2010-04-20, 16:59
Medlem
seriouss avatar
Om rutan har ett stenskott ska man ju inte trycka på eller runt skadan då sprickan lätt växer. I ditt fall gäller ju det omvända... bara häva sig på med kroppstyngd och skyddande handduk på en redan befintlig spricka så kanske det går.
Citera
2010-04-20, 17:48
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serious
Om rutan har ett stenskott ska man ju inte trycka på eller runt skadan då sprickan lätt växer. I ditt fall gäller ju det omvända... bara häva sig på med kroppstyngd och skyddande handduk på en redan befintlig spricka så kanske det går.

får fan ta och göra det. synd bara att dom lagat stenskotten

slänger jag en sten som är lagom stor går antaglien för mkt sönder. det vill jag undvika, men kulhammare/spikhammare lät inte så dumt
Citera
2010-04-20, 18:01
Medlem
56ks avatar
Låt mig köra din bil ett par mil så ska du få en ordentligt blästrad framruta, jag är expert på att få stenskott på rutan.
Jag lyckas till och med att få stenskott på exakt samma ställe 2 gånger så rutan sprack.
Idag så fick jag tom stenskott på rutan även fast jag inte hade någon bil framför mig, ja det var bilar i motsvarande körfältet men vad är oddsen för att jag ska få ett stenskott på framrutan av en mötande bil.

Det är roligt att vara bilägare... om inte saltet äter upp bilen så blir den blästrad istället.
Citera
2010-04-20, 18:34
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Låt mig köra din bil ett par mil så ska du få en ordentligt blästrad framruta, jag är expert på att få stenskott på rutan.
Jag lyckas till och med att få stenskott på exakt samma ställe 2 gånger så rutan sprack.
Idag så fick jag tom stenskott på rutan även fast jag inte hade någon bil framför mig, ja det var bilar i motsvarande körfältet men vad är oddsen för att jag ska få ett stenskott på framrutan av en mötande bil.

Det är roligt att vara bilägare... om inte saltet äter upp bilen så blir den blästrad istället.

vafan, vad kör du på för vägar? jag har kört på alla sorts vägar under mina 11 månader som körkortstagare och jag har aldrig fått ett stenskott :O
Citera
2010-04-20, 18:50
Medlem
saagverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
min vindruta är helt grumlig och förstörd. massa stenskott. men inte en enda stor spricka, så jag lämnade in den för någon vecka sen. slutar med att dom lagade några stenskott, men inte försvann mina grumliga ytor, när det är soligt ser jag ingenting.

för att jag ska få ta ut en ny ruta på försäkringen måste jag alltså få ett rejält stenskott med spricka?

hur ska jag framkalla ett sånt? skjuta med diabolo kulor mot rutan? tips på någonting? blir helt galen. jävla försäkringsbolag.
Jävla försäkringsbolag?? Ska dom (dvs. vi med våra premier) vara med och pytsa i när du behöver nya däck eller nya bromsbelägg också? Köp din ruta själv, snåljåp, och har du inte råd, så åk cykel.
Citera
2010-04-20, 19:16
Medlem
Citat:
slänger jag en sten som är lagom stor går antaglien för mkt sönder. det vill jag undvika

Du ska ju inte dra den igenom rutan , gör ett kärringkast ifrån några meters avstånd med en sten på 250gram.
Citera
2010-04-20, 19:31
Medlem
Varför skulle inte ett luftgevär fungera? Jag tycker det låter som det bästa förslaget hittills.
Citera
2010-04-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo432
Du ska ju inte dra den igenom rutan , gör ett kärringkast ifrån några meters avstånd med en sten på 250gram.

saagverk: Varför skulle han betala rutan själv när han ligger och betalar för en dyr helförsäkring ?
Citera
2010-04-20, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ordinaryuser
Varför skulle inte ett luftgevär fungera? Jag tycker det låter som det bästa förslaget hittills.

Tror inte att de fungerar. De var nån jävla horunge för några år sen som sköt emot min bil från en bro jag körde under. 3 skott hann han sätta i framrutan, rutan sprack ju men med minimal spridning. Antaligen så sköt han ju med rundkulor för han hann knappast bryta vapnet och ladda om 3 gånger som han hade fått gjort med kulor med platt nos typ Diabolo innan jag hade kört förbi...
Senast redigerad av Milo432 2010-04-20 kl. 19:51.
Citera
2010-04-20, 19:46
Medlem
Citat:
haha! bästa lösningen hittills, men jag vet inte. blir lite fundersam.

min bil står dessutom i garage. var skulle detta kunna ske?

säg att du parkera i rosengård
Citera
2010-04-20, 20:00
Medlem
€rics avatar
Är rutan gammal så kan du få byta den pga "säkerhet". En ruta ska bytas varje 9000 mil tror jag det var. Tur att man själv har familj i glas branschen så stenskott är billigt för mig =D
Citera
2010-04-20, 20:09
Medlem
saagverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo432
saagverk: Varför skulle han betala rutan själv när han ligger och betalar för en dyr helförsäkring ?
Har han rätt att få ut en ny ruta på försäkringen så är det väl bara att få den utbytt, om inte, då får man pynta själv. Försäkringar täcker inte allt, ts är ju medveten om att det han gör är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in