2010-01-15, 11:27
Bannlyst
Limiterad upplaga. Kommer säljas i tre månader.
http://carcity.se/275/1266/Ol-till-d...torskalle.html

Denna tråd gäller nu för samtliga versioner av Pistonhead som kommer ut på marknaden //Mod
Senast redigerad av Arbetarbroder 2011-05-28 kl. 03:44.
Citera
2010-01-15, 14:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandersson
Limiterad upplaga. Kommer säljas i tre månader.
http://carcity.se/275/1266/Ol-till-dig-med-motorskalle.html
Är den något att ha då? Jag är ingen älskare av ljus lager, men den här verkar lite intressant eftersom jag tycker väldigt mycket om både cascade- och amarillohumle.
Citera
2010-01-15, 14:29
Medlem
mankers avatar
Å andra sidan innebär "humlad med.." ingenting - egentligen. Har druckit Kirin's färskhumlade special i japan (alltså rätt färsk då, tror jag iaf) och den smakade ingenting, precis som en vanlig lager. Har de humlat lite rejälare än vanligt, vilket jag nog tvekar på då många "ovana" öldrickare ogillar beskan, så kan den nog bli bra. men för 11 kr eller vad den skulle kosta så är det ju värt att testa en
Citera
2010-01-27, 15:33
Medlem
Jag drack den på krogen i går (de verkar ha smyglanserat) och den var grym! Inte helt olik Brooklyn. Kul att ett storbryggeri vågar göra något annorlunda.
Citera
2010-02-02, 20:15
Medlem
Herr_Oins avatar
Den smakade inte gott, trots det intressanta valet av humle. Den smakade som om den vore filtrerad genom snö.
Citera
2010-02-08, 07:48
Medlem
DevilDists avatar
Den smakade vanlig svensk pissöl. Kändes rätt riktad till den yngre klientelen som ännu inte lärt sig uppskatta öl som smakar öl...
Citera
2010-02-08, 09:31
Medlem
Även jag har provat den och hade väl ändå någon förhoppning om den men blev som vanligt besviken. Jag kan inte rekommendera denna öl.
Citera
2010-02-08, 15:18
Medlem
putteputte88s avatar
Drack denna för ett par veckor sedan har jag för mig, på en pub i Gamla Stan. Inget märkvärdigt med denna öl. Smakade inte mycket alls, allmänt tråkig och intetsägande öl.
Citera
2010-02-08, 15:22
Medlem
Thubbes avatar
Håller med majoriteten i denna tråd - ingen höjdare.
Fjantig öl med fjantig ettikett, troligtvis för att verka hipp och tuff och efterlikna många av de amerikanska mikrobryggeriernas lite råa och ungdomliga namn. (Personlig analys)
Citera
2010-03-30, 03:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Pistonhead är en godkänd Lageröl.

Rent designmässigt är den lite kaxigt punk. Påminner lite om "Lager 77" från BrewDog men inte lika genomtänkt design. Designen på Pistonhead ser billig ut, som någonting en fjortis gjort i Photoshop för att skapa ett coolt ölmärke. Lite omoget, lite bikerkänsla på något sätt, något irländskt över designen och då en skarp dos punk med lite hårdrock.

Vad den har med våren att göra göra kan man fråga sig men det står väl "Pistonhead - Spring Edition" om jag inte minns fel och på mitt lokala Systembolag finns "vårnyheter" bland ölen där Pistonhead finns med tillsammans med 3-4 andra öl, men där Pistonhead är den enda som är billig.
Jag har sett den där ett tag nu. När den här tråden skapades så var det vargvinter och minst 10 minus och folk trodde inte de skulle bli vår. Men nu är det slutet av mars och snön har smält och våren vinner mark.

Och vips ---> Pistonhead verkar sälja som FAN på mitt Systembolag! Senast jag var där var det bara runt 10 flaskor kvar istället för hur många kartonger som helst.

...har ni märkt av liknande på era Systembolag? Att Pistonhead verkar sälja betydligt mer så fort snön töade bort och våren börja märkas av eller är det bara här som det verkar vara så?

Så grejen med att detta är en "Spring Edition" är någonting som Spendrups drar in pengar på. Säsongsbaserad öl verkar överlag göra det så jag förstår inte varför inte bryggerierna satsar mer på Vår och sommarbaserad öl egentligen?

Smakmässigt då?
Ett helt okej lageröl för 11.50 för en 33 cl flaska.
Inga konstigheter, ingenting märkvärdigt. Men absolut inte äcklig som jag hört en del påstå om Pistonhead. Jag tycker faktiskt eftersmaken är rätt bra.

När slutar den säljas på Systembolaget? Någon som vet det?
Citera
2010-03-30, 11:19
Medlem
Maledictuss avatar
En okej lager, inget mer.

Jag ger den 4 av 10 flaskor.
Citera
2010-04-10, 01:29
Medlem
raggarsvins avatar
Tycker den var skitgod och ska nog ta å köpa en låda innan april e slut Kan nog få 5 av 5 Flashback-katter av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in