Skulle vilja dela med mig av min erfarenhet av detta bolaget. Har aldrig varit kund men blivit uppringd många gånger.
Tjejen som ringde mig idag upprepade flera gånger mantrat
"du kan ju inte köpa något billigare än inköpspris eller hur" "Våra kunde sparar i snitt 500 kr per år och det finns väl roligare saker att göra för de pengarna eller hur" etc.
När jag berättade vad jag hade för elbolag svarade hon att jag kommer att spara 500kr/år. Och att detta var garanterat då de hade en prisgaranti och skulle bli återbetalningsskyldiga. Jag blev mycket misstänksam och efter ett tag hade jag fått fram att dessa 500 kr skulle jag sparat om jag hade haft det dyrast avtalet hos min leverantör vilket jag inte hade. Ställde även frågor kring hur detta följs upp. Kommer jag att bli kontaktad av någon som håller koll på min tidigare leverantörs elpriser etc. Fick inget mer svar där utan säljaren bara upprepade
"Ja vi har ju en garanti som du skriver på"
När vi snackat i ca 20 min (Ja jag älskar att ta upp deras tid

) så började jag räkna på det. Visserligen så var deras elpris billigare per kWh men avgiften (som är 0 hos min nuvarande leverantör) gjorde att min elräkning skulle bli ca 400 dyrare per år. Då blev hon sur och avslutade det hela ganska fort
Skojare säger jag.