Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Du borde försöka hålla ut, det är många i din situation. Har ni inget ställe där alla/många hänger?
Var med i tävlingar som brukar anordnas och sånt. Har du tur kanske det kommer folk du känner nästa omgång. Tror att du ångrar dig senare. Gå på bio och gör saker du tycker är kul. Se glad ut, det drar kompisar.
Många som är i min situation har redan hoppat av, bl.a. en snubbe som jag lärde känna rätt bra. Nu talar jag visserligen för mitt eget program, det kanske ser annorlunda ut på andra.
Vad är det för tävling du syftar på?
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Var i liknande situation innan jag började på mitt andra program, läser två nu samtidigt och har skapat några kontakter jag kan hänga med. Det är bara stå ut rätt som det är så kommer det komma någon du kan hänga med. Att hoppa av sin utbildning på grund av att man inte har riktiga kompisar kommer bara hjälpa om man tänker kortsiktigt. Så mitt tips är och jag tror att du har fått det av flertalet är att stå ut och fortsätt med utbildningen sen när du är klar då kan du gnälla över brist på social aktivitet.
Min utbildning är 5 år, så det är lång tid kvar på den. Jag vill inte se tillbaka på min studietid som en tid av ensamhet och social ångest.
Jag nämnde inte detta i mitt inledande inlägg, men jag har möjlighet att påbörja en likvärdig utbildning i min hemstad. Så ifall jag skulle hoppa av så skulle jag arbeta/resa i 1 eller 2 år för att sedan börja plugga i min hemstad (antagligen).
Ett annat alternativ jag funderat lite på är att göra som du och börja läsa något annat (typ språk) parallellt med mina andra studier. Dock skulle det nog bli väldigt stressigt, och jag vill inte bränna ut mig.