eftersom jag inte känner igen särskilt många namn som nämns i tråden.
Citera
2007-01-03, 07:04
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Har varit på Nivå 22 en gång (första och sista).
Vilket jävla råtthål

Har också varit där. Fifan säger jag bara. Och inte fick man knulla heller..

Fridhem ligger längre ned på gatan. Det är om möjligt snäppet värre.
Citera
2007-01-03, 21:10
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Har också varit där. Fifan säger jag bara. Och inte fick man knulla heller..

Fridhem ligger längre ned på gatan. Det är om möjligt snäppet värre.

Fridhem är nog värst. Senast jag gick förbi där och ägnade en sekund åt att kolla in besökarna på uteserveringen, så satt där ett gäng på fyra-fem vanliga alkisar, två riktigt slitna white trash-brudar och ytterligare ett alkisgäng där en snubbe var iklädd en fräsig cowboyhatt och en annan satt och slicka i sig en jäger sittandes i en rullstol.
Citera
2007-01-03, 21:14
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Fridhem är nog värst. Senast jag gick förbi där och ägnade en sekund åt att kolla in besökarna på uteserveringen, så satt där ett gäng på fyra-fem vanliga alkisar, två riktigt slitna white trash-brudar och ytterligare ett alkisgäng där en snubbe var iklädd en fräsig cowboyhatt och en annan satt och slicka i sig en jäger sittandes i en rullstol.

Jag besökte denna restaurang så sent som i somras av nostalgiska skäl.
Uteserveringen var ockuperad av alkisar i 50-70 års åldern, så vi fick sitta inne.

Det roliga var att alla fyllskallar på uteserveringen inte orkade gå in och pissa utan hankade sig över vägen med fylleben,käppar eller rullatorer och pissade mitt på ljusa dagen.
Citera
2007-01-04, 08:46
Bannlyst
Bullwinkels - Medborgarplatsen
Citera
2007-01-05, 20:29
Medlem
bennyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Konstigt nog verkar det inte som om någon har nämnt City Krogen

Besökarna består främst av negrer och annat löst folk.

MÅSTE va Café Vasakoppen (f.d Café Vivels) Vasagatan 44,
Går inte in om jag så får 500:- på detta ställe
Citera
2007-01-05, 20:32
Medlem
chekiuss avatar
Kickis!! Fan jag som en underbar göteborgare uppmärksammade misären på detta skitställe. 5 minuter räckte gott och väl.
Citera
2007-01-05, 20:36
Medlem
wheyrds avatar
Var på något ställe som hette Movit eller liknande i Gamla Stan en gång, Där kan man snacka hög dräggfaktor, och inte särskilt billigt med tanke på klientelen heller.
Citera
2007-01-05, 21:07
Medlem
diego2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjinQuijota
Lilla Monaco ute i Blackan är bland de läbbigaste ställen jag satt min fot på (o då var det för att låna toan, jag brukar inte vara i Blackan för att besöka Lilla Monaco direkt).

ooo mama, lilla monaco i Blackan och Blackebergswoken är två ställen som är riksäckliga. Det är normalt sett kö utanför dörren vid öppningstid dvs vid 11 tiden på förmiddagen.

Förorterna är som tidigare konstaterat fullpackade med riktigt nasty ställen. Högdalen har bl.a fått äran att vara värdar till det klassiga stället Hanks Heaven. Det stället e läbbigt på allvar.

Nån skrev att Bulwinkles, Bullen e dräggigt men efter sin extreme makeover e det inte så äckligt längre. Ok det känns som lilla Karachi men det e inte dräggigt. Har fått för mig att Rosa drömmar gått samma öde till mötes, dvs byta ut viking line möblerna mot nya coola kinesiska designmöbler. Classy!

Jag bor på superflashiga östermalm och en del får för sig att dom lokala krogarna här skulle vara finare. Nope! Det e samma bosnier och turkar som äger dom och i baren står alkoholiserade östermskärringar i lite snyggare outfits än på hanks heaven.

Nu ska jag ner till debaser och lyssna på lite bra musik.

Länge leve McGyver!
Citera
2007-01-07, 22:28
Medlem
Någon som vet vad puben heter som ligger nere vid zinkensdamm?

I hörnet av ringvägen och en gata som jag tror heter hantverksgatan eller något åt det hållet. Enda gången i mitt liv som jag vänt i dörren på något ställe. Det låg nämligen en stank av urin över stället som slog emot mig i dörren med sådan kraft att jag vände och gick vidare.

Ennars är ju Rabalder i Sundbybergs centrum en höjdare. Sista gången jag var där för att äta, så utbryter ett synnerligen högljutt gräl framme vid baren. Det visar sig att en gigantisk arabgubbe och hans dotter har kommit dit för att avkräva en ursäkt, då en i personalen tidigare på dagen har kallat dottern för fitta, i samband med ett bråk om en parkeringsplats. Stämningen är riktigt upprörd och plötsligt, som på en given signal, kastar sig fyra personer över arabgubben och hans dotter och börjar överösa dom med knytnävsslag mot huvud och rygg. Alla dom gamla finska alkisgubbarna börjar skrika "ring polisen" och det är allmänt kaos.

Jag sliter åt mig min jacka och springer över till pressbyrån och ringer SOS alarm, sedan besökte jag inte det stället någon mer gång under min ettåriga sejour som Sundbybergsbo.
Citera
2007-01-07, 23:45
Medlem
Ojoj, finns så många sunkhak här så att man inte vet vart man ska börja..
Men gröna jägarn är ju väldigt sunkigt för att ligga såpass centralt. Bara massa äldre fotbollsalkisar typ. Dessutom blev en vagt bekant till mig halvt ihjälslagen där utanför för inte längesedan och ligger i koma på sjukan nu.
Citera
2007-01-08, 02:56
Medlem
nynnas avatar
Örnsberg...just vid T-banan...Paradis...aka Diset...säger nog allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in