2018-09-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
När de ringer brukar jag säga att jag har så mycket pengar så att jag skiter blankt i vad elräkningen kostar. Klockrent. Det är ett argument som de hittills i alla fall inte fått lära sig hur de ska bemöta, brukar bli knäpptyst i luren.

Jag betalar gärna ett par kronor extra för att slippa det där skitbolaget.
Citera
2018-09-17, 22:09
Medlem
En fråga, många här säger att de blev uppbundna trots att ni bara tackat ja till information. Förr behövde man ju uppge lösnummer och anläggningsnummer för att byta elleverantör, behövs inte det längre eller uppgav ni detta bara för att få information?
Citera
2019-01-15, 20:01
Medlem
Jag har oxå råkat skriva på detta skit, jaja bara köra på nu.
500:- i rabbatcheck är ingen rabbat ska ni veta.
Ni köper en trippelgaranti för 59:-/mån gratis första månaden står det i lappen du skriver på. Sen står inget om den löper på 🤗
Så 59 x 11 = 649:- du får 500:- och Göta energi 149:- rakt ner i fickan där lurades du på 149:- inget är gratis idag..... fan så korkad man är.
Sen tror jag du måste ha järnkoll på uppsägningstiden 3månader före 12månadersperioden annars blir det 649pix till samt 2kr/ dagen fram till totala uppsägningstiden.

Se detta
Avtalsbrott
Om kunden säger upp eller på annat sätt avbryter Avtalet under Avtalets giltighetstid utan iakttagande av avtalad uppsägningstid och utan att grund för hävning förelegat, har Göta Energi rätt att debitera kunden en brytkostnad för de kostnader och den förlust som Göta Energi förorsakas under Avtalets återstående löptid. Brytkostnaden uppgår till två (2) kronor per dag under Avtalets återstående löptid med tillägg av en fast administrationsavgift om 485 kronor.

Hoppas det hjälper andra.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2019-01-28, 17:34
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepoeten
Blev uppringd av Göta Energi idag. De påstår att de säljer sin el till inköpspris. De har istället nån avgift på 59 kr i månaden. Tycker det verkar lurt att de då bara skulle tjäna 59 kr på mig i månaden som förbrukar över 15000kwh varje år. Nån som vet nåt om dem eller hur detta fungerar? De finns inte med bland de billigaste på elskling.se.

Blev dörrknackad idag av en säljare som var väldigt påträngande och ville sälja exakt samma sak...har var rätt övertygande och lovade att det är garanti på att det blir lägre pris.

Men tackade ändå nej tillslut för han kunde inte visa något kontrakt eller nåt.

Någon fler som blivit dörrknackad? Är det bullshit? Varför måste man skriva på just nu idag....typiskt lurendrejeri-taktik.
Citera
2019-01-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loel

haha va, hur skulle det då gå till om du ville köpa? utan kontrakt?!
Citera
2019-01-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loel

Någon fler som blivit dörrknackad? Är det bullshit? Varför måste man skriva på just nu idag....typiskt lurendrejeri-taktik.

Vad var det du skulle skriva på om han inte hade något kontrakt?
Citera
2019-03-11, 18:37
Medlem
FFVs avatar
Fick en på knackning nyss. En lång svart kille och en mindre kille som tystlåten.
även dessa sa att det skulle bli 60kr billigare om jag skrev på NU, när jag sa att jag kan kolla deras webbsida och beställa där istället sa han att då blir det dyrare en det du har nu... okej...

De bedyrade att det skulle bli så mycket billigare och hur lätt det var. Jag gick inte på den. Vem fan skriver på något överhuvudtaget utan kunna kolla upp det?

Jag förstår också ovan nämnda förvirring angående kontrakt.

Det dom vill att du ska skriva på ÄR ett kontrakt, men pappret är utformat så det ser ut som en klassisk "vill ha mer information". Han viftade det runt och vek ihop det till och från du jag försökte läsa. De var väldigt på hela tiden.

Rent lurendrejeri. Jag sa att det är bara dem och Jehovas som vill förstöra sitt rykte på det här sättet.

Läste att de lägger på allsköns massa avgifter nu när jag kollade up dem.

Avskyvärt beteende. Var nära att slänga ut dem till sist.
Senast redigerad av FFV 2019-03-11 kl. 18:40.
Citera
2019-04-02, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFV
Fick en på knackning nyss. En lång svart kille och en mindre kille som tystlåten.
även dessa sa att det skulle bli 60kr billigare om jag skrev på NU, när jag sa att jag kan kolla deras webbsida och beställa där istället sa han att då blir det dyrare en det du har nu... okej...

De bedyrade att det skulle bli så mycket billigare och hur lätt det var. Jag gick inte på den. Vem fan skriver på något överhuvudtaget utan kunna kolla upp det?

Jag förstår också ovan nämnda förvirring angående kontrakt.

Det dom vill att du ska skriva på ÄR ett kontrakt, men pappret är utformat så det ser ut som en klassisk "vill ha mer information". Han viftade det runt och vek ihop det till och från du jag försökte läsa. De var väldigt på hela tiden.

Rent lurendrejeri. Jag sa att det är bara dem och Jehovas som vill förstöra sitt rykte på det här sättet.

Läste att de lägger på allsköns massa avgifter nu när jag kollade up dem.

Avskyvärt beteende. Var nära att slänga ut dem till sist.
Har också blivit påhoppad av en dörrsäljare från dom, sen påstår dom fräcka jävlarna att jag har skrivit på ett avtal, vilket jag inte har gjort. Fy fan vilka jävla typer.
Citera
2019-05-22, 15:32
Medlem
De har knackat på dörren nu 6 ggr på mindre än 2 år.

Får man ens göra sådant här? jag menar, de kommer ju tillbaka hela tiden.

när är ett nej ett nej innan det blir trakasserier eller förföljning?
Senast redigerad av quezen 2019-05-22 kl. 15:34.
Citera
2019-05-26, 23:30
Medlem
hydrols avatar
Vilket elbolag ska man välja då?
Citera
2019-05-26, 23:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Vilket elbolag ska man välja då?

Det beror på var du bor och vilken nät-ägare du har...
Citera
2019-05-26, 23:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
De har knackat på dörren nu 6 ggr på mindre än 2 år.

Får man ens göra sådant här? jag menar, de kommer ju tillbaka hela tiden.

Det Jehovas Vittnen får göra, får kommersiella bolag göra dubbelt så ofta.

Vill du bli av med den för gott, jaga iväg dem med kvast i hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in