2011-08-12, 14:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tja, säg inte det. Fortsätter de konceptet med att behålla namnet "Pistonhead" och byta recept och "undernamn" lite nu och då så kan det funka ett tag till. Den som finns ute nu är väl den fjärde i ordningen om jag inte minns fel.

Spendrups lär ju försöka iallafall. Det kommer kanske någon vinterversion av Pistonhead senare i år.

Men från när den första upplagan började säljas sommaren 2010 (tror jag det var?) och den var väldigt populär så känns det som dess popularitet har minskat dramatiskt tills nu sommaren 2011.
Det hade varit intressant att se siffror på hur bra Pistonhead har sålt.

btw, byter de bara undernamn eller är det någon smakförändring i dess olika versioner av Pistonhead?
Citera
2011-10-14, 13:52
Medlem
RatBastards avatar
Är det någon som vet vart man får tag i Pistonhead t-shirt och ölglas?

Idag tänkte jag prova den nya Pistonhead på plastflaska
Citera
2011-10-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatBastard
Är det någon som vet vart man får tag i Pistonhead t-shirt och ölglas?

http://spendrups-store.shop.pgm.nu/i...TOKEN=65122817
Citera
2011-10-14, 14:32
Medlem
RatBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman
http://spendrups-store.shop.pgm.nu/i...TOKEN=65122817

Tack som fan
Citera
2011-10-21, 02:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatBastard

Jag noterade också deras PET-flaska.
33 cl flaska men i plast då.. Det som Carlsbergs var först ut med på Bolaget och som Spendrups nu tar efter.

Är det Pistonheads höst-variant? Flaskan kändes liten, måste va mindre än 33 cl och de kan knappast attrahera målgruppen för Pistonhead.
Jag köpte en för kunna uttala mig och jag måste säga att jag inte hittar någon skillnad i någon av de versioner som Pistonhead kommer med.. känns som de är samma skit men med olika "undernamn".

Bonnigt, för raggare och rockabillys och killar i sjuan som fortfarande tycker det är tufft med dödskallar. Eller . och jag tycker ordet överanvänds på Flashback, men detta är fanimej ett riktigt WT-öl.

Men frågan som jag själv ställde tidigare i tråden, om Pistonhead överlever en säsong till, så ser de ut att klara hösten iaf..
Jag hade gärna velat se försäljningssiffrorna från Systembolaget på Pistonhead.
Citera
2011-10-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men frågan som jag själv ställde tidigare i tråden, om Pistonhead överlever en säsong till, så ser de ut att klara hösten iaf..
Jag hade gärna velat se försäljningssiffrorna från Systembolaget på Pistonhead.

"Veckorna mellan midsommar och semestern har bra flugit iväg, det har varit jäktiskt i bryggeriet. Och mycket har hänt, men det mest glädjande är att i nu sålt över 7000 hl Pistonhead summer brew. Helt otroligt!"

"...där vi naurligtvis drack Pistonhead Summer Brew. De senaste försäljningssiffrorna visar på över 8000 hl och 4 veckor kvar…"

http://bryggmastarebengtsson.blogspo.../semester.html
http://bryggmastarebengtsson.blogspo...rn-raddad.html

8000 hektoliter blir 800 000 liter för förra årets summer brew utifrån de siffror som han angett. I den statistik som släpps av systemet så finns endast försäljningssiffrorna för de 50 mest sålda ölen med. Där så är lägsta siffran för antalet sålda liter cirkus 1 miljon. Då piston head summer brew inte finns med på den listan för 2010 så förefaller det som om summer brews totala försäljning bör ha legat runt 800 000 liter upp till och med strax under en miljon. Men då återstår ju frågan hur det har gått för årets upplagor, om försäljningen har blivit mer splittrad, om den sjunkit eller om försäljningen har upprepats för vardera version.

Det jag funderar på är hur deras Cheap Thrills har påverkat försäljningen av pistonheadölen, ifall deras budgetöl har tagit försäljning ifrån dessa eller om det är olika konsumenter som köper ölen. Det känns ju lite grann som att Cheap Thrills är riktat mot ungefär samma målgrupp som pistonhead och som du beskriver i ditt inlägg: "Bonnigt, för raggare och rockabillys och killar i sjuan som fortfarande tycker det är tufft med dödskallar. Eller . och jag tycker ordet överanvänds på Flashback, men detta är fanimej ett riktigt WT-öl".
Citera
2011-11-18, 20:24
Medlem
zepofans avatar
Från att ha haft ett massivt inbyggt motstånd mot Pistonhead så får jag återigen ta av mig mössan och gratulera. Spendrups och Brutal Brewing har än en gång gjort ett billigt, drickbart öl, nämligen Chimney Sweeper. Förhoppningsvis så tar fler av de stora bryggerijättarna upp kampen och gör billiga, bra öl, och inte bara billiga.
Citera
2011-12-05, 22:20
Medlem
Bara jag som upplever det noga med att ölen är väl kyld för att smaka bra?
Citera
2011-12-05, 22:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Bara jag som upplever det noga med att ölen är väl kyld för att smaka bra?
Lagerölsvariantena - ja, Chimney Sweeper - nej.
Citera
2011-12-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Lagerölsvariantena - ja, Chimney Sweeper - nej.

oki fått för mig bara lager varianten säljs nu men kan ha fel
Citera
2011-12-05, 22:53
Medlem
zepofans avatar
http://www.systembolaget.se/ImageVau...399/589700.jpg

http://www.systembolaget.se/11439
Citera
2014-02-28, 12:34
Medlem
Arbetarbroders avatar
Smakade en ny i samlingen av olika versioner av Pistonhead, det kommer ju vad det verkar alltid nya versioner av detta öl. Detta på Systembolaget nu heter "Flat Tyre" och jag kan inte beskriva det bättre än att det smakade väldigt illa.
Men att döma av vad folk handlade på Systembolaget när jag var där så är nog Pistonhead en kassako för Spendrups fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in