min vindruta är helt grumlig och förstörd. massa stenskott. men inte en enda stor spricka, så jag lämnade in den för någon vecka sen. slutar med att dom lagade några stenskott, men inte försvann mina grumliga ytor, när det är soligt ser jag ingenting.
för att jag ska få ta ut en ny ruta på försäkringen måste jag alltså få ett rejält stenskott med spricka?
hur ska jag framkalla ett sånt? skjuta med diabolo kulor mot rutan? tips på någonting? blir helt galen. jävla försäkringsbolag.
Vissa firmor brukar ordna det åt kunden. Dom brukar se det som en win-win. Får inte du ett stenskott, får inte dom sålt någon ny ruta. Hur du går tillväga själv annars vet jag inte.
Tror nog inte luftgevär kommer skada rutan något märkbart, ta en skruvmejsel eller något och hugg till i rutan så skall det nog lämna ett fint märke.
självklart kan jag göra det, men märks det att det är något annat än stenskott får jag ju åka på ett försäkringsbedrägeri (vilket jag ska göra) men vet inte hur.
Är det inte bara att slå sönder framrutan för att sedan hävda vandalism när försäkringsbolaget frågar? Då behöver du inte bry dig om detaljer såsom hur du skapar ett trovärdigt stenskott. Rent hypotetiskt då, vill ju inte framstå som en försäkringsbedragare!
min vindruta är helt grumlig och förstörd. massa stenskott. men inte en enda stor spricka, så jag lämnade in den för någon vecka sen. slutar med att dom lagade några stenskott, men inte försvann mina grumliga ytor, när det är soligt ser jag ingenting.
för att jag ska få ta ut en ny ruta på försäkringen måste jag alltså få ett rejält stenskott med spricka?
hur ska jag framkalla ett sånt? skjuta med diabolo kulor mot rutan? tips på någonting? blir helt galen. jävla försäkringsbolag.
Sådant brukar de kunna ordna på plats,de knackar till rutan helt enkelt vips så är det en skada ruta.
Åk runt till några olika firmor be dem kolla rutan...
De är ju bara att slänga en lagom stor sten på rutan. Täck över huven med en filt bara så inte stenen ramlar ner och gör skada på huven efter smällen med rutan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!