Bagaren - Tror vi har lite olika problem; du verkar tänka lite för lite på vad som sägs i konversationen och jag tänker "för mycket". Jag tänker konstant hur andra ser mig och jag analyserar hela tiden det dem säger för att ta reda på vad de tycker om mig. Svarade på min fråga lite kort och snabbt? Jaha då är hon inte intresserad av att prata... osv
Citat:
(4.1) Sup dig cp full, alltså inte så du däckar dirr. Men typ ramlar runt å så. Kan vara risky men också jackpot. OM andra börjar spåra - Kör hårt!
Detta har redan hänt mig i höstas, att jag drack alldeles för mycket.. vill inte gå in på detaljer men jag hade ångest över mitt fjortisbeteende långt efter. Kanske om jag hade tagit det lite mer som en klackspark så hade jag känt mig mindre nere. Har inget problem att skratta åt mina egna misslyckanden med goda vänner, men det värsta jag vet är när folk jag inte känner skrattar åt mig.
Citat:
(5) Lyckas förmedla den bilden av vem du är.
Det är svårt när jag själv inte "vet vem jag är"... På ett sätt försöker jag skapa mig själv en identitet som den där lite mystiska och hemlighetsfulla killen. Jag gör detta på ett både indirekt och ett direkt sätt. Det är grymt svårt att förklara, men t.ex. så tror jag inte min gamla bästa vän riktigt visste särskilt mycket om mig. Även om vi var grymt bra vänner så hade han inte ens varit hemma hos mig (visserligen bodde vi på två olika delar av staden). Tror jag försöker intala mig själv att jag är mer speciell (och på så vis bättre) än andra genom att vara lite avvisande och "mystisk".
Citat:
(6) Kommer de då skratta åt dig, hata dig. Ja då kan du bara säg "fuck you" dunka flaskan i någons huve å sticka. Vad finns det att hämta hos svin? Om inte någon enstaka pärla.
Jag kommer ju ändå gå samma kurser som de här människorna i 4 år till så jag vill ju inte bli hatad av dom precis... Ger hellre inget intryck än ett dåligt intryck.