Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-21, 11:13
  #1
Medlem
Blev uppringd av Göta Energi idag. De påstår att de säljer sin el till inköpspris. De har istället nån avgift på 59 kr i månaden. Tycker det verkar lurt att de då bara skulle tjäna 59 kr på mig i månaden som förbrukar över 15000kwh varje år. Nån som vet nåt om dem eller hur detta fungerar? De finns inte med bland de billigaste på elskling.se.
__________________
Senast redigerad av fyllepoeten 2010-04-21 kl. 11:56.
Citera
2010-04-21, 13:01
  #2
Medlem
Juvelidiots avatar
Jag skällde ut försäljaren när de själva inte fattade hur dumt förslaget var för mig (brukar vara hyggligt hövlig annars).

Du måste ha koll på ett par grejer för att kunna bedöma "erbjudandet".
1) vad kostar deras kWh jmf med andra bolag?
2)59:- per år är 708 kr vilket inte är så lite i "vinst" på låga förbrukningar.
Bränner du verkligen 15 000 kWh så är priset nånstans 5 öre på kWh det läggs på.
Gör en ordentlig kalkyl av dina behov och kolla även compricer t ex. Därefter kollar du med Göta.

Kollade snabbt...om deras angivna pris på hemsidan är dagsaktuellt har de HÖGRE kWh pris än ett antal andra på compricer. Lägg på 5 öre på det så förstår du att det inte är nån höjdare.
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepoeten
Blev uppringd av Göta Energi idag. De påstår att de säljer sin el till inköpspris. De har istället nån avgift på 59 kr i månaden. Tycker det verkar lurt att de då bara skulle tjäna 59 kr på mig i månaden som förbrukar över 15000kwh varje år. Nån som vet nåt om dem eller hur detta fungerar? De finns inte med bland de billigaste på elskling.se.
__________________
Senast redigerad av Juvelidiot 2010-04-21 kl. 13:05.
Citera
2010-04-21, 13:17
  #3
Avstängd
Somalisk-pizzas avatar
Se upp för bolaget. Är totala skojjare. Träffade en försäljare på stan som skulle skicka info till mig. Slutade med att jag fick en helt bisarr räkning från dem då de bytte bort mitt tidigare bolag till dem. Fanns massa anslutningsavgifter och avslutningsavgifter etc. Omöjligt att komma i kontakt med deras kundtjänst etc.
Citera
2010-04-21, 14:39
  #4
Medlem
Juvelidiots avatar
Jasså de fortsätter med tvivelaktig marknadsföring?
Jag var en av dem som förra året anmälde bolaget för att ringa till mobiltelefon.
Visserligen förlorade de (beslutet kom i veckan ) men då branschorganisationen bara klandrar företagen så kan de ju göra som de vill.

Nä min vibb är inte bra heller på det bolaget.
Finns gott om bra väl renommerade bolag med vettiga priser idag!


Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Se upp för bolaget. Är totala skojjare. Träffade en försäljare på stan som skulle skicka info till mig. Slutade med att jag fick en helt bisarr räkning från dem då de bytte bort mitt tidigare bolag till dem. Fanns massa anslutningsavgifter och avslutningsavgifter etc. Omöjligt att komma i kontakt med deras kundtjänst etc.
Citera
2010-06-24, 00:33
  #5
Medlem
boll-svantes avatar
De här små grisarna ringde upp mig på mobilen häromdagen. Flera av mina bekanta hade tydligen råkat ut för samma sak.

Försäljare som ringer till mobilen borde bestraffas. Nån som har mobilnumret till bolagets VD så jag kan ringa honom nån natt och erbjuda honom att köpa begagnade kalsonger?
Citera
2010-09-02, 09:53
  #6
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Har det hänt något mer på Göta fronten. Blev uppringd igår. Skall man nappa?
Citera
2010-10-04, 21:09
  #7
Medlem
slaffses avatar
de hörde av sig till mig idag. verkar inte vara seriösa.
Citera
2010-10-04, 21:48
  #8
Moderator
rotadents avatar
Bostad ---> Företagsskvaller

//Mod
Citera
2010-10-05, 09:38
  #9
Medlem
Var hittar jag bra priser på el?
Citera
2010-10-05, 11:20
  #10
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helio99
Var hittar jag bra priser på el?

www.elskling.se
Citera
2010-10-07, 21:33
  #11
Medlem
Även jag blev uppringd av en käck göteborgare som på ett mycket fräckt vis skulle spela in samtalet och läsa upp vad jag skulle tacka ja till, när jag nämnde att jag inte var intresserad (pga att jag har bundit mitt nuvarande avtal i ngt år till) körde han det vanliga snacket om 14 dagars uppsägning, som folk tydligen brukade utnyttja utan problem.

Elpriset blir som sagt knappast billigare, pga månadskostnaden.

Dessutom talade han snabbt och otydligt.

Nej, inget företag jag kan rekommendera.
Citera
2010-10-26, 20:01
  #12
Medlem
Citat:
Blev uppringd av Göta Energi idag. De påstår att de säljer sin el till inköpspris. De har istället nån avgift på 59 kr i månaden. Tycker det verkar lurt att de då bara skulle tjäna 59 kr på mig i månaden som förbrukar över 15000kwh varje år. Nån som vet nåt om dem eller hur detta fungerar? De finns inte med bland de billigaste på elskling.se.

Göta Energi, är idag bland de billigaste elleverantörarna i dagsläget.
Deras vinnst är ju antagligen 39/49/59/79/99 kr per månad beroende på hur mycket el man förbrukar..
Dom köper in el från NordPol, där ALLA svenska elleverantörer köper in sitt el ifrån.
Sedan så säljer dom de till dig, för EXAKT lika mycket.

Det tillkommer inga påslagsavgifter ( några ören mer ) som alla andra elleverantörer.
Det tillkommer inga andra "fasta" avgifter ( några ören mer ) som alla andra elleverantörer.
Det är ingen bindningstid, så man får byta när man känner för det..

Jag tycker upplägget är rätt så bra faktiskt, och så är dom med i elskling.se ->
Fast då är det enbart rörligt de syslar med, ( fast med fast i detta fallet rörligt ).

De ligger 1a om man jämför med andra bolag, ta exempel.. Villa/20000 Kwh/Rörligt/Faktura, sen sortera efter pris.. Vilka kommer etta..

Jag har själv Göta Energi, och jag tycker att de har reducerat mina elkostnader en hel del må jag säga.

Jag fattar inte hur rykten sprider sig snabbare än klamydia på en tysk bordell haha nej men.. Visst, man får välja vad man själv vill.. Fast lyssna inte på vad alla skriver, VÄLJ det du tycker är bäst.. Jämför från det du har NU mot Göta Energi.. ( I detta fallet, eller andra som passar en bäst ) .

Och NEJ jag jobbar varken MED eller FÖR dom .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback