Pistonhead är en godkänd Lageröl.
Rent designmässigt är den lite kaxigt punk. Påminner lite om "Lager 77" från BrewDog men inte lika genomtänkt design. Designen på Pistonhead ser billig ut, som någonting en fjortis gjort i Photoshop för att skapa ett coolt ölmärke. Lite omoget, lite bikerkänsla på något sätt, något irländskt över designen och då en skarp dos punk med lite hårdrock.
Vad den har med våren att göra göra kan man fråga sig men det står väl "Pistonhead - Spring Edition" om jag inte minns fel och på mitt lokala Systembolag finns "vårnyheter" bland ölen där Pistonhead finns med tillsammans med 3-4 andra öl, men där Pistonhead är den enda som är billig.
Jag har sett den där ett tag nu. När den här tråden skapades så var det vargvinter och minst 10 minus och folk trodde inte de skulle bli vår. Men nu är det slutet av mars och snön har smält och våren vinner mark.
Och vips ---> Pistonhead verkar sälja som FAN på mitt Systembolag! Senast jag var där var det bara runt 10 flaskor kvar istället för hur många kartonger som helst.

...har ni märkt av liknande på era Systembolag? Att Pistonhead verkar sälja betydligt mer så fort snön töade bort och våren börja märkas av eller är det bara här som det verkar vara så?
Så grejen med att detta är en "Spring Edition" är någonting som Spendrups drar in pengar på. Säsongsbaserad öl verkar överlag göra det så jag förstår inte varför inte bryggerierna satsar mer på Vår och sommarbaserad öl egentligen?
Smakmässigt då?
Ett helt okej lageröl för 11.50 för en 33 cl flaska.
Inga konstigheter, ingenting märkvärdigt. Men absolut inte äcklig som jag hört en del påstå om Pistonhead. Jag tycker faktiskt eftersmaken är rätt bra.
När slutar den säljas på Systembolaget? Någon som vet det?