Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-21, 11:56
  #1
Medlem
DN skriver idag om Maria Parisolua Lampsos som var Saddam Husseins älskarinna i över trettio år. Lampsos bor någonstans i Sverige och ska nu ge ut en bok om sitt förhållande till Saddam. En bok som ska publiceras i flera länder och väntsas bli en bestseller. Lampsos framträder på bild i DN - men hennes identitet är skyddad och bostadsort i Sverige är hemlig. Och hennes trovärdighet verkar väl inte helt övertygande. Vad gör och bor hon idag? Någon känner väl igen henne på bilden?

http://www.dn.se/livsstil/intervjuer...-mig-1.1079183
__________________
Senast redigerad av Tomteboda 2010-04-21 kl. 12:04.
Citera
2010-04-22, 10:51
  #2
Avstängd
allemands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
DN skriver idag om Maria Parisolua Lampsos som var Saddam Husseins älskarinna i över trettio år. Lampsos bor någonstans i Sverige och ska nu ge ut en bok om sitt förhållande till Saddam. En bok som ska publiceras i flera länder och väntsas bli en bestseller. Lampsos framträder på bild i DN - men hennes identitet är skyddad och bostadsort i Sverige är hemlig. Och hennes trovärdighet verkar väl inte helt övertygande. Vad gör och bor hon idag? Någon känner väl igen henne på bilden?

http://www.dn.se/livsstil/intervjuer...-mig-1.1079183

Om hon kan springa omkring på stan och bli intervjuad varför har hon då skyddad identitet?
Citera
2010-04-22, 16:28
  #3
Medlem
Hon är het!
Citera
2010-04-22, 19:05
  #4
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Döttrarna bor dessutom i GBG så något borde väl någon veta?
Citera
2010-04-22, 22:05
  #5
Medlem
MaeWests avatar
Undrar hur mycket hon har i dolda tillgångar?

Jag undrar vad som nu kommer att hända?
Med tanke på att många som stod Slibbige Saddam nära fått uppehållstillstånd/medborgarskap i Sverige. Trots att MV vetat vilka de varit.

Alla har ett pris, så och vissa handläggare på MV.
Citera
2010-04-23, 10:41
  #6
Medlem
Ibland undrar jag om jag är synsk för allt för ofta har jag haft rätt...

Jag får mytomankänsla av denna kvinna och jag ifrågasätter starkt huruvida journalisterna har kollat upp hennes barn vilket ska göra historien trovärdigare.
Citera
2010-04-23, 13:08
  #7
Medlem
vonDys avatar
Nyfiken! Ingen som sett henne i sitt närområde? Är det inte liiite skumt , att man ställer upp på stor bild i tidningen när man lever under skyddad identitet??? Jag menar, Sverige är inget stort land - om man verkligen hade skit efter sig...?
Citera
2010-05-01, 10:36
  #8
Medlem
Ledtråd?
http://www.lysekilsposten.se/cms/ind...t01returnid=52
Citera
2010-05-01, 11:09
  #9
Medlem
Det är tydligen inte bara Tora som skvallrar om heta nätter.
Citera
2010-05-01, 14:03
  #10
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Undrar hur mycket hon har i dolda tillgångar?

Enligt henne själv så verkar hon inte ha några tillgångar alls. Läste en intervju med henne i Tara i veckan och där sa hon något i stil med:
"Och när jag kom till Sverige och skulle handla mat så ville jag bara köpa alla de dyra, goda sakerna, men det gick ju inte. Jag är ingen snobb, men det är inte lätt att klara sig på 3000 kronor i månaden när man är van vid att ha mycket pengar". (Fritt citerat ur minnet, men det är hyfsat likt.)

Jag har faktiskt svårt att tro att hon inte skulle ha en enda krona undanstoppad någonstans. Och skulle gärna se några bevis för att hon faktiskt var Saddams älskarinna under så många år. Finns det några sådana? Foton, vittnesmål, brev från diktatorn?
Citera
2010-05-04, 14:01
  #11
Medlem
Borde boken inte ha hetat "Brunöga i Bagdad" eller "Saddam i dajmkrysset"?
Citera
2011-09-29, 19:20
  #12
Medlem
Har hört ett rykte (av både anställda och elever), att Maria Parisolua Lampsos numera jobbar på en skolcafeteria i Lysekil(!). Personen i fråga är mycket lik MPL på de offentliga bilderna som finns ute. Läste nu i tråden att det misstänktes att hon bodde i Lysekil iom att hon gjort en intervju med en skittidning som lysekilsposten. Ska försöka få tag på bilder på henne nu i veckan.

Någon som vet någonting mer bekräftat?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback