Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-23, 19:08
  #1
Medlem
DanteAlighieris avatar
Kan jag tvätta en rosa-vit skjorta tillsammans med en multifärgad skjorta? (den multifärgade skjortan ska jag tvätta för första gången) På den rosa-vita skjortan står det enbart "Wash with similar colours" - ska jag lägga den i vittvätt?
Citera
2010-04-23, 19:21
  #2
Medlem
zuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Kan jag tvätta en rosa-vit skjorta tillsammans med en multifärgad skjorta? (den multifärgade skjortan ska jag tvätta för första gången) På den rosa-vita skjortan står det enbart "Wash with similar colours" - ska jag lägga den i vittvätt?


Nä jag skulle inte tvätta den vita skjortan samtidigt som den multifärgade, men det behöver ju inte vara så att den vita skjortan ändrar färg. Men varför ta risken, den ändra färg, men inte så mycket i sådana fall tror jag
Citera
2010-04-23, 20:05
  #3
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Kan jag tvätta en rosa-vit skjorta tillsammans med en multifärgad skjorta? (den multifärgade skjortan ska jag tvätta för första gången) På den rosa-vita skjortan står det enbart "Wash with similar colours" - ska jag lägga den i vittvätt?

Tvätta dom separat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback