2014-02-28, 12:44
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Smakade en ny i samlingen av olika versioner av Pistonhead, det kommer ju vad det verkar alltid nya versioner av detta öl. Detta på Systembolaget nu heter "Flat Tyre" och jag kan inte beskriva det bättre än att det smakade väldigt illa.
Men att döma av vad folk handlade på Systembolaget när jag var där så är nog Pistonhead en kassako för Spendrups fortfarande.

För 9,20 kr tycker jag verkligen att Flat Tire är bra.
Citera
2014-03-01, 12:49
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Smakade en ny i samlingen av olika versioner av Pistonhead, det kommer ju vad det verkar alltid nya versioner av detta öl. Detta på Systembolaget nu heter "Flat Tyre" och jag kan inte beskriva det bättre än att det smakade väldigt illa.
Men att döma av vad folk handlade på Systembolaget när jag var där så är nog Pistonhead en kassako för Spendrups fortfarande.

Jag tycker att Flat Tire är en väldigt god öl. Gillar humlesmaken och att den inte smakar som alla andra billiga lageröl, utan ger en lite "finare" smak för pengen man betalar

Överlag tycker jag att jag alla Pistonhead är riktigt goda, speciellt på sommaren (förutom deras julöl då).
Citera
2015-03-31, 20:06
Medlem
Aragonis avatar
Har börjat dricka rätt mycket Flat Tire senaste tiden. Tycker den är den bästa för priset, och är nog en öl jag lär fortsätta att dricka ett bra tag framöver.
Citera
2015-06-21, 17:22
Medlem
Cecilia.s avatar
Fy fan vad trött jag är på flat tyre, det är en riktig jävla hipster öl. Smakar faktiskt inte öl utan blev trött på smaken. En lager ska man ju kunna dricka ett flak av utan att tycka att det blir jobbigt med smaken.
Citera
2015-06-21, 17:57
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia.
Fy fan vad trött jag är på flat tyre, det är en riktig jävla hipster öl. Smakar faktiskt inte öl utan blev trött på smaken. En lager ska man ju kunna dricka ett flak av utan att tycka att det blir jobbigt med smaken.
Flat Tyre är väl bland det bästa som kommit på senare år, den och Beervana. Öl som faktiskt tar ut svängarna lite och inte smakar som vilken ramdom smuggelöl som helst. Vad är det som gör den till hipsteröl menar du, att man vågar använda en annan humle och att torrhumla?
Citera
2015-06-22, 12:21
Medlem
Cecilia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Flat Tyre är väl bland det bästa som kommit på senare år, den och Beervana. Öl som faktiskt tar ut svängarna lite och inte smakar som vilken ramdom smuggelöl som helst. Vad är det som gör den till hipsteröl menar du, att man vågar använda en annan humle och att torrhumla?
Att den smakar cannabis, surt och eländigt. Smakar som marijuana luktar.
Citera
2015-06-23, 21:52
Medlem
hejjjsan123s avatar
Inte nog med att Flat tire är en riktigt god budgetöl, dessutom kan man passa på att köpa en platta när man ska ta Tysklandsfärjan hem. Hur fasen kan man tillverka en öl som smakar så bra för 3,50?

http://www.puttgarden.bordershoppa.s...ead-Flat-Tire#
Citera
2015-06-24, 06:38
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejjjsan123
Inte nog med att Flat tire är en riktigt god budgetöl, dessutom kan man passa på att köpa en platta när man ska ta Tysklandsfärjan hem. Hur fasen kan man tillverka en öl som smakar så bra för 3,50?

http://www.puttgarden.bordershoppa.s...ead-Flat-Tire#

Stordriftsfördelar. Det är förbannat bra att det är nått makrobryggeri som använder sin storlek för nått gott snarare än för att köpa upp mikrobryggerier och lägga ner dem (Carlsberg). Spendrups är väl ett av få bryggerier som vänt trenden med öl som faktiskt smakar något till sin fördel medan de flesta andra står till synes handfallna (som nämnda Carlsberg, eller Budweiser "proud to be macro"). Eftersom varumärket Brutal Brewing inte direkt associeras med Spendrups för gemene man så riskerar man ju inte att vända sin största kundgrupp emot sig heller (Cecilia här ovan och andra tölpar som tycker att öl ska smaka kolsyrat vatten med maltextrakt). Förstår inte varför inte många fler storbryggerier har fattat galoppen ännu.
Citera
2015-06-24, 13:25
Medlem
Mr.Nesss avatar
Tycker att Pistonhead (både Flat Tire och Kustom Lager) är riktigt god öl för pengarna.
Speciellt Flat Tire

Sen som personen ovanför mig nämnde så har Spendrups varit jävligt smarta.
Att göra micro-öl under ett annat namn är något som fler borde apa efter.

Dom har även börjat göra folköl nu, och det är i stort sett de enda jag köper när det är inhandling av lite svagare drycker.
Citera
2015-06-25, 21:04
Medlem
Tullamores avatar
Jag tycker den är sjukt överskattad, inte god någonstans. Men det är man väl rätt ensam om.
Citera
2015-06-26, 07:42
Medlem
Pistonhead (Kustom Lager och Flat Tire) har en otvetydig smak utav svensk fullager enligt mig. Även den hyllade Flat Tire har det även om det kanske märks lite mindre i den om man väljer att fokusera på humlen. Jag anser inte att det är bra öl, även om det förstås är värt det om man får det tillräckligt billigt.
Citera
2015-06-26, 15:46
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Pistonhead (Kustom Lager och Flat Tire) har en otvetydig smak utav svensk fullager enligt mig. Även den hyllade Flat Tire har det även om det kanske märks lite mindre i den om man väljer att fokusera på humlen. Jag anser inte att det är bra öl, även om det förstås är värt det om man får det tillräckligt billigt.

Just med Flat Tire får man väl tänka lite på priset när man dricker den.
Det är ingen fullpoängare men med tanke på att den kostar 8.90 + pant så får man ändå anse den som en hyfsad öl.

Jag gillar att dricka ljus lager men ibland är det gött att slänga in något annat i mixen så att man inte tröttnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in